Rozenburg beklaagt zich over langdurige uitval pont

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Rozenburg beklaagt zich over langdurige uitval pont

Bericht door Wubbo »

zaterdag 13 september 2008
Rozenburg beklaagt zich over langdurige uitval pont

ROZENBURG - In een brandbrief aan de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond heeft de gemeente Rozenburg geklaagd over het langdurig uitvallen van een van de veerponten die de verbinding met Maassluis onderhouden.
Connexxion nam de extra spitspont deze zomer uit de vaart voor groot onderhoud en kampt daarnaast al langere tijd met onderbezetting van de bemanning. De pont zou begin september weer varen maar zoals het er nu naar uitziet wordt dat pas eind september.

Rozenburgers zijn zwaar gedupeerd door het uitvallen van de spitspont en de lange wachttijden die daardoor ontstaan. ,,De keuze is heel lang wachten of omrijden,'' moppert burgemeester Jaap Wolf. In zijn brief aan de Veiligheidsregio wijst hij op de kwetsbaarheid van de Botlektunnel. Alle toevoerwegen raakten langdurig geblokkeerd toen de tunnel na een blikseminslag volliep met water. De Rozenburgse burgemeester waarschuwt: ,,Bij een calamiteit is het dorp onbereikbaar.''

Wolf ergert zich aan de starre houding van Connexxion. De openbaar vervoersmaatschappij reageerde afwijzend op een verzoek om een extra avondvaart in te lassen voor nog op hun beurt wachtende mensen op de kade.

Bron: Algemeen Dagblad
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Rozenburg beklaagt zich over langdurige uitval pont

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:,,De keuze is heel lang wachten of omrijden,'' moppert burgemeester Jaap Wolf.
Ze hebben nog een andere keuze: zorgen dat ze gewoon op tijd zijn, dan hoef je geen 20 minuten te wachten :P In ieder geval heb ik nog nooit files gezien van dusdanige lengte dat je meer dan één keer de pont voorbij moet laten gaan omdat'ie vol is. En dan ben ik er toch echt middenin de spits hoor, hooguit 't deel voor de fietsers en voetgangers is dan wat voller dan normaal.

Wat wel 'n nadeeltje is, is dat er door de extra drukte slecht op tijd gevaren kan worden. Maargoed, daarin zou 't ook schelen als de bemanning vantevoren klaarstaat om aan te leggen i.p.v. dat ze pas aan komen lopen als de pont al tegen de kade aanligt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Rozenburg beklaagt zich over langdurige uitval pont

Bericht door waldo79 »

Omrijden (via Hoogvliet-Vlaardingen: de A4) kost zeker ook geen tijd :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Rozenburg beklaagt zich over langdurige uitval pont

Bericht door Daniel »

Geloof dat ik in m'n vorige bericht iets te hard geroepen heb dat het wel meevalt... vanmiddag stond er een file vanaf de aanlegsteiger in Maassluis tot aan de overweg net voorbij het station. Daar splitste 'ie zich op in een deel het centrum in en de andere kant op stond het zo'n beetje tot in Maasland vast :shock:

De uitval is inmiddels trouwens wat langduriger geworden: inmiddels hangt aangeplakt dat er pas vanaf 29 (was 23) september weer twee pontjes varen in de spits.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Rozenburg beklaagt zich over langdurige uitval pont

Bericht door Daniel »

Verhoogd veiligheidsrisico door uitval pont
26 september 2008

Er is een verhoogd veiligheidsrisico voor de bewoners van Rozenburg, omdat er maar één pont tussen Maassluis en Rozenburg vaart. Dat schrijft het gemeentebestuur in een brief aan de Veiligheidsregio.

Bij calamiteiten kunnen er geen hulpdiensten worden aan- en afgevoerd vanuit Rozenburg door middel van de pont. Rozenburg wil dat vervoersbedrijf Connexxion tot de orde wordt geroepen. Er vaart nu nog maar één boot, omdat de tweede boot al sinds juli uit de vaart is wegens onderhoudsproblemen.

De Veiligheidsregio stelt op voorhand dat er voldoende hulpdiensten in de buurt zijn die zonder gebruikmaking van de pont hun werk kunnen uitvoeren.

Volgens Connexxion wordt vanaf maandag de tweede boot weer in dienst genomen, dan moeten ook echt alle problemen verholpen zijn.

Bron: Rijnmond.nl

Ben benieuwd... hoorde vrijdagmorgen nog dat 't drie weken zou duren tot de tweede pont terug is. Het ding heeft in ieder geval al "de kikker" als bijnaam, want hij schijnt nu connexxion-groen te zijn :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dvdhoven
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 07:09
Contacteer:

Re: Rozenburg beklaagt zich over langdurige uitval pont

Bericht door dvdhoven »

Toen ik laatst in Genemuiden was, bleek de pont daar ook Connexxion groen te zijn. :) Dus kennelijk laat Connexxion ook zijn ponten in de bedrijfskleuren schilderen.
Dick van den Hoven
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Rozenburg beklaagt zich over langdurige uitval pont

Bericht door Daniel »

Het artikel had 't in ieder geval niet bij het juiste eind... d'r vaart nog altijd maar één pont op sterk wisselende tijden. Het ding gaat namelijk als 't echt druk begint te worden een keertje eerder weg (als 'ie vol is i.p.v. op vertrektijd), daarna is echter door de drukte de 5 minuten laad- en lostijd hard nodig en de Nieuwe Waterweg wordt ook niet ineens smaller dan :P

Samengevat: dan vaart 'ie dus wel gebruikelijke 20-minutendienst, maar dan een x aantal minuten verschoven t.o.v. de dienstregeling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Rozenburg beklaagt zich over langdurige uitval pont

Bericht door Daniel »

Kleine update: de vertraging bij het onderhoud lijkt ontstaan doordat de verf op was :P Vanmorgen voer de tweede pont zowaar weer, en hoe... het ding is voor de ene helft in connexxion-huisstijl en de andere helft staat deels in de grondverf :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 54 gasten