Korte vragen

Plaats een reactie

Mouse-overs treinseries, -nummers en materieel:
Plaats een s voor een treinserie, een t voor een treinnummer of een m voor een materieelnummer om het van een verklarende mouse-over te voorzien.

Deze vraag is er om automatische registraties door spambots te voorkomen.
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :| :mrgreen: :neg: :pos: :N :Y *O* -o- *bus* *trein* :@ (A) :6 :X :') _O- _O_
Bekijk meer smilies

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Korte vragen

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel » wo 15 jul 2020, 05:41

Door Utrecht heen was oorspronkelijk een ander traject gepland langs de Jutfaseweg. Dat zou daar de krapste bogen wel voorkomen hebben.

Re: Korte vragen

Bericht door Visgraatmodel » di 14 jul 2020, 23:24

De SUNIJ is door de NS gebouwd en het is bekend dat SGM’s 2001-15 Nieuwegein konden tonen op de koersrollen.

Vraag: hadden de SGM’s gepast op het huidige traject qua bochten en breedte? Het lijkt mij dat de bochten vrij krap zijn voor zo’n lang en breed treinstel.

Re: Korte vragen

Bericht door jjasloot » di 14 jul 2020, 22:03

Ik denk dat ze met de vaste regio's voor C geprobeerd hebben de meest gebruikelijk relaties te pakken te krijgen. Inhoudelijk ken ik het gebied niet goed genoeg om daar iets inhoudelijks over te zeggen. Bij D lijkt dan wel jouw argument op te gaan, (bijna) niemand gaat het hele geldigheidsbereik gebruiken.

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 » di 14 jul 2020, 21:39

Maar hoe verklaar je dan het minimale verschil tussen c en d? Want d is onbegrensd.

Re: Korte vragen

Bericht door jjasloot » di 14 jul 2020, 21:26

Voor de duidelijke heen/terug reizen kun je dan ook gewoon een enkel ticket (of 4-er) kopen. Ik snap ook dat niet iedereen gebruikt waar ze voor betalen bij een dagkaart maar het klinkt wel logisch dat als je in een groter gebied mag reizen je meer betaalt.

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 » di 14 jul 2020, 21:13

Vind ik niet.
Het geldt niet voor ons hobbyisten maar bijna niemand gaat het gehele gebied door op 1 dag. Men reist van a naar b en misschien c en weer terug naar a. Maar niemand reist alles. Dus voor mij niet logisch.

Re: Korte vragen

Bericht door jjasloot » di 14 jul 2020, 20:42

Ergens toch best logisch? Teken eens de gebieden uit waar je mag komen met de verschillende dagkaarten

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 » di 14 jul 2020, 19:46

Wat is het idee achter feit dat een dagkaart preisstufe a + b goedkoper is dan 1x c? En dan nog niet een klein beetje verschil.

Re: Korte vragen

Bericht door diederickx » di 14 jul 2020, 16:00

Zeekrabben zijn de verkeerde kant op. Erkrath komt dichter in de buurt denk ik.

Re: Korte vragen

Bericht door Suus » di 14 jul 2020, 14:28

Wel een dagkaart prijsniveau B voor zone 54 Mettmann of zone 64 zeekrabben kopen dan.

Re: Korte vragen

Bericht door en-es » di 14 jul 2020, 13:58

Vergeet die regio's. Ik zou een dagkaart voor preisstufe B kopen, daarmee kom je tot Wuppertal Hbf. Daar een dagkaart voor preisstufe A kopen. Dat is goedkoper dan een dagkaart voor preisstufe C.

Re: Korte vragen

Bericht door bjorn keith » di 14 jul 2020, 13:22

Korte vraag; morgen wil ik graag van Düsseldorf Hbf naar Wuppertal en daar ook de Schwebebahn van begin tot eindpunt doen. Aan het eind van de dag wil ik ook weer terug naar Düsseldorf. Volgens mij kan ik dan het best een VRR ticket 24 stunden kopen. Preisstufe B voldoet echter net niet om in Oberbarmen te komen dus ik wil Preisstufe C. Volgens de tarievenfolder zijn er dan 19 regio's waar je uit kan kiezen. Als ik vervolgens via de DB website of app dit kaartje wil gaan kopen moet ik een startpunt opgeven maar ik kan geen regio kiezen. Hoe weet ik dan welke regio ik krijg? Er zijn tenslotte meerdere regio's waar Düsseldorf in valt.

Kan ik dit kaartje ook bij een ticketautomaat halen op Düsseldorf Hbf?

Alvast bedankt voor jullie hulp! :D

Re: Korte vragen

Bericht door Suus » di 14 jul 2020, 12:17

De site van DB is er in oktober 2018 mee gestopt. Voor het Fernverkehr kan je nog gebruik maken van http://www.zugfinder.de. Voor meer geavanceerde statistische informatie moet je wel betalen, de goedkoopste versie is € 2/maand of € 5,55/jaar.

Re: Korte vragen

Bericht door Plutona » di 14 jul 2020, 11:53

Bestaat er een website/kaart waar je het Duitse treinen realtime volgen kunt? Zoals Ovzoeker of Treinposities.nl in Nederland?

