Heb ik recht op geld terug?

Plaats een reactie

Smilies
:) :( ;) :o :s :D :p :cry: :| :') :6 :lol: :oops: :@ (A) :X :shock: 8-) :x :evil: :twisted: :roll: :mrgreen: :Y :N :pos: :neg: :!: :?: :arrow: :idea: *O* -0- _O_ _O- :trein: *bus* :geek: :ugeek:
Bekijk meer smilies

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Heb ik recht op geld terug?

Re: Heb ik recht op geld terug?

door Plutona » za 13 okt 2018, 01:30

Dit is wel een interessant topic om meerdere soortgelijke vragen op te stellen!
Zo loop ik al een tijd met het volgende rond: Als je door een storing wordt verplicht met de HSL te reizen, heb je dan - behalve vertragingsvergoeding - ook recht op de teruggave van je toeslag?
Bijvoorbeeld, dit heb ik een keer gehad: Ik moet van Amsterdam naar Tilburg, maar tussen Amsterdam en Utrecht rijden geen treinen.
Belangrijk om te vermelden: Het gaat om laatste treinen van de dag.

Re: Heb ik recht op geld terug?

door cassie127 » wo 10 okt 2018, 17:25

Het is zonder omchecken toch ook een geldige reis? Tussen Ede-Wageningen en Amersfoort zou je anders bij Connexxion moeten inchecken, terwijl de complete reis nu met NS is gemaakt.

Als ik een E-Ticket bij NS wil kopen voor Ede-Wageningen - Groningen krijg ik route keuze, dus het lijkt mij dat je gewoon even contact moet opnemen met de klantenservice...
Route A: Ede-Wageningen - Amersfoort (Connexxion) + Amersfoort - Groningen (NS) €25,75
Route B: Ede-Wageningen - Groningen (NS) €25,20
Route C: Vrije keuze €25,75

Re: Heb ik recht op geld terug?

door Mikos » wo 10 okt 2018, 17:21

Suus schreef: Er zijn immers geen vervoerbewijzen die alleen bij de een geldig zijn en bij de ander niet.
Dat klopt niet; bij aankoop van een losse enkele reis of retour in de kaartautomaat en bij aanschaf van E-tickets met diezelfde producten, waarbij een traject op verschillende manieren kan worden afgelegd, dien je als reiziger een keuze te maken welk van de mogelijke reisroutes je af wilt leggen. Bijvoorbeeld Groningen-Enschede, je krijgt dan de keuze met Blauwnet vanaf Zwolle naar Enschede te reizen of via Deventer met NS. De keuze die je maakt komt op je kaartje te staan, evenals de aan die keuze vasthangende prijs. Dan dien je je vervolgens ook aan dat traject te houden. Een kaartje met Blauwnet is dan niet geldig in de NS-trein via Deventer.

Re: Heb ik recht op geld terug?

door Aking » wo 10 okt 2018, 17:08

In het eerste geval moet je omchecken op Utrecht Centraal, en dan is het gewoon een geldige reis. Of en hoeveel je dan meer betaalt durf ik zo niet te zeggen...

En Verder alles voor de reiziger en iets met 1,2 en 3 toch? *O*

Re: Heb ik recht op geld terug?

door dylanwild94 » wo 10 okt 2018, 16:51

Dus als Gebruikersnaam via Utrecht reist en meer dan 30 minuten vertraging oploopt krijg hij geen geld terug omdat het een niet uit de reisplanner komt.

Maar als hij via Amersfoort gaat en meer dan 30 minuten vertragingen oploopt krijgt hij dus ook geen geld terug want andere vervoerder.

Dan je wordt als je reiziger best wel genaaid. :X

Re: Heb ik recht op geld terug?

door Suus » wo 10 okt 2018, 16:42

Yanaike schreef:Raar dat treinen van andere vervoerders worden meegeteld in de vraag of een reisadvies geldig is of niet.
Als dat minder kilometers en minder reistijd is, wordt dat aangeboden. Er zijn immers geen vervoerbewijzen die alleen bij de een geldig zijn en bij de ander niet.
Yanaike schreef:Stel dat Gebruikersnaam via Barneveld gereisd zou zijn en de Valleilijn 11 minuten vertraging had gehad en Gebruikersnaam daardoor de overstap in Amersfoort had gemist, had Gebruikersnaam dan een claim in kunnen dienen (of wel bij NS, of wel bij Connexxion)?
Nee.

Re: Heb ik recht op geld terug?

door Yanaike » wo 10 okt 2018, 16:34

Raar dat treinen van andere vervoerders worden meegeteld in de vraag of een reisadvies geldig is of niet.

Stel dat Gebruikersnaam via Barneveld gereisd zou zijn en de Valleilijn 11 minuten vertraging had gehad en Gebruikersnaam daardoor de overstap in Amersfoort had gemist, had Gebruikersnaam dan een claim in kunnen dienen (of wel bij NS, of wel bij Connexxion)?

Re: Heb ik recht op geld terug?

door Aking » wo 10 okt 2018, 16:26

Boefje! :evil:

Re: Heb ik recht op geld terug?

door Gebruikersnaam » wo 10 okt 2018, 16:20

:N

Wel in Utrecht een gratis bak koffie gescoord want de spaarkaart van de Kiosk was vol *O*

Re: Heb ik recht op geld terug?

door Aking » wo 10 okt 2018, 16:19

:Y

Of heb je in Utrecht uit- en weer ingecheckt? *O*

Re: Heb ik recht op geld terug?

door Gebruikersnaam » wo 10 okt 2018, 16:13

De heilige reisplanner stuurde mij over het Kippenlijntje. Daar zal wel zeker de crux in zitten.

Re: Heb ik recht op geld terug?

door Daantje » wo 10 okt 2018, 16:11

Het is geen geldig reisadvies wat je gevolgd hebt. Je zou via Amersfoort moeten reizen.

Re: Heb ik recht op geld terug?

door Aking » wo 10 okt 2018, 16:04

Komt dit reisadvies ook zo uit de planner? Of wordt je via Barneveld of Arnhem gestuurd?

Heb ik recht op geld terug?

door Gebruikersnaam » wo 10 okt 2018, 15:45

Afgelopen vrijdag (5 oktober voor de duidelijkheid) ben ik per trein naar Groningen gegaan. Ik ben opgestapt te Ede-Wageningen en heb de trein van 7.41 gepakt. Deze trein vertrok echter met 11 minuten vertraging uit Ede-Wageningen en kwam met 11 minuten vertraging aan in Utrecht, mijn overstapstation voor de trein richting Zwolle. Normaliter bedraagt de overstaptijd 12 minuten, maar door de vertraging was dit nog maar 1 minuut en heb ik mijn trein gemist. Gevolg is dat ik een half uur moest wachten op Utrecht.
Recent heb ik een claim ingediend, ik heb namelijk in mijn optiek 30 minuten vertraging opgelopen, bij NS. Deze claim is echter afgewezen. Sta ik in mijn recht en klopt mijn redenatie of heeft de NS gelijk?

Omhoog