Ik open maar even hier een draadje voordat ik het hele 'Korte vragen'-topic vervuil (A)
Situatie:
Mijn pa en ik willen graag op fietsvakantie in augustus. We willen graag van startplaats X naar huis fietsen. Om bij startplaats X te geraken willen wij vanaf Ede-Wagneningen met de trein. Een exacte datum is afhankelijk van het weer. We hebben momenteel twee startplaatsen op het oog, te weten:
- Heilbad Heiligenstadt
- Mosbach
We hebben bewust gekozen voor twee bestemmingen, die niet in dezelfde windrichting liggen t.o.v. Nederland, zodat we de kans vergroten dat het mooi fietsweer is. Het enige nadeel van deze manier is dat we vrij laat pas zeker zijn op welke datum we willen vertrekken en derhalve pas kaarten een of twee dagen van te voren halen. Daarnaast moet ik nu ook voor twee bestemmingen uitzoekwerk verrichten, maar dat is mij als hobbyist om het even :)
Probleem: We willen dit zo goedkoop mogelijk (we blijven gierige Nederlanders :Y )
- Heilbad Heiligenstadt:
Heilbad Heiligenstadt is zowel met als zonder gebruik van het Fernverkehr bereikbaar. Mijn voorkeur gaat uit naar de optie zonder Fernverkehr, omdat dit reserveringen voor de 2 fietsen scheelt. De reisplanner van DB geeft als reisoptie om eerst van Ede (v. 09:21) naar Arnhem te reizen, dan met de RE 19 naar Oberhausen te gaan, de RE 1 naar
Hamm(Westf), de RE 11 naar Kassel-Wilhelmshöhe en tot slot de RE 2 naar Heilbad Heiligenstadt (a. 15:54).
Mij leek het het goedkoopst om van Ede naar Arnhem met 2 enkeltjes (2x 4,10) en 2 fietskaarten (2x 6,90) te reizen, en dan met een Quer-durchs-Land-ticket (52,- voor 2 personen) en 2 Fahrradtageskarte (2x 5,50) verder te reizen. Ik kom dan uit op een bedrag van 85,-. Is dit de goedkoopst mogelijke optie?
- Mosbach
Mosbach is ook zowel met als zonder het gebruik van Fernverkehr bereikbaar, ware het niet dat de reistijd zonder Fernverkehr te lang wordt. De reisplanner van DB geeft hier als optie om eerst van Ede (v. 08:21) naar Arnhem te reizen, vervolgens de RE 19 naar Düsseldorf, dan IC 2013 naar Mannheim en tot slot met de S-Bahn naar Mosbach-Neckarelz (a. 15:17). Het nadeel is dus dat we hier afhankelijk zijn van de IC, en of daar nog vrije fietsplaatsen zijn.
Een bepaling van de kosten heb ik hiervoor nog niet gemaakt, maar ik doe even snel de aanname dat het NSI servicecenter in Arnhem niet de goedkoopste optie is
Iemand die suggesties heeft zodat deze optie niet honderden euro's gaat kosten?
Alvast bedankt voor het meedenken (ook namens de portemonnee van mijn vader
)
Ik open maar even hier een draadje voordat ik het hele 'Korte vragen'-topic vervuil (A)
Situatie:
Mijn pa en ik willen graag op fietsvakantie in augustus. We willen graag van startplaats X naar huis fietsen. Om bij startplaats X te geraken willen wij vanaf Ede-Wagneningen met de trein. Een exacte datum is afhankelijk van het weer. We hebben momenteel twee startplaatsen op het oog, te weten:
- Heilbad Heiligenstadt
- Mosbach
We hebben bewust gekozen voor twee bestemmingen, die niet in dezelfde windrichting liggen t.o.v. Nederland, zodat we de kans vergroten dat het mooi fietsweer is. Het enige nadeel van deze manier is dat we vrij laat pas zeker zijn op welke datum we willen vertrekken en derhalve pas kaarten een of twee dagen van te voren halen. Daarnaast moet ik nu ook voor twee bestemmingen uitzoekwerk verrichten, maar dat is mij als hobbyist om het even :)
Probleem: We willen dit zo goedkoop mogelijk (we blijven gierige Nederlanders :Y )
- Heilbad Heiligenstadt:
Heilbad Heiligenstadt is zowel met als zonder gebruik van het Fernverkehr bereikbaar. Mijn voorkeur gaat uit naar de optie zonder Fernverkehr, omdat dit reserveringen voor de 2 fietsen scheelt. De reisplanner van DB geeft als reisoptie om eerst van Ede (v. 09:21) naar Arnhem te reizen, dan met de RE 19 naar Oberhausen te gaan, de RE 1 naar [station=Hamm]Hamm[/station](Westf), de RE 11 naar Kassel-Wilhelmshöhe en tot slot de RE 2 naar Heilbad Heiligenstadt (a. 15:54).
Mij leek het het goedkoopst om van Ede naar Arnhem met 2 enkeltjes (2x 4,10) en 2 fietskaarten (2x 6,90) te reizen, en dan met een Quer-durchs-Land-ticket (52,- voor 2 personen) en 2 Fahrradtageskarte (2x 5,50) verder te reizen. Ik kom dan uit op een bedrag van 85,-. Is dit de goedkoopst mogelijke optie?
- Mosbach
Mosbach is ook zowel met als zonder het gebruik van Fernverkehr bereikbaar, ware het niet dat de reistijd zonder Fernverkehr te lang wordt. De reisplanner van DB geeft hier als optie om eerst van Ede (v. 08:21) naar Arnhem te reizen, vervolgens de RE 19 naar Düsseldorf, dan IC 2013 naar Mannheim en tot slot met de S-Bahn naar Mosbach-Neckarelz (a. 15:17). Het nadeel is dus dat we hier afhankelijk zijn van de IC, en of daar nog vrije fietsplaatsen zijn.
Een bepaling van de kosten heb ik hiervoor nog niet gemaakt, maar ik doe even snel de aanname dat het NSI servicecenter in Arnhem niet de goedkoopste optie is :mrgreen: Iemand die suggesties heeft zodat deze optie niet honderden euro's gaat kosten?
Alvast bedankt voor het meedenken (ook namens de portemonnee van mijn vader :P )