Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cora »

Wat een bende :X
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10653
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Het valt me eerlijk gezegd nog 100% mee. Ik heb wel direct de heerlijke odeur van verse schimmel in mijn neus, en ben niet heel verbaasd dat het sifon vol zat. Even het putje afdekken zou best een hoop gedoe voorkomen hebben :')

Maar ik ben blij dat je het overleefd hebt, Suus *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Wat zijn die rode en blauwe draden?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dat lijken me leidingen voor respectievelijk warm en koud water :Y
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10653
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ik ben natuurlijk geen kondoekoe, maar wat mij betreft heb je een overgangsbewijs verdiend, knul.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Aking schreef:Dat lijken me leidingen voor respectievelijk warm en koud water :Y
En welke van de twee moet je doorknippen om het lek te verhelpen?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10653
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Het beste is beiden *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Alargule schreef:
Aking schreef:Dat lijken me leidingen voor respectievelijk warm en koud water :Y
En welke van de twee moet je doorknippen om het lek te verhelpen?
De middelste natuurlijk, zo werkt het bij liften ook :Y
trolly schreef:Ik ben natuurlijk geen kondoekoe, maar wat mij betreft heb je een overgangsbewijs verdiend, knul.
*O* *trein* *O*
umbusko
Donateur
Berichten: 5409
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Alargule schreef: En welke van de twee moet je doorknippen om het lek te verhelpen?
Dat weet je pas als je het uitprobeert. Heb je de verkeerde, dan doet-ie boem. :Y
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Foutje, moet kunnen...
🍉
Dennenboom
Berichten: 1686
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Dennenboom »

Quote van ene Barry Smit op Twitter:
KLM-topman Elbers krijgt dit jaar hogere bonus, kan oplopen tot 100% van zijn vaste salaris, meldt Telegraaf. Misschien kunnen we de salarissen in de zorg een beetje verlagen, zodat we zijn bedrijf nog wat extra staatssteun kunnen geven? (Ik probeer constructief mee te denken.)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Hainje schreef:Foutje, moet kunnen...
Daar is de rechtert het toch niet altijd mee eens helaas -o-
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10653
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Hainje schreef:Details blijf je houden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

eRe: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Dennenboom schreef:Quote van ene Barry Smit op Twitter:
KLM-topman Elbers krijgt dit jaar hogere bonus, kan oplopen tot 100% van zijn vaste salaris, meldt Telegraaf. Misschien kunnen we de salarissen in de zorg een beetje verlagen, zodat we zijn bedrijf nog wat extra staatssteun kunnen geven? (Ik probeer constructief mee te denken.)
In de Telegraaf staat dat het variabele deel van de bonus kan oplopen tot 100% van zijn vaste salaris, maar dat dat afhangt van de prestaties van KLM. En hoe goed zullen de prestaties van KLM dit jaar zijn denk je...? Het hangt dus vanaf wat de voorwaarden zijn van die variabele bonus. Het zou hem wel seiren om het salaris te verlagen, of dit jaar af te zien van de bonus,

https://www.telegraaf.nl/financieel/713 ... gere-bonus

Overigens heeft NRC nog een artikel over salarisverlaging bij topmanagers in het Nederlands bedrijfsleven tijdens de Coronacrisis:
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/04/03/wi ... r-a3995876
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door SLToilet »

Die hele bonus is alweer van tafel:

https://www.nu.nl/coronavirus/6045678/k ... pbaas.html

Maar goed ook eerlijk gezegd. Ik kan ze natuurlijk ook hulde geven dat ze ervan afzien maar staat tegenover dat het plan er wel is geweest.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

Even reclame maken voor mezelf: zoals in mijn onderschrift te lezen valt ben ik jurist in opleiding. In dat kader heb ik met twee vrienden een eigen juridisch adviesbureau. Momenteel hebben we een interessante zaak over een flitspaal die ''op hol geslagen is''. Vandaag is er een artikel geschreven hierover, compleet met foto van mij, mijn collega en de gedupeerde. Artikel is hier te lezen: https://www.destentor.nl/raalte/deze-jo ... ~a21efe47/
(Premium)
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
waldo79
Berichten: 7690
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Hoewel zuur voor de gedupeerde ondernemer zijn dit wel krenten in de pap voor jullie. En de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik geen hoge pet op heb van politierechters.

Succes.
jelmerrr
Berichten: 1813
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

Reden ze eigenlijk achter andere (of voor) autos? Want lijkt me dat een hele rij dan geflitst moet zijn? Gezien de drukte op die weg daar.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10653
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

waldo79 schreef:En de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik geen hoge pet op heb van politierechters.
Het oordeel van de politierechter is zo goed als het aangevoerde bewijs. De defaultpositie is uiteraard "de flitser hep gelijk", want anders gaat iedereen zijn boete laten voorkomen.

Veel succes, Tom!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

Dankje!

We hebben goede hoop op een positief resultaat, maar je weet het nooit. Bij de kantonrechter ving onze klant (in onze optiek onterecht) bot. We gaan nu dus naar het gerechtshof. Indien wij gelijk krijgen kan de jurisprudentie die daardoor ontstaat best wel veel betekenen in vergelijkbare zaken. Immers, er staan voldoende flitspalen in Nederland, maar hoe weet je of ze goed ingesteld zijn? Deze zaak toont maar eens aan dat een ijkrapport niet alles zegt...
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
waldo79
Berichten: 7690
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

trolly schreef:
waldo79 schreef:En de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik geen hoge pet op heb van politierechters.
Het oordeel van de politierechter is zo goed als het aangevoerde bewijs. De defaultpositie is uiteraard "de flitser hep gelijk", want anders gaat iedereen zijn boete laten voorkomen.

Veel succes, Tom!
Jouw stellingname durf ik te betwisten. Die flitspalen zijn een ware boetemachine waar nog wel eens wat mis gaat. Het heeft weinig met straffen te maken, puur administratief lopende band werk. Het OM heeft er helemaal geen baat bij dat burgers actief hun gelijk gaan halen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10653
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ik zeg eerlijk gezegd niet iets dat in tegenspraak is met jouw uitspraak. Sterker nog, als haast alle boetes administratief afgehandeld worden heeft de rechter er dus weinig mee te maken. Waar het OM al dan niet baat bij heeft is een andere zaak, maar persoonlijk zou ik het bijvoorbeeld als aanwonende niet prettig vinden als de auto's me om de oren vliegen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
waldo79
Berichten: 7690
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Wat wringt is dat het overgrote deel van de sancties opgelegd wordt voor marginale overtredingen (zeg in de orde grootte van 4-7 km/h), terwijl de overlast en gevaarzetting komt van een marginaal aantal verkeershufters. Iemand die 34 rijdt in een zone 30 overtreedt de wet, maar kun en mag je niet gelijkstellen aan een verkeerscrimineel.

Door de vrij rigide administratieve afdoening is er een grote bijvangst. Dan mag je niet gek opkijken dat mensen voor hun rechten opkomen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten