Korte vragen

Plaats een reactie

Mouse-overs treinseries, -nummers en materieel:
Plaats een s voor een treinserie, een t voor een treinnummer of een m voor een materieelnummer om het van een verklarende mouse-over te voorzien.

Deze vraag is er om automatische registraties door spambots te voorkomen.
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :| :mrgreen: :neg: :pos: :N :Y *O* -o- *bus* *trein* :@ (A) :6 :X :') _O- _O_
Bekijk meer smilies

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Korte vragen

Re: Korte vragen

Bericht door Hendrik » vr 21 feb 2020, 11:11

Ja, spoor 4.

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain » vr 21 feb 2020, 10:49

Spoor 4 toevallig?
Het perron langs dat spoor was namelijk gisteren deels afgesloten, waardoor mijn 2467 vanaf spoor 6 vertrok. Toen reden overigens wel alle treinen.

Re: Korte vragen

Bericht door Suus » vr 21 feb 2020, 07:17

Defect spoor op Den Haag HS.

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain » vr 21 feb 2020, 07:08

Weet iemand welke herstelwerkzaamheden er momenteel gaande zijn tussen Schiedam en Leiden?

Re: Korte vragen

Bericht door DPDelft » do 20 feb 2020, 08:34

katvis schreef:Geldt mijn RET maandkorting 20% ook na Berkel Westpolder?

Er staat op de website in de voorwaarden geen uitzondering voor het traject naar Den Haag. RET dagkaart is daar bijvoorbeeld ook gewoon geldig.

Dus ik zou zeggen dat de korting gewoon geldig is.
https://www.ret.nl/home/reisproducten/producten-tarieven/kortingsabonnementen.html#tariffs

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs » do 20 feb 2020, 08:14

rikthoff schreef:Merkt dat-ie iets teveel in WIDM-modus staat...
Blijkbaar want je verwachtte veel te veel van "het systeem". Dat berekent simpelweg de ritprijs van A naar B, meer niet.

Re: Korte vragen

Bericht door katvis » do 20 feb 2020, 00:16

Geldt mijn RET maandkorting 20% ook na Berkel Westpolder?

Re: Korte vragen

Bericht door rikthoff » wo 19 feb 2020, 20:06

umbusko schreef:Je kunt daarna alsnog naar het andere perron zijn gelopen.

Damn, dat is waar. Dank je!
Merkt dat-ie iets teveel in WIDM-modus staat...

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko » wo 19 feb 2020, 19:52

Dat weet je niet. In plaats van Ahp-Ah-Ahp mee te rijden had je ook best op het perron kunnen blijven wachten op diezelfde trein. Op welk perron je hebt ingecheckt doet er natuurlijk niet toe. Je kunt daarna alsnog naar het andere perron zijn gelopen.

Re: Korte vragen

Bericht door rikthoff » wo 19 feb 2020, 19:43

Mikos schreef:Een reisrichting? Hoe zie je dat voor je? Er zijn wel eens spoorwijzigingen, werkzaamheden en een heleboel stations waar je diverse richtingen op kunt vanaf hetzelfde perron.

Ah, sorry, ik bedoelde niet een reisrichting als gegeven in het paaltje, maar in het systeem.

Oh zeker, er zijn de nodige incidenten waardoor je de reistijd van een reiziger niet met zekerheid kunt vaststellen. Maar in de reguliere dienst weet je wanneer, waar en met wat ik heb ingecheckt, en hetzelfde met de uitcheck. Ook weet je de (uitzonderingen op de) omlopen van die dag. Algoritme'tje er over, en je weet dat ik heb omgereden. Dus kun je me ook die tariefkilometers in rekening brengen.

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos » wo 19 feb 2020, 19:25

Een reisrichting? Hoe zie je dat voor je? Er zijn wel eens spoorwijzigingen, werkzaamheden en een heleboel stations waar je diverse richtingen op kunt vanaf hetzelfde perron.

Re: Korte vragen

Bericht door rikthoff » wo 19 feb 2020, 19:07

Mikos schreef:Ja, officieel moet je inchecken in Velperpoort en uit- en weer inchecken in Arnhem. Je reist namelijk tegen de reisrichting in en dat kan je bij controle weer op een boete komen te staan. Het systeem kan dat niet zien.

