Wat plaatjes van mijn tourtje door Utrecht en Maarssen van vanmiddag:
Zoals wel bekend rijden er een aantal bussen van Connexxion rond voor het GVU op GVU-lijnen. Zo ook een aantal Citaro G's. Hier bijvoorbeeld de 9148 op Buslijn 38 naar Maarssen bij Utrecht Centraal:
De ex-Hermes Amba's die hier rijden zijn nu allemaal Connexxion-groen i.p.v. Hermes-wit. Zo kunnen ze dus mooi naar de concessie Noord-Holland Noord. Zijn die rammelbakken bijna het land uit.

Ook scrollt de bestemming nu op de display:
Daarna kwam er een BBA-Integro langs en ontstond er een mooie line-up. De bussen hierop zullen vanaf 14 december hier allemaal verdwijen. De tram heeft ook nog maar hooguit 5 jaar te gaan denk ik:
2 bussen die helemaal gaan verdwijnen, inclusief de naam die erop staat: BBA:
De chauffeur van de BBA 753 uit de line-up bleek een chauffeur te zijn die ik hier al eerder gezien heb. Een grappige chauffeur is het. Bij een rit met deze chauffeur zong hij bijvoorbeeld een groot deel van de rit door de luidsprekers. Het had wel een goed effect. Een groep kwebbeltantes van een roeiclub was gelijk stil.

Ook laat die chauffeur leuke bestemmingen zien tijdens het bufferen. De vorige keer was het De Efteling, nu was het Discobus, maar wel met dezelfde 2 kinderen:
Ik had wel even genoeg gezien bij het CS en daarom ging het met Buslijn 126 naar Maarssen. Een lijn die ik nog niet gehad had. Een leuke lijn door nieuwbouw en nu nog weilanden bij Leidsche Rijn.
In Maarssen stond er nog een Citaro G voor het GVU. Dit keer weer op Buslijn 38, alleen nu was het de 9152:
Rechts ervan stond de 100e bus van Van Hool voor het GVU, de GVU 4114:
Met die 4114 ging ik met Buslijn 36 weer terug naar Utrecht Centraal. Een lijn via oud-Maarsen en de wijk Zuilen. Bij aankomst in Utrecht stond er gelijk iets leuks te bufferen. Ik wist niet dat hier ook nog een Duvedec reed:
Tot slot een foto van een bus die zowiezo zal verdwijnen uit het Nederlands straatbeeld. Tussen de stadsleeuwen en de Amba's kwam deze Alliance 2687 op Buslijn 77 naar Vianen langs: