Korte vragen

Plaats een reactie

Mouse-overs treinseries, -nummers en materieel:
Plaats een s voor een treinserie, een t voor een treinnummer of een m voor een materieelnummer om het van een verklarende mouse-over te voorzien.

Deze vraag is er om automatische registraties door spambots te voorkomen.
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :| :mrgreen: :neg: :pos: :N :Y *O* -o- *bus* *trein* :@ (A) :6 :X :') _O- _O_
Bekijk meer smilies

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Korte vragen

Re: Korte vragen

Bericht door Suus » ma 06 apr 2020, 12:43

Een deel van de TER Parijs - Dijon en de meeste treinen vanaf Paris-Austerlitz rijden ook nog met Corail, uitgezonderd is de niet-geëlektrificeerde spoorlijn Parijs - Tours parallel aan de LGV Atlantique, die rijdt met X TER. Op de POLT (Paris-Orleans-Limoges-Toulouse) en Parijs - Clermont-Ferrand rijden Corail-rijtuigen ex-Téoz, naar mijn mening de meest comfortabele treinen van Frankrijk.

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko » ma 06 apr 2020, 12:34

Oh, dat klinkt goed, dank! :D Ik weet nu natuurlijk nog niet wanneer precies :') , maar zodra deze ellende achter de rug is en de grenzen weer open gaan wil ik naar Parijs, dus dan ga ik eens kijken of ik deze lijn mee kan pikken.

Re: Korte vragen

Bericht door Suus » ma 06 apr 2020, 12:02

De nieuwe treinstellen besteld voor lijn K13 Parijs - Maubeuge/Cambrai worden in de periode 2022-2023 verwacht. De levering van de OMNEO’s door Bombardier lopen iets achter op de planning volgens mij, maar niet heel veel.

Re: Korte vragen

Bericht door en-es » ma 06 apr 2020, 11:47

Half februari heb ik op gare du nord die treinen nog gezien met corail materiaal.

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko » ma 06 apr 2020, 11:36

Weet iemand wat tegenwoordig het materieel is op de lijn Maubeuge-Paris? Ik kan vinden dat er geen IC meer rijdt, maar dat de verbinding TER is geworden (en dat de dienst onder TER Nord-Pas-de-Calais valt) met alleen tweede klas. Maar is er nog kans om oude Corailrijtuigen aan te treffen (gedeclasseerde eerste klas? :D ) of is het moderne rotzooi?

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko » za 04 apr 2020, 22:55

Flirt wellicht? SNG? In de GTW's op de Maaslijn kan de machinist in ieder geval zeker realtime meekijken met de camera's; heb al wel eens een omroep gehoord of meneer daar en daar even zijn voeten van de bank wil halen. Maar dat is geen NS natuurlijk.

Re: Korte vragen

Bericht door en-es » za 04 apr 2020, 22:51

Wat mis ik dat. Even met de trein reizen. Heb al 4 weken niet meer in de trein gezeten.

Re: Korte vragen

Bericht door Aking » za 04 apr 2020, 22:36

Sinds wanneer en bij welk materieel kan het treinpersoneel "via camera's in de trein kijken"? :shock:

Of blaast deze besnorde Mikos iets te hoog van zijn fluitje? (A)

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd » zo 29 mar 2020, 23:46

Ardan schreef:
dennistd schreef:Overigens heeft Syntus in 2010 (?) ook nog een tijdje met van NS gehuurde Buffeltjes gereden op ZHO vanwege een tekort aan Linten (en op Zutphen-Winterswijk konden ze de rijtijden niet halen door de lagere baanvaksnelheid).

Ik denk 2008 of 2009, ik pendelde toen nog elke dag en heb misschien twee of drie keer in een Buffel gezeten op Winterswijk-Zutphen.

Oud filmpje van mij gevonden: 23 januari 2010 :mrgreen:

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo » zo 29 mar 2020, 21:06

Dank voor de antwoorden! Weer een gat in mijn geheugen gevuld :pos:

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan » zo 29 mar 2020, 20:53

dennistd schreef:Overigens heeft Syntus in 2010 (?) ook nog een tijdje met van NS gehuurde Buffeltjes gereden op ZHO vanwege een tekort aan Linten (en op Zutphen-Winterswijk konden ze de rijtijden niet halen door de lagere baanvaksnelheid).

