Korte vragen

Plaats een reactie

Mouse-overs treinseries, -nummers en materieel:
Plaats een s voor een treinserie, een t voor een treinnummer of een m voor een materieelnummer om het van een verklarende mouse-over te voorzien.

Deze vraag is er om automatische registraties door spambots te voorkomen.
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :| :mrgreen: :neg: :pos: :N :Y *O* -o- *bus* *trein* :@ (A) :6 :X :') _O- _O_
Bekijk meer smilies

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Korte vragen

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 » vr 29 mei 2020, 00:48

Väggar schreef:Is het mogelijk het SchöneWocheTicket NRW als een ticket te gebruiken om de hele week kris-kras door het NRW te reizen of is een ander ticket slimmer?

Er is er wel een SchöneFerienTicket geldig in de vakantieperiodes van NRW daarop staat "biss bis einschließlich 20 Jahre" dus zolang je leeftijd onder de 21 is mag je hem gebruiken. Ben je in de reisperiode jarig, dan is het ticket geldig tot de dag voor je verjaardag. Maar op je verjaardag mag je dan nog wel gratis reizen binnen de VRR.

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko » di 26 mei 2020, 23:52

https://www.mobil.nrw/tickets/tickets-im-nrw-tarif/einzelticket/schoenewocheticket-nrw.html schreef:persönliches Wochenticket für eine ausgewählte Strecke zwischen 2 Gemeinden in NRW, nicht übertragbar

Lijkt me niet zo handig, tenzij je twee gebieden weet te kiezen met veel mogelijke en toegestane routes tussen de twee gebieden, wat dan ook nog eens precies is waar je wilt reizen.

Re: Korte vragen

Bericht door Väggar » di 26 mei 2020, 23:39

Is het mogelijk het SchöneWocheTicket NRW als een ticket te gebruiken om de hele week kris-kras door het NRW te reizen of is een ander ticket slimmer?

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok » ma 25 mei 2020, 11:27

Ja, tot voorbij het sperrsein na wissel 4, vervolgens rijdt ie terug tot het sperrsein voor wissel 10 en wacht daar tot de NL-loc naar 11 is gereden en de spanning boven spoor 1 gewisseld is naar 15 kV~

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain » ma 25 mei 2020, 11:05

marvinkok schreef:De DB-loc rijd idd via 3/4/5/6 naar het hoofdspoor ri schuttorf en zodra de NL loc op 11 staat rijdt tegen de stam op 1 aan.

Dit snap ik nog niet helemaal. Vanaf spoor 27 wordt dus via spoor 3, 4 of 5 naar 1 gereden?

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok » ma 25 mei 2020, 08:56

Aking schreef:Jij heb je treinFührerschein zeker bij een pakkie Aufstrich gehaald? -o-

Nee, na 6 weken intensief opleiding in Zutphen onder leiding van Herr Uwe uit Leipzig *O*

Re: Korte vragen

Bericht door Suus » ma 25 mei 2020, 01:07

marvinkok schreef:En Aking, jij weet toch wel dat met name Frans gebouwde treinen gewoon een soort stuurwiel hebben

Is nog toegepast tot en met de TGV Reseau :Y Zover ik weet heeft de Thalys PBA het ook nog, maar de PBKA niet meer.

Re: Korte vragen

Bericht door Aking » zo 24 mei 2020, 23:09

Jij heb je treinFührerschein zeker bij een pakkie Aufstrich gehaald? -o-

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok » zo 24 mei 2020, 22:52

Volgens de Betriebliche Dienst Anweisung hoeven we geen masker op in de Führerstand, enkel daar waar we in contact met reizenden komen.

En Aking, jij weet toch wel dat met name Frans gebouwde treinen gewoon een soort stuurwiel hebben

Afbeelding
Loc 1700 (Wikipedia)

Re: Korte vragen

Bericht door Aking » zo 24 mei 2020, 22:05

Waar staat betreffende uitzondering in de regelgeving? (A)

En kun je bij zo'n treinding eigenlijk wel spreken van besturen? 't ding heb tenslotte geen stuur :?:

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan » zo 24 mei 2020, 22:01

Niet als je de bolide zelf bestuurt :P

Re: Korte vragen

Bericht door Aking » zo 24 mei 2020, 21:25

Moet dat ding niet ook gewoon op in Bahnen und Bussen (A)

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok » zo 24 mei 2020, 21:20

Uiteraard -o-
En daarna zo snel mogelijk de cabine in zodat het ding weer af kan *O*

Re: Korte vragen

Bericht door Aking » zo 24 mei 2020, 21:17

marvinkok schreef:Dat is correct. Ik typte het snel uit m'n hoofd op het perron in Rheine (A)

Toch wel met Mund und Nase Maske doch? *O*

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok » zo 24 mei 2020, 20:01

Dat is correct. Ik typte het snel uit m'n hoofd op het perron in Rheine (A)
Maar de ICB staat altijd gruwelijk in de weg in Bh :Y

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo » zo 24 mei 2020, 18:55

Maar dat betekent dan inderdaad rangeren via het hoofdspoor uit Oldenzaal, anders kom je niet op het eilandje.