Ik had al zo'n vermoeden. Wel gek dat je dan even niet een reisrichting hebt ingesteld in het systeem toen je die paaltjes plaatste. Nu loop je veel geld mis, want ik ben heus niet de enige. Hoe zit dat dan met omrijden?
Aking schreef:Maar als je tot Ahp geen controle krijgt zal niemand dat ooit weten :wink:

Als S&V er überhaupt over peinst om in de spits te gaan controleren tussen Ah en Ahp in een trein, waarvan de voorgaande omloop er is uitgegooid, wens ik ze heel veel succes. Ik denk dat je nog geen halve bak kunt controleren in die drie minuten. :twisted:

Re: Korte vragen

Bericht door Aking » wo 19 feb 2020, 18:04

Op welk perron je in Ahp in- en/of uitcheckt maakt geen drol uit, maar zoals Mikos aangeeft moet je in Arnhem de trein uit (daar gaat je zitplaats :') ), uitchecken en weer inchecken. Want tussen Arnhem en Ahp reis je tegen de richting in/terug naar je beginstation, en damagnie. Maar als je tot Ahp geen controle krijgt zal niemand dat ooit weten :wink:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos » wo 19 feb 2020, 17:49

Ja, officieel moet je inchecken in Velperpoort en uit- en weer inchecken in Arnhem. Je reist namelijk tegen de reisrichting in en dat kan je bij controle weer op een boete komen te staan. Het systeem kan dat niet zien.

Re: Korte vragen

Bericht door rikthoff » wo 19 feb 2020, 17:40

Lopend aangekomen bij Ahp zag ik dat Breng mijn vaste trein naar Dtc er (alweer) uitgegooid had. Dus heb ik weer uitgecheckt, naar Spoor 1 gelopen, en weer ingecheckt. Ik weet namelijk dat dié trein omloopt via Ah, en dat daar in de spits heul veul reizigers van gebruik maken. Dus komt er zo een heul vol perron. En een heul vol perron op Ahp. En dan mag ik staan tot, in ieder geval, Zv. En daar had ik geen zin in.

Toen de Arrivatrein rechtsrijdend over de wissel links binnenliep, ik comfortabel op een zitplaats plaatsnam, om rustig glunderend de balkons en gangpaden te zien vollopen, vroeg ik me toch af:

- Moet ik eigenlijk wel uit- en inchecken? Want ik maak meer tariefkilometers.
- Kan het systeem zien dat ik heb omgelopen via Ah? Maakt mij niet uit, de baas betaalt, maar toch.

En ja, dit is geen korte vraag, waarvoor excuses.

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko » wo 19 feb 2020, 14:29

Sinds de kaartautomaat ook voor buitenlandse kaartjes €1 toeslag rekent, is online sowieso het devies.

Re: Korte vragen

Bericht door Suus » wo 19 feb 2020, 14:27

De kaartautomaten van NS kunnen behalve RailPlus geen buitenlandse korting geven. Het loket kan dit wel, maar daar krijg je boekingskosten erbij.

Re: Korte vragen

Bericht door Aking » wo 19 feb 2020, 14:23

Daarvoor is dus de 100% korting optie. Dan koop je een kaartje naar het grensstation met 100% korting en dan krijg je een kaartje vanaf de grens. Maar tot de grens kan niet in de automaat, want buitenlandse korting kent ie niet.

Terug kun je dus wel een kaartje Bentheim - Utrecht met 100% NL kopen en dan krijg je een kaartje Bentheim - grens

Re: Korte vragen

Bericht door en-es » wo 19 feb 2020, 14:19

Volgens mij zijn plaatsbewijzen tot de grens niet aan de automaat te krijgen. Tenminste, ik denk niet dat bijv. Venlo grens en Emmerich grenze tot het assortiment behoren.

Re: Korte vragen

Bericht door Aking » wo 19 feb 2020, 12:37

Dan bin ich schön unterwegs, maar danke fürs angebot *O*

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko » wo 19 feb 2020, 12:36

Voor Belgistan kan het in ieder geval zeker niet, dus ik neem aan dat het voor Germanistan ook niet kan. Ik kan het rond twee uur even voor je uittesten.

Re: Korte vragen

Bericht door Aking » wo 19 feb 2020, 12:18

Kan ik een kaartje met 100% korting DE (dus tot de grens) én 40% korting NL uit de automaat trekken? Of kan dat alleen bij het loket/online?

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 » zo 16 feb 2020, 22:38

En naar Eindhoven kun je ze ook treffen vanuit Utrecht.

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel » zo 16 feb 2020, 21:57

Zwolle - Utrecht komt juist zeer geregeld voor, er zit immers ook een standplaats voor de railcatering op Utrecht Centraal. Incidenteel kom ik ze ook wel tegen op de treinen naar Enschede, maar dat zou toeval kunnen zijn bij werkzaamheden met een omreisroute naar Zwolle.

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 » zo 16 feb 2020, 21:41

PHS schreef:Op Utrecht - Zwolle v.v. en Arnhem - Zwolle v.v. ook regelmatig railcatering. Ik heb de indruk dat er regelmatig een rondje via Zwolle wordt gemaakt.

Zover ik begrepen heb is het vooral Zwolle - Almere en daarna Zwolle - Utrecht.
Zwolle - Arnhem tref ik ze eigenlijk alleen een enkele keer tussen Deventer en Zwolle. Volgens mij heeft zelfs Zwolle - Assen nog vaker Railcatering dan Zwolle - Arnhem.

Omhoog