Eurovisie songfestival 2024

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Durashift
Berichten: 5698
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Durashift »

^^ Ja, ik heb Carolien Borgers hetzelfde horen zeggen, vanmiddag, in de perstribune op radio1. Zij ziet hem.echt als kunstenaar die die emotie van het verlies.telkens diep beleefd.
VIRM
Berichten: 7702
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door VIRM »

Hainje schreef: zo 12 mei 2024, 21:47
Ik denk dat een heel groot deel nog heel erg met de pro-Israelische blik naar het conflict kijkt. Immers Geert Wilders is niet voor niets zo grote factor in de Nederlandse politiek, dus dat zegt maar mijn mening wel iets over hoe er überhaupt naar mensen in de Arabische wereld wordt gekeken.
Is het overigens wel eens onderzocht welk deel van de samenleving voor Eurovisie stemt?
Beul van de blindegeleidelijn
TffpaA
Berichten: 3415
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door TffpaA »

Ondertussen, via het Parool:
Zweedse krant Aftonbladet: camera beschadigd bij incident met Joost Klein
Bij het incident tussen Joost Klein en een cameravrouw tijdens de halve finale van het Eurovisie Songfestival zou de camera van de vrouw flink beschadigd zijn. Dat meldt de Zweedse krant Aftonbladet. Volgens een bron van de krant gedroeg Klein zich erg agressief en was de cameravrouw zeer geschrokken. De krant schrijft dat er meerdere getuigen zouden zijn van het incident, dat plaatsvond nadat Klein van het podium was afgekomen.

Zaterdag besloot de European Broadcasting Union om Klein te diskwalificeren om 'een incident' waarbij de Nederlandse deelnemer betrokken was. De NPO heeft bezwaar gemaakt tegen de diskwalificatie, mede namens AvroTros. De omroep, die verantwoordelijk is voor de Nederlandse inzending, houdt vol dat het ging om slechts een 'dreigende beweging'.
Tenzij Kleins 'dreigende bewegingen' neerkomen op magie, moet hier toch van fysiek contact sprake zijn geweest als het Zweedse verhaal klopt.

Maar goed: het begint steeds meer 'Nederland versus Zweden/de EBU' te lijken. De waarheid zullen we wel nooit boven tafel krijgen, en in een tijd waarin alles op camera wordt vastgelegd, zullen van dit incident ironisch genoeg geen beelden beschikbaar zijn - zelfs al betreft het hier de beschadiging van een camera...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12885
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Hainje »

VIRM schreef: ma 13 mei 2024, 08:54 Is het overigens wel eens onderzocht welk deel van de samenleving voor Eurovisie stemt?
Niet dat ik weet, maar wat ik tegen kwam op de socials was dat er mensen waren met simkaarten uit verschillende landen. Zo zag ik een tweet voorbij komen van iemand die er drie had en met elke kaart 20 keer had gestemd. Die heeft dus 60x gestemd. Zonder twijfel dat er op pro-Israelische kanalen oproepen zijn gedaan om dit met zijn allen te doen. Als je dan een paar honderd duizend mensen hebt die dit daadwerkelijk doen, dan heb je vrij eenvoudig de uitslag die we nu hebben.

De pro-Palestijnse kijkers die stemden dus op alles behalve Israël. Hun stemmen waren dus veel meer gefragmenteerd. Ben het er allemaal niet mee eens, maar het is een maas die nu eenmaal in de reglementen zit en - laten we eerlijk zijn - net zo goed gebruikt zou worden door het pro-Palestijnse kamp als dat lekker uitkwam.
🍉
VIRM
Berichten: 7702
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door VIRM »

Tja. Die kampen zou je niet nodig hebben als er aan beide kanten leiders zouden zijn die ook daadwerkelijk een oplossing van het conflict willen. Maar dat is natuurlijk iets voor in een ander topic.
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3498
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Tom024 »

Waarom is er überhaupt voor gekozen dat een iemand 20x kan stemmen?
TffpaA
Berichten: 3415
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door TffpaA »

Nu het stof van de nationale verbolgenheid over de uitsluiting van 'onze' Joost Klein steeds meer neerdaalt, komt daar ook steeds helderder het beeld naar voren van een sociaal onaangepaste, controlfreakerige diva die zich met hielenlikkers en jaknikkers omringd wist:

https://archive.ph/Fcpuh

Ik begin toch een steeds minder donkerbruin vermoeden te krijgen dat we uiteindelijk - schoorvoetend en met het schaamrood op de kaken wellicht - zullen moeten erkennen dat de cameravrouw weinig te verwijten viel en het ons Joost was die hier op alle fronten fout zat.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12885
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Hainje »

Tom024 schreef: ma 13 mei 2024, 15:54 Waarom is er überhaupt voor gekozen dat een iemand 20x kan stemmen?
Een keer stemmen kost iets van anderhalve euro per bericht/telefoontje. Denk dat ik niet verder hoef uit te wijden over het waarom. :mrgreen:
🍉
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3049
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door nvdw »