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel » zo 24 mei 2020, 17:11

marvinkok bedoelde het eilandje tussen wissel 38 en 34, daar staat nog 1500 V op, gezien hoe hij het geheel omschrijft. Daar kan de RB61 richting Hengelo vervolgens mooi via de wissels omheen rijden.

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen » zo 24 mei 2020, 17:01

Bedoel je met "het eilandje tussen de wissels" het stukje tussen wissel 40 en de overweg aan de westzijde? Dan sta je toch pontificaal in de weg voor alle binnenkomende treinen uit NL (waaronder zeker de RB61 uit Hengelo)?
Of is er een eilandje tussen wissel 40 (op spoor 1) en wissel 39 (op spoor 2) dat precies lang genoeg is zodat je er een loc kan stallen?

Zou het eigenlijk niet praktischer zijn om de IC Berlijn in beide richtingen op spoor 2 af te handelen? Dan hoef je nooit het hoofdspoor te blokkeren bij het rangeren.

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok » zo 24 mei 2020, 16:40

De NL loc gaat van 11, over 1 naar net voorbij het wissel naar 2. Dan gaat ie op het eilandje tussen de wissels staan wachten, de Rb61 vanaf 2 moet er dan met 40 omheen.
De DB-loc rijd idd via 3/4/5/6 naar het hoofdspoor ri schuttorf en zodra de NL loc op 11 staat rijdt tegen de stam op 1 aan.

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen » zo 24 mei 2020, 16:35

Hoe gaat het rangeren van de IC Berlijn-locomotieven in Bentheim eigenlijk in z'n werk? Ik heb eens naar Sporenplan zitten turen en word er niet helemaal wijs uit.

De NS-loc komt aan uit Amsterdam op spoor 1, wordt afgerangeerd naar spoor 11 en gaat na passage van de IC naar Berlijn terug over spoor 1 naar de westzijde van het station. De opstelspoortjes met 1500V aan de westzijde (25 en 26) zijn echter niet in één beweging bereikbaar vanaf spoor 1.
De DB-loc komt aan uit Berlijn op spoor 2, wordt afgerangeerd naar spoor 27 en gaat dan (meestal terwijl de IC nog niet is vertrokken richting Amsterdam) terug over spoor 3/4/5 richting de oostzijde van het station. Vanuit het opstelspoor met 15kV aan de oostzijde (82) is spoor 1, waar de trein terug richting Berlijn vertrekt, echter niet bereikbaar.

Wordt er dan dus in beide richtingen gekeerd op de vrije baan in het verlengde van spoor 1 vlak voor het koppelen aan de terugtrein? Dat had ik eigenlijk niet verwacht, omdat je op de vrije baan behoorlijk in de weg staat voor doorgaande goederentreinen en de RB61.
Of liggen er ergens nog geheime overloopwissels die niet op Sporenplan, Google Maps en OpenRailwayMap staan, waarmee je toch de spoortjes 25/26 resp. 82 direct kunt bereiken vanaf spoor 1? :P

Re: Korte vragen

Bericht door Suus » zo 24 mei 2020, 12:59

Om exact te zijn, TSI PRM sectie 4.2.2.3.2. lid 3:
Alle buitendeuren moeten aan de buitenkant als zodanig gemerkt zijn en contrasteren met de rest van de zijwand van het voertuig.

Re: Korte vragen

Bericht door microshit » zo 24 mei 2020, 11:58

Een snelle Google hint dat dat een Europrees breed dingjete zou zijn, PRM TSI NIP

Re: Korte vragen

Bericht door JordiBrabant » zo 24 mei 2020, 11:57

Ja, de deuren moeten een contrasterende kleur hebben ten aanzien van de omringende kleurstelling, zodat ze herkenbaar voor mensen met beperkt zicht.

Re: Korte vragen

Bericht door Visgraatmodel » zo 24 mei 2020, 11:14

Is er een (inter)nationale wet dat bij rollend materieel eist dat de deuren opvallend genoeg moeten zijn voor mensen met een visuele beperking?

Re: Korte vragen

Bericht door Gebruikersnaam » za 23 mei 2020, 17:56

Ze zijn nu als het goed is bij het PCW. Of ze vandaag/morgen proefrijden weet ik niet.

Omhoog