Geld terug

Plaats een reactie

Smilies
:) :( ;) :o :s :D :p :cry: :| :') :6 :lol: :oops: :@ (A) :X :shock: 8-) :x :evil: :twisted: :roll: :mrgreen: :Y :N :pos: :neg: :!: :?: :arrow: :idea: *O* -0- _O_ _O- :trein: *bus* :geek: :ugeek:
Bekijk meer smilies

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Geld terug

Re: Geld terug

door Aking » do 08 aug 2019, 15:11

Die kan alleen de laatste 10 transacties zien, mogelijk is dat nog geen "historie"

Re: Geld terug

door Wijkhoven » do 08 aug 2019, 15:04

Suus schreef:Nee, NS mag niet in je reishistorie kijken tenzij je er toestemming voor hebt gegeven.
Interessant. Als een conducteur je OV-chipkaart controleert, kan hij je vorige in- en uitcheckmomenten zien. Dat heeft mij eens een boete bespaart, nadat ik vergeten was in te checken en de conducteur zag dat ik normaal wel altijd incheckte.

Geef ik daar bij gebruik van een OV-kaart toestemming voor? Maar dan geef ik weer geen toestemming dat de NS dat kan zien? Hoe zit dit precies?

Sorry voor de kick. :@

Re: Geld terug

door Daniel » ma 17 jun 2019, 16:16

Väggar schreef:Het was ook niet van de staking, het was vanwege de storm.
Ik reageerde dan ook op de post van huibf en niet op de jouwe ;)

Re: Geld terug

door Suus » ma 17 jun 2019, 13:02

Nee, NS mag niet in je reishistorie kijken tenzij je er toestemming voor hebt gegeven.

Re: Geld terug

door Väggar » ma 17 jun 2019, 12:56

huibf schreef:Ik heb wel een restitutie gekregen. Ik had wel een checkin en checkuit in Eindoven (tja poortjes he)
Maar niet in deurne dus. Er reden ook geen bussen, die reden pas na 11.00 uur.

Voor de staking heb ik nog niets teruggehad.
Ja ik was omgekeerd toen ik zag dat er niks reed, toen was ik al onderweg naar het station alleen ben ik nooit op het station zelf geweest. Maar kijkt NS niet in je reishistorie om te voorspellen of je die reis wilt maken? Ik maak die reis namelijk elke woensdag.

Re: Geld terug

door Väggar » ma 17 jun 2019, 12:55

Daniel schreef:Voor de staking krijg je ook niks terug, dat hoeven ze pas te vergoeden als je meerdere dagen je abonnement niet hebt kunnen gebruiken.

(Nou heb ik zelf vorig jaar van Keolis alle stakingsdagen vergoed gekregen, terwijl er eentje in de kerstvakantie viel, dus dat compenseert de ene stakingsdag van dit jaar weer voor mij)
Het was ook niet van de staking, het was vanwege de storm. Er reden geen treinen tot +- 13:00 en ook geen enkele bus vanaf mijn station. Hierdoor kon ik niet naar mijn werk.

Re: Geld terug

door Daniel » zo 16 jun 2019, 22:58

Voor de staking krijg je ook niks terug, dat hoeven ze pas te vergoeden als je meerdere dagen je abonnement niet hebt kunnen gebruiken.

(Nou heb ik zelf vorig jaar van Keolis alle stakingsdagen vergoed gekregen, terwijl er eentje in de kerstvakantie viel, dus dat compenseert de ene stakingsdag van dit jaar weer voor mij)

Re: Geld terug

door huibf » zo 16 jun 2019, 22:51

Ik heb wel een restitutie gekregen. Ik had wel een checkin en checkuit in Eindoven (tja poortjes he)
Maar niet in deurne dus. Er reden ook geen bussen, die reden pas na 11.00 uur.

Voor de staking heb ik nog niets teruggehad.

