Korte vragen

Plaats een reactie

Mouse-overs treinseries, -nummers en materieel:
Plaats een s voor een treinserie, een t voor een treinnummer of een m voor een materieelnummer om het van een verklarende mouse-over te voorzien.

Deze vraag is er om automatische registraties door spambots te voorkomen.
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :| :mrgreen: :neg: :pos: :N :Y *O* -o- *bus* *trein* :@ (A) :6 :X :') _O- _O_
Bekijk meer smilies

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Korte vragen

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel » zo 16 feb 2020, 21:57

Zwolle - Utrecht komt juist zeer geregeld voor, er zit immers ook een standplaats voor de railcatering op Utrecht Centraal. Incidenteel kom ik ze ook wel tegen op de treinen naar Enschede, maar dat zou toeval kunnen zijn bij werkzaamheden met een omreisroute naar Zwolle.

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 » zo 16 feb 2020, 21:41

PHS schreef:Op Utrecht - Zwolle v.v. en Arnhem - Zwolle v.v. ook regelmatig railcatering. Ik heb de indruk dat er regelmatig een rondje via Zwolle wordt gemaakt.

Zover ik begrepen heb is het vooral Zwolle - Almere en daarna Zwolle - Utrecht.
Zwolle - Arnhem tref ik ze eigenlijk alleen een enkele keer tussen Deventer en Zwolle. Volgens mij heeft zelfs Zwolle - Assen nog vaker Railcatering dan Zwolle - Arnhem.

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko » zo 16 feb 2020, 21:07

Ik kom er opeens achter dat bij internationaal reizen de kortingsperiodes anders zijn, met "spits" tussen 4 en 9 uur en "dal" van 9 tot 4 uur. Dus geen "vroege-ochtend-dal" en geen "middagspits". Dat hadden ze me wel eens eerder mogen vertellen. :o Zie de tabel hier.

Stel nu, ik koop via de NS-International-app of via de NMBS-International-app een e-ticket Nijmegen-Visé met 100% korting in NL voor €2,60, ga om 17:00 uur reizen met e-ticket en niet ingecheckte Flex DalVrij en open om 18:00 uur in Eindhoven een poortje met behulp van dat e-ticket. Dan bedrieg ik de boel natuurlijk. (Hoewel, wie zegt dat ik niet van plan ben mijn reis op een later tijdstip voort te zetten?) Maar zou dat goed gaan? (Puur hypothetisch natuurlijk, want laatst heb ik dus twee uur in Eindhoven doorgebracht en voorlopig ben ik dat niet wéér van plan.)

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr » za 15 feb 2020, 14:18

Aangezien Zwolle 1 van de startpunten van de railcatering is is dat niet gek :Y

Re: Korte vragen

Bericht door PHS » za 15 feb 2020, 12:49

Op Utrecht - Zwolle v.v. en Arnhem - Zwolle v.v. ook regelmatig railcatering. Ik heb de indruk dat er regelmatig een rondje via Zwolle wordt gemaakt.

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 » za 15 feb 2020, 11:40

Op Zwolle - Almere heb je ook een vrij grote trefkans

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas » za 15 feb 2020, 11:24

De IC Brussel heeft naar mijn idee de hoogste trefkans.

Re: Korte vragen

Bericht door en-es » za 15 feb 2020, 10:26

Dat denk ik ook. Geen peil op te trekken.

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 » za 15 feb 2020, 09:27

Wat ik me afvraag: zit er nog een patroon in de treinen waar railcatering aanwezig is?

Ik weet wel de routes waarop men actief is, maar daadwerkelijk iemand treffen is een grote gok.

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo » wo 12 feb 2020, 21:20

Dank!

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko » wo 12 feb 2020, 21:15

Jazeker: Op spoor 1 en 2 stond richting Weert altijd maar één bakbord, dat voor "alle lengtes", en met een reden: om de overstap naar de Maaslijn mooi crossplatform te kunnen bieden. Daar zijn nu borden voor 4, 6, 8, 10 en 12 bakken geplaatst; in eerste instantie nog fout ook, omdat ze niet voorzien waren van pijltjes zodat voor spoor 2 eerst het bord "alle lengtes" kwam en dan pas het bord "12". De overstap is ook al officieel om zeep geholpen, maar in de praktijk te halen, al is het wel verder lopen nu. De andere kant op stonden er al gedetailleerde bakborden.
Zie ook mijn topic bij de NS Community. Vanaf halverwege de tweede pagina gaat het over de bakborden.

