OVer je apps

Plaats een reactie

Smilies
:) :( ;) :o :s :D :p :cry: :| :') :6 :lol: :oops: :@ (A) :X :shock: 8-) :x :evil: :twisted: :roll: :mrgreen: :Y :N :pos: :neg: :!: :?: :arrow: :idea: *O* -0- _O_ _O- :trein: *bus* :geek: :ugeek:
Bekijk meer smilies

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: OVer je apps

Re: OVer je apps

door webguy » ma 03 feb 2014, 11:01

Dit "review" filmpje van Skinkie spreekt inderdaad boekdelen:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UhYXQKolaWQ[/youtube]

Re: OVer je apps

door Geert » ma 03 feb 2014, 00:13

Jammer dat ze de NFC interface niet gebruiken. Nu kun je nog steeds niet de meest actuele gegevens van de kaart zelf uitlezen maar alleen de gegevens die in de TLS-database zitten -o-

Re: OVer je apps

door Suus » zo 02 feb 2014, 23:55

Deze had ik ook nog even gemist, de officiƫle OV-Chipkaart-app.

Voor iPhone: https://itunes.apple.com/nl/app/id798908346
Voor Android: https://play.google.com/store/apps/deta ... chip&hl=nl

Heb hem net gedownload, dus ik kan er nog niets over zeggen, maar de screenshots zien er goed uit.

Re: OVer je apps

door Suus » zo 02 feb 2014, 13:15

webguy schreef:Ik moet snel eens die iPhone versie zien geloof ik - ze zijn wel erg full out gegaan met expirementjes
Ik heb even in het pakket gekeken (eerst het .ipa bestand uitpakken en dan in OS X van het programma reispocket.app de pakketinhoud bekijken) en er zijn voor drie stations speciale icoontjes aanwezig tussen de afbeeldingenbestanden: arena, schiphol en spoorweg. Die eerste twee hadden we hier al gevonden, de laatste is voor het Spoorwegmuseum.

Re: OVer je apps

door Vinny » zo 02 feb 2014, 12:35

Iemand zijn paasei kwijt?

Re: OVer je apps

door marlies » zo 02 feb 2014, 11:42

Dan zou je eigenlijk een Ajax-logo verwachten, of durfden ze dat nou weer net niet aan? :P

Re: OVer je apps

door Suus » zo 02 feb 2014, 11:30

Nope, ik kan het overigens ook niet reproduceren bij Amsterdam Centraal, eigenlijk alleen maar bij Bijlmer ArenA zo snel ik kan zien. Zouden de ontwikkelaars Ajax-fans zijn?

Re: OVer je apps

door marlies » zo 02 feb 2014, 11:26

Bee schreef:Nog een dingetje dat mij net is opgevallen: in een reisadvies worden treinvervangende bussen rood aangegeven in plaats van blauw. Direct helder waar het pijnpunt van de reis zit.

En een Amsterdams station als eindbestemming wordt weergeven als een rood rondje met drie witte kruisjes erin :mrgreen:
Ook Duivendrecht? Want daar zou het (hoewel striktgenomen niet helemaal correct) een boel helpen voor de sufkutten (m/v) met wie ik regelmatig in de trein vanuit Groningen zit die dat niet snappen :P

Re: OVer je apps

door webguy » zo 02 feb 2014, 11:18

Ik moet snel eens die iPhone versie zien geloof ik - ze zijn wel erg full out gegaan met expirementjes

Re: OVer je apps

door Suus » zo 02 feb 2014, 11:01

Nog een dingetje dat mij net is opgevallen: in een reisadvies worden treinvervangende bussen rood aangegeven in plaats van blauw. Direct helder waar het pijnpunt van de reis zit.

En een Amsterdams station als eindbestemming wordt weergeven als een rood rondje met drie witte kruisjes erin :mrgreen:

Edit: screenshot ter illustratie:
Afbeelding

Re: OVer je apps

door marlies » zo 26 jan 2014, 13:34

ik kreeg er nog een internal server error uit de backend gister, die blijkbaar in de app ook niet supernetjes wordt afgevangen ;P

Ging om een extra trein die een stopbus was, dus ik gok dat geen of een niet-bestaand treinnummer aan hing.

Re: OVer je apps

door Suus » zo 26 jan 2014, 13:07

Vannacht is er een update uitgekomen voor de NS-app op iOS. Het probleem met de kaarten lijkt nu opgelost

Re: OVer je apps

door webguy » za 25 jan 2014, 10:38

Bee schreef:Klein detail dat mij opviel in de nieuwe NS-app: als je een reis van of naar Schiphol laat plannen, dan wordt er geen blauw bolletje met een trein getoond bij Schiphol, maar een geel bolletje met het logo van Schiphol.
Leuk detail - zit niet in de Android app.

Re: OVer je apps

door Ronald » vr 24 jan 2014, 22:53

De dichtstbijzijnde station die de app aangeeft zijn voor mij Amersfoort Schothorst, Amersfoort Vathorst en Soestdijk. Hemelsbreed zal het kloppen, maar ik gebruik ze bijna nooit.

Re: OVer je apps

door Suus » vr 24 jan 2014, 22:43

Klein detail dat mij opviel in de nieuwe NS-app: als je een reis van of naar Schiphol laat plannen, dan wordt er geen blauw bolletje met een trein getoond bij Schiphol, maar een geel bolletje met het logo van Schiphol.

Re: OVer je apps

door marlies » vr 17 jan 2014, 11:16

Bee schreef:Vandaag eens met de nieuwe versie van de NS Reisplanner Xtra-app gewerkt, hij werkt goed op het bekijken van een reisadvies na. Als ik een reisadvies bekijk gaat het in eerste instantie gewoon goed en als je verder naar beneden scrolt langs de prijs dan kom je bij de kaart, die eerst op zoomniveau Europa staat. Maar als je de kaart niet volledig naar boven trekt zoomt deze binnen enkele seconden in tot alleen het eindpunt. Als je dan met knijpbewegingen uitzoomt loopt de kaart ergens halverwege vast en kan je ook niet meer door het reisadvies scrollen. De enige optie die je dan nog hebt is op < Terug tikken.
Ik had inderdaad precies hetzelfde toen ik er even mee ging spelen gistermiddag. Erg irritant.

Re: OVer je apps

door Daniel » do 16 jan 2014, 21:45

Ik denk net, laat ik die app eens beoordelen via de optie daarvoor in de app zelf... tik ik op een vrij tekstveld, krijg ik wel een cursor maar geen toetsenbord :lol:

Re: OVer je apps

door webguy » do 16 jan 2014, 21:42

Als je niks hoort en/of andere rare kaart dingen vindt mag je ze ook PM'en.

Re: OVer je apps

door Suus » do 16 jan 2014, 21:38

webguy schreef:Is dat een iPhone? Het adres voor android meldingen is android@ns.nl - die van iPhone zal vast wel iPhone@ns.nl of ios@ns.nl. Blijf vooral melden - zal wel worden opgelost in de eerste update.
De app geeft als e-mailadres support@nsmlam.zendesk.com. Het oude adres heb ik niet een-twee-drie bij de hand, maar ik dacht dat het iphone.nsc@ns.nl (of andersom) was.

Re: OVer je apps

door Daniel » do 16 jan 2014, 21:07

Nee dat was Android.

Edit: Ook geniaal trouwens dat je bij het plannen naar een adres alleen een straatnaam kunt invullen. Als ik dus een reis naar m'n werk plan stuurt 'ie me naar een plek t.h.v. de monding van het Merwedekanaal in het Amsterdam-Rijnkanaal want tja, de Kanaalweg in Utrecht heeft de vervelende eigenschap dat 'ie nogal lang is (loopt ca. van Maarssen tot aan Nieuwegein)

Re: OVer je apps

door webguy » do 16 jan 2014, 20:42

Is dat een iPhone? Het adres voor android meldingen is android@ns.nl - die van iPhone zal vast wel iPhone@ns.nl of ios@ns.nl. Blijf vooral melden - zal wel worden opgelost in de eerste update.

Re: OVer je apps

door Daniel » do 16 jan 2014, 19:27

M'n moeder stuurde twee screenshots toe van de nieuwe app waarbij na opvragen van een advies Dordrecht - Amersfoort een kaart van Afrika getoond werd :mrgreen:

Re: OVer je apps

door webguy » do 16 jan 2014, 18:55

Verschil is dat iPhone geloof ik altijd kaartje toont, Android alleen met een extra click.

Re: OVer je apps

door Ronald » do 16 jan 2014, 18:41

Bij mij lijkt het wel goed te gaan (Android). Als je op het kaartje onder de prijzen klikt zoomt hij netjes uit op de route.

Re: OVer je apps

door Suus » do 16 jan 2014, 18:16

Vandaag eens met de nieuwe versie van de NS Reisplanner Xtra-app gewerkt, hij werkt goed op het bekijken van een reisadvies na. Als ik een reisadvies bekijk gaat het in eerste instantie gewoon goed en als je verder naar beneden scrolt langs de prijs dan kom je bij de kaart, die eerst op zoomniveau Europa staat. Maar als je de kaart niet volledig naar boven trekt zoomt deze binnen enkele seconden in tot alleen het eindpunt. Als je dan met knijpbewegingen uitzoomt loopt de kaart ergens halverwege vast en kan je ook niet meer door het reisadvies scrollen. De enige optie die je dan nog hebt is op < Terug tikken.

Omhoog