Re: Geld terug

door Väggar » zo 16 jun 2019, 22:44

De claim is afgewezen (was ook wel te verwachten). Reden:
In de regeling Geld terug bij vertraging zijn de voorwaarden voor terugbetaling vastgelegd. Zo is bepaald dat op de aangegeven reisdatum een geldige check-in en check-uit moet hebben plaatsgevonden. Dit is bij u niet het geval. Helaas kunnen wij daarom niet aan uw verzoek voldoen.

Re: Geld terug

door WSM » do 06 jun 2019, 20:36

KM46 schreef:Als je je reis niet heb kunnen beginnen heb je ook geen reiskosten gemaakt. Althans niet met de NS. En dus kun je bij de NS geen reiskosten claimen. Simpel.
Je kunt geen abonnement hebben, waardoor je wel voor een dienst hebt betaald die NS vervolgens niet heeft geleverd?

Re: Geld terug

door Suus » wo 05 jun 2019, 22:18

KM46 schreef:Als je je reis niet heb kunnen beginnen heb je ook geen reiskosten gemaakt. Althans niet met de NS. En dus kun je bij de NS geen reiskosten claimen. Simpel.
Dit is veel te kort door de bocht. Bij omstandigheden als deze kan je het door mij in bericht 2 genoemde formulier probleemloos gebruiken.

Re: Geld terug

door ODRAIL » wo 05 jun 2019, 21:49

Als je je reis niet heb kunnen beginnen heb je ook geen reiskosten gemaakt. Althans niet met de NS. En dus kun je bij de NS geen reiskosten claimen. Simpel.

Re: Geld terug

door Väggar » wo 05 jun 2019, 21:42

Maar kan dat dan ook als ik mijn reis niet eens had kunnen beginnen?

Wat de bussen betreft, enige update in de app was fijn gewenst. Het moment dat treinen gingen rijden werd alsmaar uitgesteld en er werd geen fatsoenlijke optie gegeven.

Re: Geld terug

door ODRAIL » wo 05 jun 2019, 21:21

Bij calamiteiten zoals deze moet je wel goed aangeven waardoor je je eindbestemming niet heb kunnen halen. Anders wordt je claim afgewezen. :idea: .

Re: Geld terug

door huibf » wo 05 jun 2019, 20:17

Ik stond vanmorgen ook in Eindhoven.
Door het gespook tussen 22.00 en 23.00 hier lagen er diverse bomen op het spoor en was de bovenleiding op divesre plaatsen vernield door rondvliegende takken.
Een trein is tijdens het noodweer gestrand doordat een tak in de pantograaf vloog.

Wat ik gegreep zijn er 10 tot 20 bomen op het spoor beland

Zowel naar Weert als Deurne was het spoor gestrand.
Er waren bussen besteld. 30 stuks, maar uiteindelijk waren er maar 3 beschikbaar in de spits. Deze zijn ingezet op de route naar Weert.

Om 12.00 was eea pas verholpen. Naar Weert duurde het tot 15.00 uur.

In dit geval was het overmacht. In de spits is er nauwelijks een bus te krijgen.

Re: Geld terug

door Suus » wo 05 jun 2019, 09:45

Je kan op dit onderstaand gelinkt formulier aangeven dat je je bestemming niet hebt bereikt.

https://www.ns.nl/formulieren/geld-teru ... aging.html

Geld terug

door Väggar » wo 05 jun 2019, 08:41

Hallo,

Hoe zit het eigenlijk bij geld terug als je een reis niet heb kunnen maken? Ik liep vanochtend uit gewoonte richting station Brouwhuis om de sprinter van 6:11 te nemen om tot de conclusie te komen dat deze niet rijdt. Aangezien NS niet doet aan bus inzet ondanks dat de treinen al de hele dag niet rijden en tot zeker 10 uur ook niks rijdt heeft het voor mij weinig zin om naar mijn werk te gaan. Is er een regeling bij de NS voor dit soort gevallen? Alvast bedankt.

Omhoog