door Nitein-Repart » do 14 mar 2024, 21:23
Wie wil er een 35-urige werkweek?
Vakbond GDL die tegenwoordig al die stakingen organiseert. Vakbond GDL stopt pas met staken als Deutsche Bahn zoch inspant om een 35-urige werkweek te realiseren.
Waarom zou DB Intercity's moeten schrappen?
Omdat er niet genoeg personeel is en Duitsland/Europa in rap tempo vergrijst en zaken als meer arbeidsmigratie, meer uren per week werken en/of een hogere pensioenleeftijd extreem impopulaire maatregelen zijn. Dan moet je dus de dienstverlening inkrimpen en dus moet je een aantal IC- en ICE-ritten schrappen.
Hoe weet je van tevoren of er vraag is naar Intercity's naar Syllt, Oberstdorf enzovoorts als je ze niet aanbiedt?
Sylt, Oberstdorf en een aantal andere bestemmingen zijn toeristische bestemmingen en ik vraag mij af of een Intercity met minstens 500 zitplaatsen naar Sylt of Oberstdorf wel vol te krijgen is op werkdagen in maanden als januari, februari en november. En plaatsen als Siegen, Bremerhaven en Chemnitz hebben enkel een Intercity gekregen omdat de lokale politiek zich daarvoor nuttig heeft gemaakt en niet omdat Intercities naar die bestemmingen zo winstgevend zijn. Zie ook liever dat plaatsen als Siegen, Bremerhaven, Chemnitz, maar ook Mülheim an der Ruhr, Leverkusen, Krefeld, Mönchengladbach en andere kleine steden tussen de 100.000 en 250.000 inwoners snelle RE-treinen hebben waarmee de reizigers snel naar een groter spoorknooppunt vervoerd worden, waar ze wel op een IC- of ICE-trein kunnen stappen.
Wie wil er een 35-urige werkweek? :s
Vakbond GDL die tegenwoordig al die stakingen organiseert. Vakbond GDL stopt pas met staken als Deutsche Bahn zoch inspant om een 35-urige werkweek te realiseren.
Waarom zou DB Intercity's moeten schrappen?
Omdat er niet genoeg personeel is en Duitsland/Europa in rap tempo vergrijst en zaken als meer arbeidsmigratie, meer uren per week werken en/of een hogere pensioenleeftijd extreem impopulaire maatregelen zijn. Dan moet je dus de dienstverlening inkrimpen en dus moet je een aantal IC- en ICE-ritten schrappen.
Hoe weet je van tevoren of er vraag is naar Intercity's naar Syllt, Oberstdorf enzovoorts als je ze niet aanbiedt?
Sylt, Oberstdorf en een aantal andere bestemmingen zijn toeristische bestemmingen en ik vraag mij af of een Intercity met minstens 500 zitplaatsen naar Sylt of Oberstdorf wel vol te krijgen is op werkdagen in maanden als januari, februari en november. En plaatsen als Siegen, Bremerhaven en Chemnitz hebben enkel een Intercity gekregen omdat de lokale politiek zich daarvoor nuttig heeft gemaakt en niet omdat Intercities naar die bestemmingen zo winstgevend zijn. Zie ook liever dat plaatsen als Siegen, Bremerhaven, Chemnitz, maar ook Mülheim an der Ruhr, Leverkusen, Krefeld, Mönchengladbach en andere kleine steden tussen de 100.000 en 250.000 inwoners snelle RE-treinen hebben waarmee de reizigers snel naar een groter spoorknooppunt vervoerd worden, waar ze wel op een IC- of ICE-trein kunnen stappen.