Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6051
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Ramen hebben twee zijden :wink: Buitenkant wordt gedaan door een schoonmaakbedrijf (in opdracht van de woningbouwvereniging).
Goh.
Durashift
Berichten: 5698
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Kijk an, wat een luxe. :pos:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6051
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Nou ja, luxe... Ik woon in een flat. Ze komen eens in het kwartaal met zo'n uitschuifbare waterzwabberstok (of hoe zoiets ook heet) en daar worden de ramen niet echt heel schoon van.
Goh.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6486
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik heb een huurwoning maar moet zelf de ramen zemen buiten of een abonnement nemen op de glazenwasser.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39258
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Ik moet ook gewoon zelf m'n ramen zemen (komt hier geen glazenwasser), maar da's voor één raam wel een kwestie van op drie hoog naar buiten hangen want anders kan ik er niet bij. De andere helft van dat raam opent gelukkig naar binnen, da's makkelijker te zemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13239
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ach, Alphen aan den Rijn, het is er ook nooit rustig. Ik stond net op het punt om in slaap te vallen, word ik ruw wakker door een politiesirene. En nog een, en daarna nog een ambulance. Twee ambulances, een dozijn politieauto's en een traumahelikopter later dendert net de vrachtwagen met daarop de container van de Technische Recherche door de straat. Online lees ik dingen terug over een steekpartij, maar de details daarvan lezen we morgen ongetwijfeld wel weer terug. :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13556
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Een dode en drie gewonden -o-

Er is wel een verdachte opgepakt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21460
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

VIRM schreef:Goed bezig! Ik vind het tegenwoordig fijn dat ik als eerste mag instappen in een vliegtuig: rustig naar mijn zitplaats zonder een hele rij achter mij. *O*
Als je als eerste instapt, staat er toch juist een hele rij achter je? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Nog nooit gevlogen, zeker. "Hulpbehoevenden" mogen als eerste het vliegtuig in, zodat deze in hun eigen tempo naar hun zitplaats kunnen gaan zonder daarbij anderen "in de weg te lopen" of door anderen opgejaagd te worden. Onder hulpbehoevenden worden o.a. mindervaliden, slechtzienden/blinden, mensen die slecht ter been zijn én families met heel jonge kinderen verstaan.

Ik vind het altijd wel mooi dat je die misplaatste, verontwaardigde smiley achter je posts zet als je iets niet begrijpt en er dan vervolgens een ontzettend logische verklaring of uitleg als reactie op komt. :')
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6051
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Ik denk dat jij de smiley van Meltrain iets anders opvat dan hoe hij het bedoelde. In feite heeft hij ook gewoon gelijk: als je als eerste van de club naar binnen mag, staat er ook een rij achter je. Dat die rij vervolgens tegengehouden wordt/moet wachten tot je rustig je plek hebt gevonden doet daar niets aan af. Het kan heel best dat die procedure je niet bekend is, ook al heb je wel gevlogen. Mij is die procedure ook nooit opgevallen als ik eerlijk ben :wink:
Goh.
Durashift
Berichten: 5698
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

^^^ Ik weet niet, Mikos, maar de betekenis van die smiley van Meltrain geeft bij mij aan: confused.

Geen idee waar jij de relatie met het begrip 'misplaatst' vandaan haalt?

In zekere zin heeft Meltrain ook gelijk, toch? Als je als eerste van een hele groep instapt.. heb je (zeer waarschijnlijk) de anderen uit die groep achter je. Tenzij er een tussenpauze ingesteld wordt om bepaalde mensen uit de groep met voorrang te laten instappen.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

:o Onvoorstelbaar! Maar er valt ook zoveel te zien op een vliegveld :wink: In de VS krijgen naast hulpbehoevenden ook (ex-)soldaten die voor het land dienen of gediend hebben voorrang op de rest, vrijwel altijd met de toevoeging via de omroep "Thank your for your service". Pas daarna wordt de rest van de passagiers opgeroepen om in te stappen.

Ook een keer meemaken maar val je in geen van bovenstaande groepen? Koop dan eens een business class ticket, ook dan mag je voor de rest uit. :mrgreen:
Project loading: 75% loaded. Please wait...
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6051
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Alleen doet dat laatste vrijwel iedereen waardoor je alsnog met de hele meute tegelijk naar het vliegtuig hobbelt en elkaar in weg loopt/zit/staat/bukt in het gangpad :')
Goh.
Chrysa
Berichten: 8018
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Gewoon zorgen dat je niks in de overhead bins hoeft te gooien, en dan helemaal achteraan de rij gaan staan. Dan kan je zelf een plekje uitkiezen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13239
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Of je neemt gewoon de trein natuurlijk, Thalys heeft namelijk 7 instapdeuren, en ICE 3 zelfs 10. Scheelt een hoop tijd met het instappen. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6051
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Reizen per trein vind ik dan ook een stuk relaxter dan met het vliegtuig :Y
Goh.
Chrysa
Berichten: 8018
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Klopt, maar niet als je naar een plek moet waar nog een zee tussenligt. :')
Ik had graag de nachttrein naar Wenen gepakt, maar dat ding is pleurisduur door de hoge vraag. -o-
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13239
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Hangt af van het formaat van de zee natuurlijk, Londen per trein is niet zo moeilijk. :P
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4545
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

En met een beetje mazzel scoor je de laagste prijzen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15381
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Chrysa schreef:Ik had graag de nachttrein naar Wenen gepakt, maar dat ding is pleurisduur door de hoge vraag. -o-
En ... vliegen is sneller :pos: :wink: .
en-es
Berichten: 4545
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Foei foei :neg: :neg:
Chrysa
Berichten: 8018
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Z2N schreef:Londen per trein is niet zo moeilijk. :P
Helsinki wel. :') Al moet ik zeggen dat ik de Eurostar ook flink aan de prijs vind, tenzij je zeer ver van tevoren boekt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21460
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Mikos schreef:Nog nooit gevlogen, zeker.
Zeker wel. :Y
Mikos schreef:"Hulpbehoevenden" mogen als eerste het vliegtuig in, zodat deze in hun eigen tempo naar hun zitplaats kunnen gaan zonder daarbij anderen "in de weg te lopen" of door anderen opgejaagd te worden. Onder hulpbehoevenden worden o.a. mindervaliden, slechtzienden/blinden, mensen die slecht ter been zijn én families met heel jonge kinderen verstaan.
Aangezien zowel mijn vader als zusje in die categorie vallen, heb ik het ook meegemaakt dat we als een van de eersten naar binnen mochten. Alleen viel het niet zo op dat de rest van de groep echt lang moest wachten, want meestal kwamen ze alsnog vlak na ons aan boord.
En dus stond de hele rij dus alsnog achter ons.
Mikos schreef:Ik vind het altijd wel mooi dat je die misplaatste, verontwaardigde smiley achter je posts zet als je iets niet begrijpt en er dan vervolgens een ontzettend logische verklaring of uitleg als reactie op komt. :')
Zoals ook al door Ronaldussen en Durashift is verwoord: die smiley betekent "verward" en niet "verontwaardigd". Als ik het negatief had bedoel dat ik wel voor :roll: gekozen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Die is inderdaad nog erger :mrgreen:
Zodra hulpbehoevenden aan boord van het vliegtuig zijn, wordt de rest van de passagiers toegelaten. Als je als laatste naar binnen gaat kan het dan inderdaad lijken alsof die mensen direct achter je aan komen.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten