Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
dennistd
Berichten: 5573
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

ICE11 schreef: ma 07 mar 2022, 14:09
TffpaA schreef: ma 07 mar 2022, 09:15 Nee, dat staat open voor interpretatie, zoals ik eerder al schetste. Het kan betekenen dat één (Oekraïens) individu bij ieder doktersbezoek de prikvraag voorgelegd krijgt, of dat iedere Oekraïner bij zijn/haar eerste doktersbezoek in Duitsland de prikvraag voorgelegd krijgt.
Nu moet ik toch even de rol van de Duitse moedertaalspreker spelen! ;) De formulering "Die Impfungen sollten den Geflüchteten bei jedem medizinischen Kontakt in Deutschland angeboten werden" geeft helemaal geen ruimte voor interpretatie, want de plaatsing van het woord "jedem" is cruciaal. Het betekend zoals eerder al door medeforummers geschreven simpelweg dat altijd als een vluchteling medische contact in Duitsland heeft een prik aangeboden wordt. Als iedere vluchteling deze vraag alleen een keer voorgelegd zou krijgen, dan zou de formulering "Die Impfungen sollten jedem Geflüchteten bei medizinischem Kontakt in Deutschland angeboten werden" moeten heten.
Ik lees het als bij alle medisch contacten, maar dan als alle zoals alle soorten, dus zowel bij de huisarts, bij de apotheek als in het ziekenhuis.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

De wetenschappelijke redactie van de Duitse publieke omroep MDR heeft uitgebreid onderzoek naar de belegging van de IC-bedden gedaan en heeft gedeeltelijk andere resultaten dan de "officiele bronnen" zoals het RKI vermelden. Resultaten onder andere, dat de aandeel van mensen die ondanks een boosterprik naar de IC moeten rap omhoog gaat en inmiddels bijna evenveel patienten met minstens drie prikken op de IC liggen als niet-gevaccineerde patienten. De beloftes, dat de derde prik al dan niet voor besmetting, maar tenminste voor een zwaar ziektebeeld beschermt, moet men dan toch even achtervragen.

https://www.mdr.de/wissen/corona-covid- ... u-100.html
TffpaA
Berichten: 3460
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Coronavirus

Bericht door TffpaA »

De prik biedt inderdaad nog altijd de beste bescherming tegen een ernstig ziekteverloop, zoals het artikel ook beaamt.

Wel kan de effectiviteit van het vaccin op den duur verminderen, zoals het artikel ook aangeeft.

Al met al geen redenen om je zorgen te maken om de 'belegging' in de ziekenhuizen, of de werking van het vaccin te 'achtervragen'.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21506
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Daarnaast: welk percentage van de bevolking is ongevaccineerd en welk percentage van de bevolking heeft drie prikken gehad?
En zitten er demografisch gezien verschillen tussen de ongevaccineerde en geboosterde mensen op de IC? (Mijn Duits is niet goed genoeg om het hele artikel te begrijpen.)
Ik wil in elk geval nogmaals het Miguel-Scharrelei-Model delen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
WSM
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

ICE11 schreef: di 08 mar 2022, 18:08 De wetenschappelijke redactie van de Duitse publieke omroep MDR heeft uitgebreid onderzoek naar de belegging van de IC-bedden gedaan en heeft gedeeltelijk andere resultaten dan de "officiele bronnen" zoals het RKI vermelden. Resultaten onder andere, dat de aandeel van mensen die ondanks een boosterprik naar de IC moeten rap omhoog gaat en inmiddels bijna evenveel patienten met minstens drie prikken op de IC liggen als niet-gevaccineerde patienten. De beloftes, dat de derde prik al dan niet voor besmetting, maar tenminste voor een zwaar ziektebeeld beschermt, moet men dan toch even achtervragen.

https://www.mdr.de/wissen/corona-covid- ... u-100.html
Hoog tijd dus voor een booster van de booster!
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5829
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Ben nog steeds blij met mijn drie-en-een-halve vaccinatie. Wel een vreemde vlek op mijn arm van overgehouden van die laatste half mis gespoten.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13064
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ik heb mezelf voor het eerst in drie maanden in een gerieflijk treintoestel genesteld voor een dagje Niedersachsen/Hamburg *O* En dus voor het eerst zo'n koffiefilter op mijn snavel gezet. Wát een knakending is dat zeg -0- En het sluit overal af behalve bovenaan je neus waardoor elke uitadem je ogen in blaast :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51003
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Dan doe je iets verkeerd, beter aandrukken. En een smintje eten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13064
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ja ik heb nu ontdekt dat hier ook een ijzerdraadje in zit bovenaan :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

De vaccinatieplicht in Oostenrijk is al weer uitgesteld voordat ze überhaupt begonnen is: https://www.nu.nl/coronavirus/6188302/o ... nodig.html *O*
en-es
Berichten: 4569
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Volgens Het Parool denkt het kabinet erover om vanaf 23 maart de overige beperkingen af te schaffen. Waaronder ook mondkapjes in het OV.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Het artikel zit achter een betaalmuur.
Beul van de blindegeleidelijn
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Of linken naar een artikel dat niet achter een betaalmuur zit? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1517
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Coronavirus

Bericht door JordiBrabant »

PHS schreef: vr 11 mar 2022, 09:59 Corona krijgen is in het VK nu minder dodelijk dan de griep krijgen. Zegt niet een of andere wappie, maar zegt de Financial Times: https://www.ft.com/content/e26c93a0-90e ... 25e94bc59b
Helaas met de voetnoot dat de ongeveer gelijke infection fatality rate (IFR) voor griep en corona toe te schrijven is aan immuniteit bij bevolking tegen corona, lees door vaccinatie, terwijl dit bij de griep in meeste gevallen niet zo is.

Door het opheffen van restricties gebeuren de griepgolf en de sneller verspreidende omikron-coronagolf tegelijkertijd. In Engeland worden dus nu 50% meer doden door luchtweginfecties geregistreerd dan in pre-corona jaren.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

In een normaal griepseizoen is er ook natuurlijk immuniteit tegen griepvirussen...
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21506
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Aantal coronapatiënten in ziekenhuizen opnieuw gestegen
Het aantal patiënten met corona in de Nederlandse ziekenhuizen blijft oplopen. Momenteel liggen er 1682 mensen met een coronabesmetting in een ziekenhuis, blijkt uit de jongste cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Dat zijn er 19 meer dan vrijdag en ruim 300 meer dan een week geleden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39291
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Dat zal het gevolg van de carnavalspiek wel zijn, maar de besmettingscijfers dalen inmiddels alweer. En op de ICs is ook weinig aan de hand op dit moment.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Minister Lauterbach spreekt zichzelf tegen: Enerzijds waarschuwt hij in een persconferentie samen met de voorzitter van het RKI voor een kritieke situatie met talrijke uitbraken tijdens het komend voorjaar en wil hij de verplichte vaccinatie blijven invoeren om het gezondheidssysteem te beschermen tegen overbelasting.
Anderzijds schrijft hij in een recente brief aan de vereniging van artsen dat de seizoenseffecten een positief effect zullen hebben op de besmettingscijfers en wil hij ook de speciale betalingen aan de artsen, onder andere voor beschermingsmiddelen, stoppen omdat een overbelasting van het gezondheidssysteem niet meer te verwachten zou zijn!? :?:

https://www.merkur.de/deutschland/coron ... 06224.html
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3514
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Gok dat er ergens een mailadres verkeerd staat bij de overheid, want ik krijg een afspraakbevestiging voor een vaccinatieafspraak in Leiden. Voor de duidelijkheid: die afspraak heb ik niet gemaakt.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Zoiets had ik ook eens - ondanks mijn testafspraak pas in de namiddag was had ik al om 9:00 in de ochtend een mailtje met het resultaat! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6495
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik heb van al mijn vaccinatie en testafspraken nooit een afspraak bevestiging gehad.
en-es
Berichten: 4569
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ik wel.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 11 gasten