Het ligt in de Walliser Alpen ten zuiden van en boven Sion. Er zal een bergbaantje naar toe gaan?Fles schreef:Ik weet niet waar dat Haute-Nendaz ligt, maar de naam doet vermoeden dat er een Bergbahntje in zit. En als dat zo is, ja, dan betaal je de Jackpot in Zwitserland :YVinny schreef:Morgen ga ik met de trein (en bus) van Zürich naar Haute-Nendaz. Nou ik moet zeggen: De Zwitserse spoorwegen zijn wellicht de beste ter wereld, maar de prijs is er ook wel naar zeg..., ben bijna 200 euro kwijt...
Spoorvakantieplannen 2011
Re: Spoorvakantieplannen 2011
Re: Spoorvakantieplannen 2011
Ik wil graag met de trein via Straubing (in Beieren) en Budapest naar Oradea in Roemenië treinen, en daarbij de fiets meenemen. Mezelf die kant op transporteren is geen probleem, maar de fiets meenemen is een wat lastiger probleem, aangezien de ICE dan geen reisoptie is.
Re: Spoorvakantieplannen 2011
Caspar schreef:Ik wil graag met de trein via Straubing (in Beieren) en Budapest naar Oradea in Roemenië treinen, en daarbij de fiets meenemen. Mezelf die kant op transporteren is geen probleem, maar de fiets meenemen is een wat lastiger probleem, aangezien de ICE dan geen reisoptie is.
CNL, Railjet, lokaal ding. Klaar *O*
Re: Spoorvakantieplannen 2011
Ik wil met de stoptrein naar Italië vanaf het zuiden van Spanje. We gaan met de auto naar Spanje.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Spoorvakantieplannen 2011
Vorig jaar had DB de Jubiläumspass... Volgens mij hebben ze elke zomer die aanbieding (maar dan onder een andere naam).
Mijn plan is dan ook om zo'n kaart te kopen en wat grote duitse steden te bezoeken (waar er een metro rijdt)... :D
Mijn plan is dan ook om zo'n kaart te kopen en wat grote duitse steden te bezoeken (waar er een metro rijdt)... :D
Re: Spoorvakantieplannen 2011
Dan is je keuze flink beperkt, alleen Berlijn, Hamburg, München en Nürnberg hebben een echte metro
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Spoorvakantieplannen 2011
Nou jah, Frankfurt am Main reken ik nog mee.
Maar goed, mijn vakantiegeld door GVB uitbetaald is ook geen vetpot denk ik en bovendien, me vriendje wilt ook meer dan alleen metro zien dus heb ik meer dan genoeg te doen :D
Maar goed, mijn vakantiegeld door GVB uitbetaald is ook geen vetpot denk ik en bovendien, me vriendje wilt ook meer dan alleen metro zien dus heb ik meer dan genoeg te doen :D
Re: Spoorvakantieplannen 2011
Ik vind dat een 'echte' metro volledig kruisingsvrij moet zijn en een derde rail moet hebben. En ja ik weet het, er zijn natuurlijk ook metro's met een bovenleiding en alles wat een gescheiden kruisingsvrije baan heeft, mag een metro genoemd worden. (Dus vaktechnisch is bv. RR tussen Zoetermeer en Den Haag Grote Markt ook een metro) :')hauptbahnhof schreef:Nou jah, Frankfurt am Main reken ik nog mee.
Vallend blad maakt rails glad.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Spoorvakantieplannen 2011
Nah, zijn kleine voertuigjes dus dat is tram :). Die gevallen van SUNIJ komen er nog een beetje bij in de buurt... :D
Re: Spoorvakantieplannen 2011
ZO, om de ellendigheid van het weer en het grieperig thuiszitten te bestrijden heb ik even mijn voorseizoen in elkaar geflanst:
25-27 februari een weekendje Hannover, wat ik daar ga doen kijk ik nog wel even. Misschien wel de Harz in
19 maart mijn Thalysdebuut (met Voucher voor een gratis Leuk Geschenk) naar Paris
2 april met de Nederlandse Vereniging voor Beurtvaarders en Schippers naar een smalspoorbaantje door het veengebied in Ostfriesland
23 april naar de Stoomtrein der Drie Valleien (in Wallonië) , ook al rijdt er geen stoom die dag.
Heb ik tenminste wat dingetjes om naar uit te kijken *O* In maart ga ik wel eens kijken voor het hoofdseizoen (mei-augustus).
25-27 februari een weekendje Hannover, wat ik daar ga doen kijk ik nog wel even. Misschien wel de Harz in
19 maart mijn Thalysdebuut (met Voucher voor een gratis Leuk Geschenk) naar Paris
2 april met de Nederlandse Vereniging voor Beurtvaarders en Schippers naar een smalspoorbaantje door het veengebied in Ostfriesland
23 april naar de Stoomtrein der Drie Valleien (in Wallonië) , ook al rijdt er geen stoom die dag.
