Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51005
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Er staat ook een wazig verhaal in dat als je in Bellingwolde woont en in Den Haag werkt, je per dag 9 uur moet reizen met het OV. Die reistijd geloof ik, maar met de auto heb je ook iets van 6 uur reistijd per dag dus niemand gaat dat structureel dagelijks doen en zal uiteindelijk richting de Randstad verhuizen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TffpaA
Berichten: 3464
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Onderschat de groepsgrootte van Bellingwolders die dagelijks naar Den Haag pendelen niet hoor. En met de tractor duurt dat allemaal nog langer.

Het valt me trouwens op dat er niets over voorrang voor tractoren en andere landbouwvoertuigen op snelwegen wordt vermeld. Kennelijk toch controlled opposition of op zijn minst een Haags compromispartijtje dan, dat triple bee.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Dionysusnu
Berichten: 646
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dionysusnu »

In het kader van lengte heb ik mijn lijstje beperkt tot de concreet voorgestelde veranderingen, maar dat had ik wat duidelijker moeten stellen.
- Openbaar vervoer is voor iedereen beschikbaar vanuit huis (ik neem aan dat wordt bedoeld: iedereen moet op loopafstand van een OV-halte zijn);
Dus iedere boerderij krijgt er een? Dat lijkt me niet de bedoeling, en verder is het nogal een inhoudsloos statement.
- Iedereen moet meekunnen in het openbaar vervoer. Steeds vaker blijkt het heel moeilijk voor mensen met een handicap om te reizen met het openbaar vervoer. Dit geldt met name voor mensen in een rolstoel. Het inplannen van een reis is lastig, soms is een lift op een station kapot of vervoer komt niet opdagen. Er moet een plan komen om dit te verbeteren;
"Er moet een plan komen".. ja, de BBB is toch de politieke partij? Het is hun taak om dat plan juist voor te stellen.
- We stimuleren het gebruik van fiets en openbaar vervoer om de mobiliteit te verhogen;
Hoe?
- We versterken de buslijnen voor de kernen en maken vervoer op afroep mogelijk;
Op welke manier "versterken"? Vervoer op afroep bestaat al, dus wat is daarbij de verandering? Wil BBB juist meer Vlinders/Flexvervoer?
- Internationale trein- en busverbindingen als alternatief voor korte afstandsvluchten krijgen een hogere prioriteit bij de besteding van de ‘Meerjarenprogramma Infrastructuur Ruimte en Transport’ (MIRT) gelden. Ook de opbrengsten van nationaal geïnde vliegbelasting worden hiervoor ingezet. Er wordt onderzocht in hoeverre internationale transitpassagiers evenredig kunnen bijdragen, dat is wel zo eerlijk;
Wellicht begrijp ik de context niet helemaal, maar wat zijn "transitpassagiers"?
- Er komt ondersteuning voor inwoners die zelf het openbaar vervoer willen organiseren. Bijvoorbeeld, de buurtbus die door vrijwilligers wordt georganiseerd;
Wat voor ondersteuning dan? Financiëel, organisatorisch, of anders? Ik heb niet het gevoel dat hier nu een probleem zit.
- Om een betere positie op de arbeidsmarkt te creëren verbeteren we arbeidsvoorwaarden, bieden we meer flexibiliteit met betrekking tot doorstuderen, werkplek en invulling van de werkzaamheden en moeten militairen gratis met het openbaar vervoer kunnen reizen.
Excuses, deze had ik gemist in het programma omdat hij onder het gedeelte "Krijgsmacht" staat. De genoemde arbeidsvoorwaarden gaan dus ook niet over het OV, even voor de duidelijkheid.
PHS schreef: zo 10 sep 2023, 09:12 Verder begint hoofdstuk 1 'Leefbaarheid' op de eerste pagina met de kop 'Openbaar vervoer. Open, altijd, overal', dus ik krijg niet de indruk dat de BBB weinig van plan is met het OV.
Ze gebruiken wel leuke slogans over dat het goed moet zijn, maar van plan lijken ze niet zo veel.
Laatst gewijzigd door Dionysusnu op zo 10 sep 2023, 09:41, 2 keer totaal gewijzigd.
TffpaA
Berichten: 3464
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Kort samengevat: er moeten plannen komen voor beter OV, en dat gaat de digitalisering bedenken.

Volstrekt inhoudsloos - ook hier dus weer niets nieuws onder de zon. Het lijkt haast wel een gevestigde politieke partij.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Dionysusnu
Berichten: 646
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dionysusnu »

In het kader van balans zal ik ook even het GL-PvdA lijstje afzeiken (A)
- Normen bereikbaarheid per OV: iedereen moet binnen 45 minuten met het OV bij een ziekenhuis, school en supermarkt kunnen zijn.
Hoe? Het lijkt me niet overal haalbaar, zeker qua ziekenhuizen niet. (Bijvoorbeeld vanuit die vage kennis Bellingwolde)
- Versterken arbeidsvoorwaarden in het openbaar vervoer
Welke precies? Na de laatste CAO-stakingen krijg ik de indruk dat ze al redelijk zijn. Als ik het me goed herinner stond er in het programma dat de werkwijze een concessie-eis zal worden, maar hoe zit dat dan met open access?
- Maaslijn wordt dubbelsporig en uit de concessie Limburg gehaald
Waarom uit de concessie? Het lijkt mij een van de minder vaak voorkomende plekken waar dat juist goed past, en er is ook al materiëel voor aangeschaft met die insteek.
- Metrolijn van Almere naar Amsterdam
Is dit niet al een aantal keer onderzocht en niet productief geconcludeerd? Het plan lijkt nogal uit de lucht te vallen zo, althans ik zie het nauwelijks door anderen als idee geopperd worden.
en-es
Berichten: 4570
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Dionysusnu schreef: zo 10 sep 2023, 09:37 Wellicht begrijp ik de context niet helemaal, maar wat zijn "transitpassagiers"?
Reizigers die bij KLM tickets kopen met een overstap op Schiphol.
Joey
Berichten: 86
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Joey »

Hoe? Het lijkt me niet overal haalbaar, zeker qua ziekenhuizen niet. (Bijvoorbeeld vanuit die vage kennis Bellingwolde)
Het ironische is dat je uitgerekend vanaf Bellingwolde wel in 45 minuten bij het ziekenhuis kan zijn, al is dat alleen doordeweeks en is je reis bus-trein-bus.
Waarom uit de concessie? Het lijkt mij een van de minder vaak voorkomende plekken waar dat juist goed past, en er is ook al materiëel voor aangeschaft met die insteek.
Is dit misschien met het idee dat het een interessante lijn kan zijn voor een echte NS-intercity (Zwolle -) Nijmegen - Maastricht?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10653
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

De vraag lijkt me ook principiëel: is een NS-intercity echt de enig juiste smaak sneltrein? Het lijkt erop dat PvdA/GL die vraag al bij voorbaat beantwoord hebben — met jouw instemming.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Joey
Berichten: 86
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Joey »

Ik zeg alleen dat het een interessante lijn kan zijn voor een NS-intercity, maar niet dat dat het ook moet worden. Als een meer regionale sneltrein beter scoort op verschillende aspecten, lijkt me dat een logischere stap. Ik probeerde vooral een verklaring te bedenken waarom ze het zo opgeschreven hebben.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10653
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Een trein die niet door NS gereden wordt is daarmee niet automatisch een "meer regionale sneltrein". Ik ben om verschillende redenen niet heel erg vóór verschillende commerciële spoorvervoerders, maar als we dat dan toch moeten hebben lijkt het me redelijk het speelveld een beetje gelijk te houden, en dus een regionale lijn niet aan de monopolist toe te schuiven op het moment dat de exploitatie een klein beetje aantrekkelijker dreigt te worden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
TffpaA
Berichten: 3464
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Bij de Dierenpartij borrelt het ondertussen lekker verder:

https://nos.nl/artikel/2490073-verbijst ... -partijtop

Het lijkt de fabeltjeskrant wel.
TffpaA
Berichten: 3464
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

En hopsakeetje: de eerste gelukszoeker mag alweer vertrekken:

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/09/11/aa ... 0912114945

Je zou denken dat het checken van iemands xwittertijdlijn een standaardprocedure is bij het aannemen van iemand bij een politieke partij...
Laatst gewijzigd door TffpaA op wo 13 sep 2023, 12:03, 2 keer totaal gewijzigd.
dennistd
Berichten: 5573
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dennistd »

Er komen tribunalen!