TffpaA schreef: ma 13 mei 2024, 16:04 Ik begin toch een steeds minder donkerbruin vermoeden te krijgen dat we uiteindelijk - schoorvoetend en met het schaamrood op de kaken wellicht - zullen moeten erkennen dat de cameravrouw weinig te verwijten viel en het ons Joost was die hier op alle fronten fout zat.
Wat het ronduit kinderachtige gedrag van onze publieke omroepers alleen nog maar treuriger en misplaatster maakt dan het al was. Met de stemopleesboycot, Cornald Maas, wat rebels we draaien Europapa veertien keer achter elkaar op Radio 2, Cornald Maas, de Algemene Van der Laak Radio Omroep TROS en niet te vergeten Cornald Maas.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
VIRM
Berichten: 7702
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door VIRM »

TffpaA schreef: ma 13 mei 2024, 16:04 Nu het stof van de nationale verbolgenheid over de uitsluiting van 'onze' Joost Klein steeds meer neerdaalt, komt daar ook steeds helderder het beeld naar voren van een sociaal onaangepaste, controlfreakerige diva die zich met hielenlikkers en jaknikkers omringd wist:

https://archive.ph/Fcpuh

Ik begin toch een steeds minder donkerbruin vermoeden te krijgen dat we uiteindelijk - schoorvoetend en met het schaamrood op de kaken wellicht - zullen moeten erkennen dat de cameravrouw weinig te verwijten viel en het ons Joost was die hier op alle fronten fout zat.
Waarom trouwens een privévliegtuig? Waarom niet met de trein terug naar huis?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12885
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Hainje »

Nou ja, diskwalificatie is hoe dan ook een te zwaar middel. Alleen als Joost die vrouw verwond/bont en blauw geslagen had was diskwalificatie w.m.b. gerechtvaardigd.
🍉
Durashift
Berichten: 5698
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Durashift »

VIRM schreef: ma 13 mei 2024, 20:18 (..)

Waarom trouwens een privévliegtuig? Waarom niet met de trein terug naar huis?
Als je zielig bent..mag je verwend worden, toch? ;)

Ik ben wel benieuwd wie dat geregeld /betaald heeft. Was het een aanbod van een fan? Of heeft de NPO / AvroTros dit, via connecties, geregeld en wordt het met publieke middelen betaald. ( Wat dit hele festival gebeuren toch al is, natuurlijk).
WSM
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door WSM »

Hainje schreef: ma 13 mei 2024, 20:57 Nou ja, diskwalificatie is hoe dan ook een te zwaar middel. Alleen als Joost die vrouw verwond/bont en blauw geslagen had was diskwalificatie w.m.b. gerechtvaardigd.
Zero tolerance voor agressie op het Songfestival is niet logisch?

Waarom zou wangedrag jegens songfestival-personeel getolereerd moeten worden?

Blijkens diverse bronnen is er een camera gesneuveld bij het incident, ik neem aan dat dat niet telepathisch gebeurd is.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10644
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door trolly »

Durashift schreef: ma 13 mei 2024, 21:34 Ik ben wel benieuwd wie dat geregeld /betaald heeft. Was het een aanbod van een fan? Of heeft de NPO / AvroTros dit, via connecties, geregeld en wordt het met publieke middelen betaald. ( Wat dit hele festival gebeuren toch al is, natuurlijk).
Insinueer je nou dat de publieke omroep uit publieke middelen betaald wordt? Het moet niet gekker worden!!!1!1
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12885
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Hainje »

WSM schreef: ma 13 mei 2024, 21:44
Hainje schreef: ma 13 mei 2024, 20:57 Nou ja, diskwalificatie is hoe dan ook een te zwaar middel. Alleen als Joost die vrouw verwond/bont en blauw geslagen had was diskwalificatie w.m.b. gerechtvaardigd.
Blijkens diverse bronnen is er een camera gesneuveld bij het incident, ik neem aan dat dat niet telepathisch gebeurd is.
Diskwalificatie voor een kapotte camera is bullshit. Als iemand iets van jou sloopt dan wijs je die toch niet gelijk de deur? Dat hij dan zijn portemonnee moet trekken is dan niet meer dan logisch.
🍉
VIRM
Berichten: 7702
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door VIRM »

,Het is voor niemand duidelijk wat er precies is gebeurd, behalve de direct betrokkenen en wellicht onderzoekers/politie. Maar als iemand ineens je spullen gaat slopen, dan zou je je denk ik niet heel erg prettig voelen, toch?
Beul van de blindegeleidelijn
TffpaA
Berichten: 3415
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door TffpaA »

Als het per abuis zou gaan, bijvoorbeeld iemand die per abuis iets omstoot, is dat natuurlijk geen reden iemand de deur te wijzen.

