Mag ik even kwijt #199

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3049
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door nvdw »

Als het een verkeersregel is en geen voertuig- of producteis, dan geldt het ook voor buitenlanders.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Suus »

Maak je geen zorgen, in Frankrijk moeten flitspalen met een bord worden aangekondigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15381
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door ODRAIL »

Ook mobiele radarcontroles?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10645
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door trolly »

nvdw schreef:Als het een verkeersregel is en geen voertuig- of producteis, dan geldt het ook voor buitenlanders.
Ah. Dat klinkt zinnig. Blijft de vraag in welke categorie dit nou valt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Suus »

Dit valt in de categorie: MAG IEDEREEN NIET! BOETE!! 1500€!!!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8017
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Chrysa »

€1500? Ik dacht dat boetes in Frankrijk juist goedkoop waren.

Toen mijn moeder 130 reed op een 110-weg en geflitst werd was de boete maar 45 euro, in Nederland zit je dan al boven de 100 volgens mij.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10645
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door trolly »

Geen idee waarom je Bee nou niet serieus neemt. Ik hoor niks anders dan dat ze met krankzinnige snelheden door Frankrijk zoeft, dus ze zal het wel weten, toch?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3049
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door nvdw »

Ja de Fransen gaan echt full retard op flitswaarschuwingen. Andere dingen worden wel afgekondigd (alcoholtesters, stickers op je motorhelm) maar geen haan die ernaar kraait.

Anders dan in NL mag je in Frankrijk ook niet met je motor tussen de file door maar de locals gingen zo ruimhartig voor me aan de kant dat ik het asociaal had gevonden om er geen gebruik van te maken.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12889
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Hainje »

Als je de ruimte krijgt dan moet je deze idd nemen, op de een of andere manier schrik er altijd van als een motorrijder dat doet. Ik spiegel best goed, toch weten ze het keer op keer voor elkaar te krijgen uit het niets te verschijnen.
🍉
Chrysa
Berichten: 8017
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Chrysa »

Dat heb ik ook, vooral als mensen er alsnog tussendoor schieten terwijl de rest boven de 50 rijdt. Dan is het maar eng. Ik wil niet weten wat er gebeurd als er eentje voor mijn auto valt.
trolly schreef:Geen idee waarom je Bee nou niet serieus neemt. Ik hoor niks anders dan dat ze met krankzinnige snelheden door Frankrijk zoeft, dus ze zal het wel weten, toch?
Doe ik wel, schijnbaar neemt ze mij ook te serieus, dus ja. :p
Maar ja, als je altijd met 300km/h door het hele land reist dan zal ze het wel weten. (Alhoewel ik niet snap wat je nou eigenlijk moet in die uithoeken van dat land.)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10645
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door trolly »

trolly schreef:Geen idee waarom je BeeSuus nou niet serieus neemt. Ik hoor niks anders dan dat ze met krankzinnige snelheden door Frankrijk zoeft, dus ze zal het wel weten, toch?
Sorry Suus :@
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Suus »

Het is je vergeven trolly :-). En ik reis inderdaad graag met krankzinnige snelheden in Frankrijk. Record staat nu op 320 km/uur :)

En boetes voor snelheid zijn in Frankrijk best laag omdat de eerste 20 kilometer overtreding één prijs heeft. Maar ze zijn nog altijd hoger dan wat ik ooit voor binnenlandse treinreizen in Frankrijk heb neergelegd ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15381
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Het is je vergeven trolly :-). En ik reis inderdaad graag met krankzinnige snelheden in Frankrijk. Record staat nu op 320 km/uur :)
Zeker met de TGV :wink: ?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Suus »

Uiteraard, kan het aanraden! Hoewel de Club Duo in rijtuig 2 en 3 van de eerste klasse van de TGV Atlantique best krap zijn voor Nederlanders.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt #198

Bericht door Suus »

Wil je een keer mee KM46? Ik wil nog de directe TGV doen van Brussel naar Straatsburg, die stopt op ook op Champagne-Ardenne en Lorraine :)

Meuse niet, maar dat is echt een heel lastig station. Valt Aarsele nog bij mee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15381
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door ODRAIL »

@Suus: Hierover stuur ik de komende week een PB.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12889
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Hainje »

Suus schreef:Wil je een keer mee KM46? Ik wil nog de directe TGV doen van Brussel naar Straatsburg, die stopt op ook op Champagne-Ardenne en Lorraine :)
Ga je zo'n ritje dan in één dag doen? Of blijf je dan ook nog ergens pitten?
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15381
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door ODRAIL »

Het lijkt me dat dit niet op een dat kan :wink: .
Chrysa
Berichten: 8017
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Chrysa »

Als je vroeg weggaat kan dat toch wel heen en terug op een dag? Zou niet weten hoe laat die dingen rijden, maar qua tijd past dat toch wel?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt #198

Bericht door Suus »

Ik weet een goedkoop maar uitstekend hotel in het centrum van Straatsburg, twee haltes met de tram van het station. Heen en terug op een dag wil je niet, daarvoor is Straatsburg te leuk.

Dan kan je via Duitsland terug naar Nederland, vanaf Straatsburg heb je directe TGV's en ICE naar Karlsruhe waar je kan overstappen op de ICE naar Nederland of je doet een stukje met een regionale trein, via Appenweier bijvoorbeeld. Weet eigenlijk niet of de ICE naar Nederland ook in Offenburg stopt, dat is dan ook nog een optie (maar Karlsruhe is een leukere stad voor een tussenstop)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13681
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Vinny »

Chrysa schreef:Als je vroeg weggaat kan dat toch wel heen en terug op een dag? Zou niet weten hoe laat die dingen rijden, maar qua tijd past dat toch wel?
Als ik naar mijn ouders ga met het OV blijf ik daar ook slapen. Anders zit je de hele dag in de trein voor twee kopjes thee samen... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt #198

Bericht door Suus »

Maargoed, van een dorpje naar Friesland naar een dorpje bij Amsterdam ben je waarschijnlijk nog langer bezig van met de trein van Rotterdam naar Straatsburg :')

Vorige week zaterdag vertrok ik om 14:42 uit Straatsburg en was ik om 20:02 in Rotterdam (zo'n 900 spoorkilometer). En dat was met een overstap van 50 minuten in Parijs waarbij ik even van Gare de l'Est naar Gare du Nord moest wandelen :)

Kan theoretisch wel in een dag, maar dat is gewoon zonde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Ronald »

Ook wel van het geld denk ik want een retourtje is niet erg goedkoop als je niet maanden van tevoren boekt lijkt me...
Chrysa
Berichten: 8017
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Chrysa »

Vinny schreef: Als ik naar mijn ouders ga met het OV blijf ik daar ook slapen. Anders zit je de hele dag in de trein voor twee kopjes thee samen... :')
Ach, ik ben ook meerdere keren op en neer geweest naar Luxemburg om shampoo te kopen die ze in NL niet hebben. :')
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13681
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Vinny »

Chrysa schreef:
Vinny schreef: Als ik naar mijn ouders ga met het OV blijf ik daar ook slapen. Anders zit je de hele dag in de trein voor twee kopjes thee samen... :')
Ach, ik ben ook meerdere keren op en neer geweest naar Luxemburg om shampoo te kopen die ze in NL niet hebben. :')
Ik ging wel eens naar de kerstmarkt in Leer op een heen en weertje. Ik wacht wel weer tot ze die brug daar gerepareerd hebben :P
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 30 gasten