(om FvD'ers te veroordelen _O-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51005
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Volgens mij is die Tweet redelijk uit zijn context gehaald, en als we zo gaan doen over elke Tweet ooit dan kan vrijwel iedereen wel een carrière in de politiek vergeten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TffpaA
Berichten: 3464
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

dennistd schreef: di 12 sep 2023, 13:35 Er komen tribunalen!

(om FvD'ers te veroordelen _O-)
Dit is natuurlijk gewoon karma. Goed om te zien dat er nog aan grensbewaking wordt gedaan, en dit soort griezels vervolgd worden als ze daar (ver) overheen stappen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

BBB is uiteindelijk gewoon een lobby clubje voor o.a. Vion, dus in zekere zin heeft ie wel een punt. Had ie t wat subtieler kunnen omschrijven?
🍉
TffpaA
Berichten: 3464
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Ongetwijfeld. Tegelijk moet ik zéker niet als woordvoerder gaan fungeren - * kuch *.

Enfin - de Volkskrant heeft een stemwijzer opgesteld die kijkt naar wat partijen stemmen in plaats van beloven. Zo te zien niet achter een paywall, dus leef je uit:

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/20 ... 3~v883197/

Mijn uitslag is niet geheel verrassend, al zeg ik nu dat ik nooit van zijn leven D66 zal gaan stemmen.

Afbeelding
Dionysusnu
Berichten: 646
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dionysusnu »

Ik krijg alleen de hoogst scorende partij als resultaat - waar vind jij de tabel met alle partij-eens-aantallen?
Laatst gewijzigd door Dionysusnu op di 12 sep 2023, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
TffpaA
Berichten: 3464
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Bij mij stond-ie daar direct onder. Maar het lijkt erop dat je alle vragen moet invullen wil je een tabel krijgen.
Dionysusnu
Berichten: 646
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dionysusnu »

Daar kom ik ook net achter.. wel een beetje stom, want ze zeggen zelf dat je dingen leeg kan laten bij geen mening.
TffpaA
Berichten: 3464
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Het is waarschijnlijk weer een stagiair geweest die dit in elkaar heeft gedotnet, en daarbij een aantal requirements niet helemaal goed heeft gecheckt.
Dionysusnu
Berichten: 646
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dionysusnu »

TffpaA schreef: di 12 sep 2023, 12:13 En hopsakeetje: de eerste gelukszoeker mag alweer vertrekken bij de BBB ehhhh het NSC - sorry jongens, al die afko's van al die nieuwe partijtjes is nog even wennen voor me:

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/09/11/aa ... 0912114945

Je zou denken dat het checken van iemands xwittertijdlijn een standaardprocedure is bij het aannemen van iemand bij een politieke partij...
Ironisch genoeg zou juist BBB dat onnodig vinden:
BBB Verkiezingsprogramma schreef:Met ruimte voor discussies en meningsverschillen. Ja, ook ruimte voor ruzie. En een Nederland zonder cancel cultuur.
[]
We stoppen met de cancel cultuur, waarbij mensen die iets zeggen of vinden wat een ander onwelgevallig is, meteen weg moeten, moet worden ontslagen, of aan de schandpaal worden genageld.
Laatst gewijzigd door Tom024 op wo 13 sep 2023, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gequote post ge-edit
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51005
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Geklaag over cancel cultuur is alleen van toepassing als meningen van BBB ongewenst worden door anderen, niet als meningen van andere door BBB ongewenst zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 37 gasten