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo » wo 12 feb 2020, 21:06

Weet iemand hier of er eind november wat is gebeurd met de halteerpositie van treinen in Roermond? Het zou gebeurd zijn tijdens de werkzaamheden van 21 t/m 24 november.

Re: Korte vragen

Bericht door Klaasje » ma 10 feb 2020, 18:35

Het is geen regel. Hooguit een vuistregel om te voorkomen dat een beginnende machinist het perron voorbij schiet. In theorie mag je kopje perron prima 80 km/h rijden als de maximum snelheid, seinbeelden en tijdig stilstaan het .mogelijk maken.

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas » ma 10 feb 2020, 17:46

Maximaal 40 km/h langs het perron geldt alleen als de trein er stopt. De RE19 stopt onderweg alleen in Zevenaar op Nederlands gebied.

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N » ma 10 feb 2020, 17:30

Welk voornemen? De baanvaksnelheid bij Velperpoort is uit het hoofd 80 km/h.

Re: Korte vragen

Bericht door rikthoff » ma 10 feb 2020, 17:26

Is er een reden dat Abellio zich niet hoeft te houden aan het voornemen om met max. 40 km/u langs een perron te komen? Want hoedje, wat jaagt de RE19 elke dag door Ahp...

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain » ma 10 feb 2020, 17:11

De vraag raakte ondergesneeuwd, dus heb ik een eigen topic aangemaakt.

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos » zo 09 feb 2020, 14:40

jelmerrr schreef:Het was niet belangrijk waarvoor ik op pad zou gaan dus ik heb ervoor gekozen om thuis te blijven, al valt de "storm" tot nu toe wel mee.

Heel verstandig. :pos: Ik heb wel eens mensen tegenover me gehad die ondanks dat er aan alle kanten werd gewaarschuwd en er in dat geval zelfs een negatief reisadvies werd afgegeven (dat is nu niet het geval) kwamen klagen waarom hun trein niet reed en dat ze nu niet op hun plaats van bestemming kwamen. :')

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N » zo 09 feb 2020, 14:03

Het hoogtepunt is pas in zes uur, in Kent is een halfuurtje geleden een windstoot van 94 m/u (151 km/u) gemeten. Daar stort het treinverkeer dan nu ook rap in elkaar, ze zitten daar al aan de tweede Trampoline van de dag.

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr » zo 09 feb 2020, 13:48

Mikos schreef:En je kunt wel met die verordening gaan schermen, maar als het treinverkeer stil ligt en de bussen en taxi's door een storm niet rijden, dan helpt die verordening je niet. Er is gewaarschuwd voor de storm, je kunt je beter afvragen of je de reis die je wilt maken ook echt moet maken of dat je die beter uit kunt stellen.


Ik heb de reis nu ook niet gemaakt. Dat is die wet wou weten was weer vanwege een andere discussie. Het was niet belangrijk waarvoor ik op pad zou gaan dus ik heb ervoor gekozen om thuis te blijven, al valt de "storm" tot nu toe wel mee.

Re: Korte vragen

Bericht door en-es » zo 09 feb 2020, 13:47

Je moet je inderdaad afvragen of die reis noodzakelijk is. Heb je een belangrijke afspraak in Emmen?

Re: Korte vragen

Bericht door Tom98 » zo 09 feb 2020, 13:45

Geldt dat overigens niet enkel als er totaal geen andere mogelijkheden meer zijn (dus alleen de allerlaatste rit van de dag, want 2 uur wachten op de eerstvolgende is wél degelijk een mogelijkheid)?

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos » zo 09 feb 2020, 13:30

En je kunt wel met die verordening gaan schermen, maar als het treinverkeer stil ligt en de bussen en taxi's door een storm niet rijden, dan helpt die verordening je niet. Er is gewaarschuwd voor de storm, je kunt je beter afvragen of je de reis die je wilt maken ook echt moet maken of dat je die beter uit kunt stellen.

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 » zo 09 feb 2020, 13:17

jelmerrr schreef:En een andere vraag: welke wet (wetnummer) was dat ookal weer dat bijvoorbeeld bij een defecte trein je een taxi/hotel krijgt?

Verordening 1371/2007 van de EG, maar dan moet je bijvoorbeeld vanavond niet meer thuis kunnen komen.

Re: Korte vragen

Bericht door en-es » zo 09 feb 2020, 11:08

Of de treinen vanmiddag rijden? Geen idee. Hou de website van NS regelmatig in de gaten.

Omhoog