Even hierop reagerend:
Vinny schreef:De provincie Zeeland is nogal conservatief op OV gebied. Het voorstel om de drie minst gebruikte stations te schrappen en dus bezuinigingen op lijn 19 door te voeren zorgde voor een storm van protest en er is uiteindelijk dus niets veranderd.
Dat is een keuze van de reizigers geweest, zij kozen massaal voor de huidige lijn 19 met minder vertrekmogelijkheden. Connexxion wilde een buslijn naar Goes gaan rijden met evenveel vertrekmogelijkheden (of althans, dat had de voorkeur), een bezuiniging kan je het niet noemen. Er zijn gewoon meer DRU’s per rit nodig en de provincie gaat die niet betalen, dus dan is het gevolg dat de frequentie omlaag gaat.
dennistd schreef:En het eindpunt verleggen van Breda naar Bergen op Zoom is ook geen optie? Dat scheelt ook flink in tijd (en dus kosten) lijkt mij.
Rijden naar Bergen op Zoom kan volgens mij niet vanwege gebrek aan perroncapaciteit. Zou wel prettig zijn, want dan kun je ook vanuit stalling Sint Maartensdijk rijden. Roosendaal was wel een optie in de reizigersenquete, maar daar is ook niet voor gekozen. Bij deze optie werden er ook minder ritten geboden dacht ik.
waldo79 schreef:Exact dat. Waarom zou een Nederlandse vervoerder (lees: de belastingbetaler) vervoer in het buitenland moeten faciliteren?
Omdat het toevallig studerende inwoners van Nederland zijn? Zolang je nog in NL ingeschreven staat heb je gewoon recht op stufi en daar zit ook het studentenreisproduct bij. Als er dan een Nederlandse buslijn toevallig in België stopt moet dat in mijn ogen geen probleem zijn.
Lijn 19 is ook geen vervoer binnen BE, er is nog maar een halte in Antwerpen (Halewijn is er uit om wat meer rek in de dienstregeling te krijgen, zo hoorde ik van een chauffeur).