Gedraagt iemand zich daarentegen agressief en is er een aannemelijk oorzakelijk verband tussen dat gedrag en de vernieling, dan gaat diegene wat mij betreft zonder pardon naar buiten. Ik zou daarnaast ook ernstig mijn twijfels hebben die persoon ooit weer binnen te laten.

Gelet op het eerdere gedrag van Klein en wat er vanuit de andere kant naar buiten komt over dit incident, krijg ik toch steeds meer het idee dat de EBU terecht besloot Klein de deur te wijzen.

Maar dat idee had ik eigenlijk al vrij snel, gelet op de gedachtegang dat iemand niet zo snel 'om niets' een klacht indient, die doorzet en de overkoepelende instantie op basis daarvan tot definitieve schorsing overgaat.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door ThatPCDude »

Is het niemand trouwens opgevallen dat de Estse inzending na het opvoeren van hun liedje "dankjewel" roept? (A) (A)
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21457
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Meltrain »

TffpaA schreef: ma 13 mei 2024, 16:04 Nu het stof van de nationale verbolgenheid over de uitsluiting van 'onze' Joost Klein steeds meer neerdaalt, komt daar ook steeds helderder het beeld naar voren van een sociaal onaangepaste, controlfreakerige diva die zich met hielenlikkers en jaknikkers omringd wist:

https://archive.ph/Fcpuh
Maar inmiddels komt er ook steeds meer naar buiten dat de sfeer achter de schermen niet zo leuk is omdat de organisatie tot in de kleinste details de regie wil hebben en dat meer artiesten daar last van hebben of hadden:
https://www.ad.nl/songfestival/s10-vond ... ~aeb70935/
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Durashift
Berichten: 5698
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Durashift »

Dat meneer Klein een camera heeft weggeduwd wordt nu ook door zijn advocaat naar buiten gebracht.
Joost Klein ontkent 'elk strafbaar feit', moet mogelijk begin juni voorkomen - https://nos.nl/l/2520829
MaartenD
Berichten: 743
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door MaartenD »

In welk universum is een camera wegduwen (of iemand een duw geven) een strafbaar feit.
VIRM
Berichten: 7702
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door VIRM »

Het zou mij dan ook niets verbazen als er meer aan de hand is. Maar dat is natuurlijk lastig beoordelen aan de hand van kleine stukjes informatie die worden gedeeld in diverse nieuwsberichten.
Beul van de blindegeleidelijn
TffpaA
Berichten: 3415
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door TffpaA »

MaartenD schreef: za 18 mei 2024, 08:18 In welk universum is een camera wegduwen (of iemand een duw geven) een strafbaar feit.
In een universum waarin de gevolgen van dat wegduwen ernstig genoeg zijn om van een strafbaar feit te kunnen spreken.

Maar zoals VIRM hierboven aangeeft: wij weten vrijwel niets. Hooguit kunnen we speculeren, wat leuk is, maar ons helaas niet dichter bij het werkelijk gebeurde brengt.
MaartenD
Berichten: 743
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door MaartenD »

Als de mevrouw gevallen was met letsel, of als de camera stuk was, dan hadden we dat vast wel al gehoord. En dan nog moet dat wel heel erg hard gegaan zijn om het strafrechtelijk te vervolgen.
TffpaA
Berichten: 3415
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door TffpaA »

Verhalen dat de camera (flink) beschadigd is zijn via de Zweedse media ook naar buiten gekomen:
TffpaA schreef: ma 13 mei 2024, 09:19 Ondertussen, via het Parool:
Zweedse krant Aftonbladet: camera beschadigd bij incident met Joost Klein
Bij het incident tussen Joost Klein en een cameravrouw tijdens de halve finale van het Eurovisie Songfestival zou de camera van de vrouw flink beschadigd zijn. Dat meldt de Zweedse krant Aftonbladet. Volgens een bron van de krant gedroeg Klein zich erg agressief en was de cameravrouw zeer geschrokken. De krant schrijft dat er meerdere getuigen zouden zijn van het incident, dat plaatsvond nadat Klein van het podium was afgekomen.

Zaterdag besloot de European Broadcasting Union om Klein te diskwalificeren om 'een incident' waarbij de Nederlandse deelnemer betrokken was. De NPO heeft bezwaar gemaakt tegen de diskwalificatie, mede namens AvroTros. De omroep, die verantwoordelijk is voor de Nederlandse inzending, houdt vol dat het ging om slechts een 'dreigende beweging'.
Tenzij Kleins 'dreigende bewegingen' neerkomen op magie, moet hier toch van fysiek contact sprake zijn geweest als het Zweedse verhaal klopt.

Maar goed: het begint steeds meer 'Nederland versus Zweden/de EBU' te lijken. De waarheid zullen we wel nooit boven tafel krijgen, en in een tijd waarin alles op camera wordt vastgelegd, zullen van dit incident ironisch genoeg geen beelden beschikbaar zijn - zelfs al betreft het hier de beschadiging van een camera...
Maar opnieuw: we weten als buitenstaanders verder niks.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten