door Klaasje » za 10 mar 2012, 16:15
door Jef400 » za 10 mar 2012, 11:02
door Thom91 » za 10 mar 2012, 09:29
Dexter schreef:@Thom91: Ik had juist gehoord dat Prorail er naar streeft om alle Engelse wissels uit hoofdsporen te verwijderen i.v.m. slijtage en onderhoudskosten.
door Klaasje » za 10 mar 2012, 07:10
JeffreyMeijer schreef:Het net is al te vol hier in Nederland. Wil je dan zo'n situatie als in de Noord-Zuid tunnel in Brussel dat op elk perron elke minuut een trein stopt?
door Dexter » vr 09 mar 2012, 23:37
door Jef400 » vr 09 mar 2012, 22:08
Klaasje schreef:JeffreyMeijer schreef:Met dus als gevolg dat we rond 2014, 2015 2 goede treinrampen in Nederland hebben. En dat er weer achteraf wordt gekeken dat het plan gefaald heeft. Zo gaat het hier in Nederland altijd. Zal ook nooit veranderen. Zeg ik dat het onveiliger wordt dan? Die veiligheidsregels geven niet altijd meer veiligheid of de veiligheid afkomstig van de regels kan ook anders gerealiseerd worden zonder dat dit voor functionele beperkingen zorgt. Lijkt me prima om daar naar te kijken toch?
JeffreyMeijer schreef:Met dus als gevolg dat we rond 2014, 2015 2 goede treinrampen in Nederland hebben. En dat er weer achteraf wordt gekeken dat het plan gefaald heeft. Zo gaat het hier in Nederland altijd. Zal ook nooit veranderen.
door Klaasje » vr 09 mar 2012, 21:13
door Thom91 » vr 09 mar 2012, 20:29
Dexter schreef:Ik snap niet dat de kruiswissels in de Schipholtunnel perse weg moesten vanwege die seinverdichting. Met de huidige stand van de techniek zou het toch mogelijk moeten zijn om tegenwoordig seinen IN een wisselstraat te plaatsen. Zodra de wissels daadwerkelijk moeten worden gebruikt, zou je die seinen uit of functieloos kunnen schakelen. (Zoals de middenvoetbrugseinen op Asd) Dan heb je én een flexibele infra wanneer nodig én een hogere capaciteit.
door Klaasje » vr 09 mar 2012, 20:23
door tjitte19 » vr 09 mar 2012, 20:19
Gekko123 schreef:Het is in Delft inderdaad zo dat spoor 3 niet planmatig wordt gebruikt, maar gezien het feit dat er weinig tot geen roest te vinden is op dit spoor wordt het wel vrijwel dagelijks een keer bereden. Het zou dus zomaar een trein geweest kunnen zijn die moest roestrijden (al is midden in de spits best een vreemd moment daarvoor. Verder kleine correctie: de trein naar Venlo komt uit Den Haag Centraal, niet uit Amsterdam.
door Jef400 » vr 09 mar 2012, 18:16
door Klaasje » vr 09 mar 2012, 16:34
door Dexter » vr 09 mar 2012, 16:24
door Klaasje » vr 09 mar 2012, 15:50
door Vinny » vr 09 mar 2012, 15:09
door Dexter » vr 09 mar 2012, 15:05
door Vinny » vr 09 mar 2012, 13:27
door Caspar » vr 09 mar 2012, 12:09
reisthijs schreef:Wat hier gebeurde (als ik het goed begrijp) is dat er een trein uit de richting Rotterdam binnenkwam in Delft op spoor 3 om even later weer richting Rotterdam te vertrekken. Dat is toch wat anders dan roestrijden.
door deadlock » vr 09 mar 2012, 11:33
Geert schreef:tjitte19 schreef:P.S. Kan iemand mij uitleggen hoe ik foto's kan toevoegen? Je kunt een foto uploaden naar een website als imageshack.com (googelen naar 'photo upload' geeft alternatieven) en op die sites krijg je een link naar de foto. Die link kun je hier plaatsen, en als je er dan [img] om heen zet (zie de knopjes boven het berichtvak) wordt er een plaatje van gemaakt.
tjitte19 schreef:P.S. Kan iemand mij uitleggen hoe ik foto's kan toevoegen?
door reisthijs » vr 09 mar 2012, 11:20
door Geert » vr 09 mar 2012, 11:11
door Suus » do 08 mar 2012, 19:57
door Dexter » do 08 mar 2012, 19:32
door Gekko123 » do 08 mar 2012, 17:11
door deadlock » do 08 mar 2012, 16:21
Omhoog