In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door mb90 »

Vijf maanden geen treinen
Door JOS VAN NIEROP

WATERWEG - Rond de zomer van 2012 is het spoor tussen Schiedam en Hoek van Holland vijf maanden buiten gebruik.
Dan wordt de Hoekse Lijn omgebouwd van een trein- naar een metrolijn en wordt busvervoer ingezet.

Het projectbureau dat de ombouw doet, ging er van uit dat het treinverkeer negen maanden stil zou komen te liggen. Maar het is nu de verwachting dat die periode bijna kan worden ge halveerd.

Met opzet wordt de ombouw rond de zomer uitgevoerd. Dan zijn er minder treinreizigers en kan ook het stormseizoen nog geen roet in het eten gooien.

Lees hier verder.
____________________________________________________________

In het artikel staat overigens beschreven dat er voor de zomer gekozen is, omdat het stormseizoen dan niet in de weg kan zitten, maar nu gebeurt het midden in de zomer en dan komen er juist veel mensen naar Hoek van Holland. Bij een beetje mooie dag staan dan alle wegen naar Hoek van Holland (en dat zijn er maar 2) vast, dus dat kan leuk worden met de vervangende bussen die dan aan mogen sluiten. :? Misschien is dan vervangend bootvervoer over de Nieuwe Waterweg beter vanaf Maassluis.
WSM
Berichten: 1401
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door WSM »

Kennelijk is er ondanks de zeer ernstige crisis waar we nu mee te maken hebben wel nog geld voor dit soort prestigeprojecten.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door Fles »

Wauw, hip :)

En in 2040 komt er een ringlijn om Assen te liggen

En in 2061 is teleportatie gemeengoed

In the year 2525...

Oftewel: Het zal mijn tijd wel duren, vooralsnog neem ik het aan voor de zoveelmiljardste losse flodder :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door Meltrain »

Hee, dit wordt wel door Rotterdammes gebouwd hè. 8-)
Met andere woorden: het komt er en zeer waarschijnlijk nog binnen de voorspelde tijd of er iets overheen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door Fles »

meltrain schreef:Hee, dit wordt wel door Rotterdammes gebouwd hè. 8-)
Met andere woorden: het komt er en zeer waarschijnlijk nog binnen de voorspelde tijd of er iets overheen.
Ja joh vast wel, net als het nieuwe Maasstad-stadion :D Wat in 2020 uiteindelijk doorgang zal vinden, wat in 2030 voltooid zal zijn, en waar de bevolking nog tot 2060 voor zal opdraaien. Met je geweldig leuke plannetjes :)
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door JeePee »

meltrain schreef:Hee, dit wordt wel door Rotterdammes gebouwd hè. 8-)
Met andere woorden: het komt er en zeer waarschijnlijk nog binnen de voorspelde tijd of er iets overheen.
Tuuuuuuurlijk, net zoals parkeergarage Kruisplein die al klaar is, of nee wacht even, daar moeten ze nog mee beginnen...
en dan vergeten die prutsers nog een vergunning aan te vragen ook :roll:

Busstation Zuidplein is uiteraard ook al lang aangepast zoals dat gepland is, not...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door Meltrain »

Oke, qua wegen steken we niet boven de rest uit.
Maar als je de railprojecten hier vergelijkt met Amsterdam, Den Haag of een zekere spoorlijn tussen Amsterdam en de grens, doen we het in Rotterdam bovenmaats. :)
Beneluxlijn: één jaar vertraging en twee maanden extra op het laatst.
RandstadRail: één week vertraging.
TramPlus: de lijnen die er (na planning 743 ofzo :roll: ) in 2005 hadden moeten zijn, waren er ook in 2005.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door Geert »

Bla bla bla. Allemaal geen garantie dat dit project wel slaagt, en de toegevoegde waarde vind ik persoonlijk nog maar erg klein (ik zit niet te wachten op een metro van Vlaardingen naar Rotterdam Alexander, ik wil gewoon overstappen op Rotterdam Centraal).
Maar goed, we zullen zien wat het brengt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door Wubbo »

Die zekere spoorlijn tussen Amsterdam en de grens, komt die niet ook door Rotterdam? ;-)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door Geert »

Er was ook iets met een speciale goederenspoorlijn naar Duitsland, waar begon die ook alweer? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door Meltrain »

Alsnog zijn dat projecten van de overheid en niet van Rotterdam. :wink:
En ja, ik weet voor welke haven met name de laatste spoorlijn belangrijk is. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door Vinny »

Fles schreef:
meltrain schreef:Hee, dit wordt wel door Rotterdammes gebouwd hè. 8-)
Met andere woorden: het komt er en zeer waarschijnlijk nog binnen de voorspelde tijd of er iets overheen.
Ja joh vast wel, net als het nieuwe Maasstad-stadion :D Wat in 2020 uiteindelijk doorgang zal vinden, wat in 2030 voltooid zal zijn, en waar de bevolking nog tot 2060 voor zal opdraaien. Met je geweldig leuke plannetjes :)
Nou ga er maar van uit dat er vijf maanden geen treinen gaan rijden in 2012. Dat is zo goed als zeker. Of er dan op redelijke termijn nog wat voor terug komt: dat is nog even de vraag... :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door Ennes »

meltrain schreef:Hee, dit wordt wel door Rotterdammes gebouwd hè. 8-)
Met andere woorden: het komt er en zeer waarschijnlijk nog binnen de voorspelde tijd of er iets overheen.
* mompelt iets over "Blunderput" en gaat weer vrolijk verder met genieten van het lekkere weer*
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door playertwo »