Ik denk 2008 of 2009, ik pendelde toen nog elke dag en heb misschien twee of drie keer in een Buffel gezeten op Winterswijk-Zutphen.

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd » zo 29 mar 2020, 20:16

DM'90 zat erop toen ik op de middelbare school (Carmel in Oldenzaal) zat herinner ik mij. Dat zal dus sowieso vanaf september 2003 geweest zijn, voordat Syntus in december 2003 de boel overnam.

Overigens heeft Syntus in 2010 (?) ook nog een tijdje met van NS gehuurde Buffeltjes gereden op ZHO vanwege een tekort aan Linten (en op Zutphen-Winterswijk konden ze de rijtijden niet halen door de lagere baanvaksnelheid).

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok » zo 29 mar 2020, 20:01

Ik heb foto's ergens in boekje staan van plan V als pendel Hengelo-Oldenzaal, in Hengelo op spoor 11
Overigens mocht DM'90 er niet vanwege ATB-NG niet komen, dat ligt er nog steeds niet. Er moesten eerst assentellers worden geïnstalleerd op het baanvak.

Korte vragen

Bericht door Suus » zo 29 mar 2020, 19:34

Tussen Hengelo en Oldenzaal mocht pas vanaf 3 juli 2001 met DM’90 gereden, daarvoor lag er geen ATB NG. Daarom reed er nog een tijdje een Plan U als pendeltrein.

Dat kwam trouwens niet slecht uit, want er was eigenlijk een tekort aan DM’90 en in juni 2001 nam DB de exploitatie van Heerlen - Aachen over van NS waardoor er nu wel genoeg DM’90 was.

Re: Korte vragen

Bericht door en-es » zo 29 mar 2020, 18:51

Volgens de wikipedia werd tussen 2000 en 2003 met DM 90 gereden.

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo » zo 29 mar 2020, 18:31

Die Grensland Expres was al in de Syntustijd en die reed alleen Hengelo - Bad Bentheim. Die bedoel ik niet, ik bedoel nog de NS-tijd.

Re: Korte vragen

Bericht door Aking » zo 29 mar 2020, 18:30

Ten tijde van de Grensland Expres(s?) Kwam er in ieder geval DM90 in Oldenzaal volgens mij, maar geen idee of dat uit Zutphen kwam (A)

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo » zo 29 mar 2020, 18:25

Ik kwam in een dienstregelingswijzigingsfolder tegen dat er DM90 reed tussen Zutphen en Oldenzaal. Ik had dat niet meer scherp in mijn geheugen, in mijn hoofd ging dat baanvak van Plan U naar Lint maar dat is dus niet waar. Weet iemand wanneer hier structureel DM90 heeft gereden?

Re: Korte vragen

Bericht door Aking » zo 29 mar 2020, 18:24

Dat had inderdaad beter "On the Iron Road of Hollandistan" of iets in die geest kunnen heten ja :Y

Sgb schreef:I know, maar alsnog vind ik het een stomme naam.

Maar dat zei je niet :') (A)
Sgb schreef:He bah. Wat een belachelijk groot gebied wordt dat dan met weinig afwisseling.

Of is de kleine van het nichtje van tante ook "groot gebied met weinig afwisseling"? _O-

Re: Korte vragen

Bericht door gkw1969 » zo 29 mar 2020, 18:20

Sgb schreef:I know, maar alsnog vind ik het een stomme naam.

Net of Nederlandse Spoorwegen zo inspirerend is.

Re: Korte vragen

Bericht door Sgb » zo 29 mar 2020, 09:43

I know, maar alsnog vind ik het een stomme naam.

Re: Korte vragen

Bericht door Aking » za 28 mar 2020, 22:49

Dat zie je natuurlijk verkeerd. Doordat de vervoerder overal hetzelfde kan toepassen kunnen ze goeiekoper werken en kunnen de prijzen van de kaartjes omlaag :Y :')

Re: Korte vragen

Bericht door Sgb » za 28 mar 2020, 22:44

He bah. Wat een belachelijk groot gebied wordt dat dan met weinig afwisseling.

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok » za 28 mar 2020, 22:42

Ja

Re: Korte vragen

Bericht door Sgb » za 28 mar 2020, 22:37

Korte vraag: Worden de toekomstige concessies Berkel-Dinkel en Rijn-Waal net als de Valleilijn en IJssel-Vecht ook RRReis?

Omhoog