Re: Korte vragen

Bericht door jjasloot » ma 13 jul 2020, 19:44

De TEC bus op lijn 78 Maastricht - Luik zaterdag had in ieder geval geen reisinformatie, geen omroepen en geen lichtkrant. De TEC website wist dan wel weer heel nauwkeurig waar de bus reed dus zo kon ik toch de juiste halte vinden

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko » ma 13 jul 2020, 18:52

Alleen staat er in België nooit een voetnoot bij. :mrgreen:

Re: Korte vragen

Bericht door regenmaker » ma 13 jul 2020, 18:49

umbusko schreef:Er willen nog wel eens rare fratsen in zitten, bijvoorbeeld dat de tijd opeens terugloopt: dan zie je van boven naar beneden 08:06, 08:08, 08:12, 08:10. Dat is dan geen fout, maar een routevariant die iets raars doet. _O-


Lijkt een beetje op de 99 voetnoot die in Duitsland weleens wordt gebruikt. 99 = bedient Haltestellen in anderer Reihenfolge. De tijden staan dan niet netjes aflopend van boven naar beneden maar random door elkaar, omdat dat tussen de andere ritten beter uitkomt. :')

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko » ma 13 jul 2020, 18:12

TLP schreef:Anderzijds, volgens mij zijn de ervaringen van forumleden met andere reisinformatie van TEC (dienstregelingen, lijnfolders e.d.) ook niet best

De lijnfolders (per lijn te downloaden als pdf) zijn prima, maar soms helpt het om eerst de wiki even te lezen (of de wikipagina zelf te onderhouden). :mrgreen: Er willen nog wel eens rare fratsen in zitten, bijvoorbeeld dat de tijd opeens terugloopt: dan zie je van boven naar beneden 08:06, 08:08, 08:12, 08:10. Dat is dan geen fout, maar een routevariant die iets raars doet. _O-

Op de halte is het altijd maar afwachten. Zo zag ik vorig jaar op station Visé een dienstregeling uit 2012 hangen van lijn 78, maar die lijn is dan ook niet (of nauwelijks) veranderd sinds 2012. :mrgreen: Maar dat moet je dan ook maar net weten.

Re: Korte vragen

Bericht door Suus » ma 13 jul 2020, 18:08

Ik zat twee jaar geleden in een bus van de TEC op lijn 156a van Dinant naar Givet. Die had een lichtkrant, waar voornamelijk berichten over omleidingen voorbij scrolden. Ik kan mij niet herinneren of er ook haltenamen voorbij kwamen, een omroep was er sowieso niet.

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko » ma 13 jul 2020, 18:04

Verbeterd, vind je? Hij is vooral gelikter, maar minder overzichtelijk, al staat er eigenlijk nog steeds hetzelfde op. Je kunt nu maar één rit per keer zien in plaats van drie (onhandig als je de verschillende routevarianten wilt vergelijken, omdat je geen twee ritten naast elkaar ziet) en je ziet minder van de dienstregeling omdat de letters groter zijn.
En de downloads hebben ze gelukkig wel behouden, maar onderaan de pagina gefrot in plaats van dat je ze direct kunt aanklikken.

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain » ma 13 jul 2020, 17:54

Afgezien van de premetro van Charleroi ben ik nog zeer weinig met de TEC geweest en ik kan me eigenlijk niet herinneren of de trams van de premetro reisinformatie hebben. Dezelfde stellen die op de Kusttram rijden, hebben het wel.
Ik moet wel zeggen dat de website van de TEC recentelijk fors verbeterd is. Alleen de lijnennetkaarten zijn nog steeds ouderwets of afwezig....

Re: Korte vragen

Bericht door TLP » ma 13 jul 2020, 17:50

Mijn laatste (en tot dusver enige) reis met TEC was 6,5 jaar geleden en daar was geen lichtkrant, informatiescherm of halte-afroep aanwezig. Ik zat toen wel in een Irisbus Citelis die nu volgens mij uit dienst is. Anderzijds, volgens mij zijn de ervaringen van forumleden met andere reisinformatie van TEC (dienstregelingen, lijnfolders e.d.) ook niet best, dus ik zie eerlijk gezegd niet waarom de schermen en halte-afroep dan wel zouden moeten functioneren.

Re: Korte vragen

Bericht door Milco » ma 13 jul 2020, 13:25

Heeft de TEC eigenlijk wel fatsoenlijke informatie op schermen en halteafroep?

Re: Korte vragen

Bericht door Suus » ma 13 jul 2020, 13:08

Het aansturen van de halteaankondiging door de boordcomputer van de bus is een voorziening gepland om vanaf het vierde kwartaal van 2019 uitgerold te worden, maar dat was het tijdsschema van begin 2019, en aangezien ze sindsdien ook al een half jaar achter zijn gaan lopen met elektrische kaartverkoop vanuit hetzelfde project (ReTiBo) vermoed ik dat het nog niet of anders niet volledig werkzaam is.

Waarom het bij De Lijn zo'n bende is geworden terwijl de MIVB alles al meer dan een decennium draaiende heeft is mij ook een groot raadsel.

Re: Korte vragen

Bericht door Milco » ma 13 jul 2020, 12:59

In België moet je geen hoge verwachtingen hebben heb ik geleerd... Een jaar of drie geleden zat ik in een nieuwe Citea en een Crossway die dus op het scherm enkel een logo van De Lijn toonde... Ik vraag mij dus nu af of er ontwikkelingen zijn op dit gebied... of is dat een gekke vraag omdat het België betreft? _O-

Omhoog