Nu hopen dat het in 2012 dus niet een keer 30 graden of iets dergelijks wordt. Dan kan je namelijk een mooi verkeersinfarct naar Hoek van Holland aanschouwen (dat is nu al het geval als het mooi weer is, dus met het niet rijden van de trein zal dat dan helemaal een ramp worden).
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door Chauf21 »

En daarom moet de NS/Stadsregio Rotterdam eens serieus gaan nadenken over (onder andere) treinvervangende boten, vind ik :idea: Vrijwel alle stations liggen direct aan of in de buurt van water. En als je op dít moment al weet dat verkeersproblemen ongetwijfeld gaan opkomen, ben je nu nog in staat daar iets aan te doen en het is nog reëel ook.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door Vinny »

Ik vind het een beetje problemen zoeken waar ze niet zijn. De fiets pakken is gezond en zo ver is het van Rotterdam naar Hoek van Holland ook niet. En anders: hartelijk welkom in...
Zandvoort :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door Fles »

Vinny schreef:Ik vind het een beetje problemen zoeken waar ze niet zijn.
Zo doen jullie dat vaker he? :P
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door Chauf21 »

Beetje last van tunnelvisie ;) Uit vinny's post maak ik op dat de Hoekse Lijn blijkbaar alleen bestaat uit Hoek van Holland Strand :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door Suus »

Vinny schreef:Ik vind het een beetje problemen zoeken waar ze niet zijn. De fiets pakken is gezond en zo ver is het van Rotterdam naar Hoek van Holland ook niet. En anders: hartelijk welkom in...
Zandvoort :D
23 kilometer vanaf Schiedam Centrum. Mwa, stevig fietstochtje wordt dat :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door Fles »

Bee schreef:
Vinny schreef:Ik vind het een beetje problemen zoeken waar ze niet zijn. De fiets pakken is gezond en zo ver is het van Rotterdam naar Hoek van Holland ook niet. En anders: hartelijk welkom in...
Zandvoort :D
23 kilometer vanaf Schiedam Centrum. Mwa, stevig fietstochtje wordt dat :|
Tuurlijk, maar goed, als je de voorliggende situatie definieert als "geen probleem" dan is er dus "geen probleem". Geen speld tussen te krijgen :pos:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door Geert »

Bovendien wil je niet met wind tegen langs de Nieuwe Waterweg fietsen naar Hoek van Holland. Dat heb ik al eens gedaan en vond ik geen succes :D
Maar sowieso, roepen dat men maar moet gaan fietsen is natuurlijk geen optie. Dan kun je het hele OV wel afschaffen als het lekker weer is.

Wat betreft de verkeersproblemen in Hoek van Holland: ik meen dat daar inmiddels al een tweede toegangsweg had moeten liggen, maar die is er nog steeds niet. Om dan ook nog eens alle OV-reizigers over de weg te sturen maakt dat de Hoek helemaal onbereikbaar wordt...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door Fles »

Geert schreef:Dan kun je het hele OV wel afschaffen
Laten we voor de gein eens beginnen met de FC Vingerverf :twisted:
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door playertwo »

Vinny schreef:Ik vind het een beetje problemen zoeken waar ze niet zijn. De fiets pakken is gezond en zo ver is het van Rotterdam naar Hoek van Holland ook niet. En anders: hartelijk welkom in...
Zandvoort :D
Ik doelde dus vooral op de dagjesmensen die met hun gat in het zand willen zitten bij 30+ Die komen niet op de fiets vanuit bijv. Utrecht en die kunnen ook niet allemaal terecht in Vlissingen, Scheveningen en Zandvoort.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door Fles »

playertwo schreef:
Vinny schreef:Ik vind het een beetje problemen zoeken waar ze niet zijn. De fiets pakken is gezond en zo ver is het van Rotterdam naar Hoek van Holland ook niet. En anders: hartelijk welkom in...
Zandvoort :D
Ik doelde dus vooral op de dagjesmensen die met hun gat in het zand willen zitten bij 30+ Die komen niet op de fiets vanuit bijv. Utrecht en die kunnen ook niet allemaal terecht in Vlissingen, Scheveningen en Zandvoort.
ga er even serieus op in zeg ;) :pos:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: In 2012 vijf maanden geen trein op de Hoekse Lijn

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:Ik vind het een beetje problemen zoeken waar ze niet zijn. De fiets pakken is gezond en zo ver is het van Rotterdam naar Hoek van Holland ook niet. En anders: hartelijk welkom in...
Zandvoort :D
Erg lastig hoor.. in zandvoort staan en dan wachten op de boot naar Harwich :roll: :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 33 gasten