Heb ik tenminste wat dingetjes om naar uit te kijken *O* In maart ga ik wel eens kijken voor het hoofdseizoen (mei-augustus).
Laatst gewijzigd door Fles op wo 19 jan 2011, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Spoorvakantieplannen 2011
Dat Boksers en Schippers in een vereniging zitten joh :o
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Spoorvakantieplannen 2011
Beurtvaarders is misschien beter ja
Re: Spoorvakantieplannen 2011
Ten oosten van Hannover/Hildesheim en ten zuiden van Braunschweig is in ieder geval genoeg diesel. Ik heb daar een paar jaar geleden nog BR218+rijtuigen gezien, maar ik heb zo het vermoeden dat ook daar de concessies en zijn treinstellen zijn intrede hebben gedaan.
Vanaf Braunschweig is er ook een diesellijn naar Gifhorn en Uelzen. Volgens mij moet de trein daar voor heel veel spoorwegovergangen nog ouderwets typhoneren, tenminste, dat was in 2007 nog zo.
Vanaf Braunschweig is er ook een diesellijn naar Gifhorn en Uelzen. Volgens mij moet de trein daar voor heel veel spoorwegovergangen nog ouderwets typhoneren, tenminste, dat was in 2007 nog zo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoorvakantieplannen 2011
Zou ik wel doen jaFles schreef:Beurtvaarders is misschien beter ja
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Spoorvakantieplannen 2011
In mei ter viering van het einde van het afstuderen waarschijnlijk per trein langs de Rijn in de buurt van de Lorelei touren. Alleen per trein dus, want per boot is het altijd gevaarlijk daar.
Re: Spoorvakantieplannen 2011
Oke dat wordt dus de Brocken *O*Fles schreef:25-27 februari een weekendje Hannover, wat ik daar ga doen kijk ik nog wel even. Misschien wel de Harz in
Re: Spoorvakantieplannen 2011
Bij mijn weten rijden op de verbinding Hannover - Bad Harzburg nog steeds treinen met BR218+rijtuigen; op de andere verbindingen inderdaad allemaal treinstellen. Wel leuke lijnen allemaal.Bee schreef:Ten oosten van Hannover/Hildesheim en ten zuiden van Braunschweig is in ieder geval genoeg diesel. Ik heb daar een paar jaar geleden nog BR218+rijtuigen gezien, maar ik heb zo het vermoeden dat ook daar de concessies en zijn treinstellen zijn intrede hebben gedaan.
Re: Spoorvakantieplannen 2011
Ik heb eigenlijk nog geen plannen. Misschien toch maar een keer een paar dagen Keulen e.o. doen tijdens de zomer (wel met ICE natuurlijk )
Re: Spoorvakantieplannen 2011
Nog een paar dagen en dan gaat het boeken voor 30 april open, eens bedenken waar ik naar toe wil
Spaanse metro's hebben in de meeste gevallen bovenleiding. Ik weet niet waarom, maar zowel in Madrid als in Bilbao als in Barcelona is dat het geval (van de rest weet ik het niet).Dexter schreef:Ik vind dat een 'echte' metro volledig kruisingsvrij moet zijn en een derde rail moet hebben.hauptbahnhof schreef:Nou jah, Frankfurt am Main reken ik nog mee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoorvakantieplannen 2011
Rome ook ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: Spoorvakantieplannen 2011
Zeker die metrostellen op lijn B zien er geniaal uit! :N :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Spoorvakantieplannen 2011
En zo oud zijn ze nog niet eens. Ik vind trouwens de hele Romeinse metro bagger: vies en oud en de twee (straks drie) lijnen zijn bij lange na niet toereikend genoeg om zo'n grote stad te kunnen bedienen. :N
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Spoorvakantieplannen 2011
Volgens mij heb je helemaal gelijk, laatste keer dat ik langs Hannover kwam (afgelopen zomer) zag ik ze daar nog vetrekken. Overigens heb ik die lijn ook wel eens gedaan, maar vind ik het overgrote deel vanaf Hannover ronduit saai. Totdat je de laatste 20 km (vanaf Goslar) een beetje middelgebergte van de Harz in rijdt, dan wordt het wel mooier. Leuk kopstation trouwens daar bij Bad Harzburg. Doet me klein beetje denken aan Zandvoort aan zee.thomas schreef:Bij mijn weten rijden op de verbinding Hannover - Bad Harzburg nog steeds treinen met BR218+rijtuigen; op de andere verbindingen inderdaad allemaal treinstellen. Wel leuke lijnen allemaal.
Re: Spoorvakantieplannen 2011
Klopt, het landschap rondom Hannover is vrij saai. Maar je moet de spanning opbouwen zeg maar
De bergen beginnen vrij abrupt vind ik altijd
De bergen beginnen vrij abrupt vind ik altijd
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten