Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51012
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ik had even gemist dat Daniel is overgestapt van de groene naar de gele grootgrutter? Welkom bij de leukste boodschap!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39298
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Suus schreef: di 14 mei 2024, 20:14Ik had even gemist dat Daniel is overgestapt van de groene naar de gele grootgrutter?
Ik ben net een aardedraad... nee grapje, maar wel soort van hybride in boodschappen halen. Sinds ik verhuisd ben woon ik in een wijk waar alleen een Jumbo zit, dus daar kom ik nu een stuk vaker.
Maar ik kom nog met grote regelmaat bij de Plus voor bepaalde specifieke artikelen die de Jumbo dan weer niet heeft. De laatste weken wel vaker bij de Jumbo om wat harder zegels te sparen, daarvoor doorgaans doordeweeks de Jumbo en in het weekend was het een gevalletje bus goed uitmikken om heen en weer naar de Plus te gaan.

Zou zomaar nog de Hoogvliet bij kunnen komen zodra het in aanbouw zijnde filiaal langs m'n fietsroute van bus naar huis open is, dan heb ik zelfs twee Hoogvliets op 10 minuten lopen.

(En toepasselijk genoeg: groen en geel ergeren doe ik me dan weer aan Jumbo Extra's waarbij ik regelmatig weer achter m'n punten voor persoonlijke spaarproducten aan moet)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21515
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Meltrain »

Ik bevind me in de gelukkige omstandigheid dat ik een rode, gele, blauwe en geel-blauwe supermarkt in de buurt heb. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39298
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Ja een wit-blauwe heb ik ook nog op loopafstand (die zit naast een van die Hoogvliets) en de blauw-geel-rode zit aan dezelfde straat als de Jumbo maar die straten hier in de wijk zijn zo idioot lang dat dat nog drie bushaltes verderop is :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5410
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Ik doe mijn boodschappen meestal bij een rood-witte supermarkt. (En ja, dat kunnen drie verschillende zijn :mrgreen: )

En dan zijn er nog twee geel-blauwe waar ik ook wel eens kom. Het is namelijk allemaal net niks, dus het blijft toch een beetje behelpen. (A)
en-es
Berichten: 4577
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Zelfscankassa bij de Aldi in Baarn. Ik scan twee pakken houdbare halfvolle melk en plotseling staat op het scherm welke ik wil scannen. Die van 0.98 of 1.03? Veiligheidshalve kies ik voor 1,03 maar er wordt 0.98 aangeslagen. Ik zie ook dat ik vergeten ben om er twee te doen i.p.v. één. Dat corrigeer ik. Bij het afrekenen krijg ik dan de steekproef aankondiging. Toch niet vanwege die houdbare melk? Ik wachten op iemand maar er komt niemand. Daarna verschijnt op het scherm dat ik kan betalen.
iamthedutchdude
Berichten: 1082
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door iamthedutchdude »

Klinkt als een systeem dat nog niet goed is ingesteld.
en-es schreef: do 16 mei 2024, 12:18 Bij het afrekenen krijg ik dan de steekproef aankondiging. (...) Ik wachten op iemand maar er komt niemand. Daarna verschijnt op het scherm dat ik kan betalen.
Bij veel van die zelfscansystemen kunnen de medewerkers een dergelijke steekproef op afstand "wegdrukken" (bijvoorbeeld als degene die de steekproef moet doen op dat moment met een andere klant bezig is). Daarnaast zit er met enige regelmaat een tijdslimiet ingebouwd waarbinnen de steekproef gestart moet worden, waarbij de kassa wordt vrijgegeven als dat niet tijdig gebeurt (om te voorkomen dat je als klant eindeloos staat te wachten).
Durashift
Berichten: 5706
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Ik had laatst bij de zelfscan van ' die groene + supermarkt) dat ik niet werd opgemerkt door de mevrouw die controle en hulp moest doen. Ze kwam nota bene achter de kassa vandaan en ging eerst een ander helpen.. okay, kan gebeuren..ik ben (niet direct) de kwaadste niet en wacht netjes af.. Intussen kwam er nog een zelfscan klant die ook een 'zelfscan kassa in wachtstand' had ..en die werd dus als tweede geholpen -0-

Nou, toen was ik dus wél.ff kwaad.. (Tja, man, dus een kort lontje nietwaar) maar mevrouw kon alleen maar reageren met de woorden: meneer, ik kan niet zien wie er achter mij in de wacht staan. Dat klopt, maar ze had mij al kunnen zien op het moment dat ze het zelfscan 'plein' betrad, vond ik.
TffpaA
Berichten: 3466
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door TffpaA »

Ja, vervelend allemaal.

Even off-topic hier maarreh: nieuw toetsenbord? Eentje met opvallend veel punttoetsen?
Durashift
Berichten: 5706
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Ja, tikken op mobiel. Last van?
TffpaA
Berichten: 3466
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door TffpaA »

Ik denk eerder dat jij er last van hebt. Maar je maakt wel een stuk meer punten dan vroeger :Y
Bemined
Berichten: 6036
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Bemined »

De plaatselijke AH was vandaag op eerste pinksterdag gewoon open, maar de kassa's waren allemaal gesloten. Alleen het zelfscanplein was geopend.
Durashift
Berichten: 5706
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

De Jumbo laat binnenkort het Bami/Nasi en Macaroni/Spaghetti groentepakket in een plastic zak stoppen. Het zit nu ineens rechthoekige bak.

Wel jammer, want vanmiddag had ik met het Bami pakket het voordeel dat je makkelijk de tauge apart kan houden zodat de groenten wat langer kunnen smoren in de pan en de tauge kort als.laatste zodat die nog wat knapperig blijft. Met zo'n zak zit alles door elkaar. :(

Ook ff de prijs in de gaten houden.. het is nu 450 gram voor € 1,70.
umbusko
Donateur
Berichten: 5410
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Wauw, ik heb een fatsoenlijke Duitse zelfscan gevonden! :shock: Bij de Edeka! Het ding piept en miept niet, je kunt je boodschappen gewoon in je tas stoppen, in je eigen tempo bovendien, het ding is zelf een weegschaal dus geen gedoe met ‘oeps dit product had ik ergens moeten wegen’. En je hoeft achteraf geen poortje open te maken met het bonnetje dat je inmiddels per ongeluk al had weggefrot. En het beste van dit alles? Alleen pinbetaling, dus heerlijk rustig en lange rijen bij de gewone kassa. _O- :')

Er moet wel iemand met een pasje op het apparaat zelf een handeling verrichten als je alcohol koopt. Maar ach, dat neem ik graag voor lief. Hij nam mijn lege mandje ook voor me mee. :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39298
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Hebben jullie dat nou ook met die herbruikbare groente-/fruitnetjes of ben ik nou gewoon zo'n zeef... al meerdere keren in de supermarkt gestaan en maar weer een nieuw netje gekocht omdat ik losse groente had en m'n steeds groter wordende voorraad netjes allemaal thuis in de voorraadkast had laten liggen :mrgreen:
Overkomt me vooral op zondag als ik al met een tas vol de deur uit loop, want dan heb ik de gewoonte om even langs de PMD-, papier- en glascontainer te wandelen op weg naar de supermarkt. Maar die netjes zouden best nog in die tas erbij passen natuurlijk :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5410
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Aan netjes doet men hier niet, plastic zakjes all the way. Op zondag naar de glasbak is verboden en op zondag naar de supermarkt, succes. (Wat een land… :') )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39298
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Tja netjes doet men hier ook lang niet overal. Jumbo en AH zijn om, maar de Plus heeft optioneel netjes maar ook nog papieren zakjes. (Plastic is er wel uit daar inmiddels).

Formeel mag ik hier alleen na 20.00 uur geen afval meer in de ondergrondse container gooien. En het moet natuurlijk niet te handig worden om je afval weg te gooien... ik woon in het linker blok van m'n appartementencomplex, dus werkt m'n ROVA-pas ook alleen op de ondergrondse container die voor dat blok staat. Er staat er ook eentje voor het rechter blok, naast de enige PMD-, papier- en glascontainer in de straat, maar daar werkt m'n pasje dus niet op :s
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13560
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef: ma 27 mei 2024, 19:56 Hebben jullie dat nou ook met die herbruikbare groente-/fruitnetjes of ben ik nou gewoon zo'n zeef... al meerdere keren in de supermarkt gestaan en maar weer een nieuw netje gekocht omdat ik losse groente had en m'n steeds groter wordende voorraad netjes allemaal thuis in de voorraadkast had laten liggen :mrgreen:
Ik heb een vaste tas waarmee ik boodschappen doe, die tas is dus ook de opruimplek voor netjes geworden. Al gaat veel groente en fruit ook gewoon los de tas in.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39298
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Ja met een kam bananen gaat dat bijvoorbeeld nog wel (of iets anders met een schil), maar om nou iets als witlof los in de tas te gooien. Ik heb overigens ook al wel op diverse bizarre plekken stickers met barcodes aangetroffen, want die plakken dus niet echt op die netjes, vallen er dan af en tref ik vervolgens op een pak fris aan ofzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51012
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Een kam bananen :|

Nuja, ik koop bijna al mijn groente en fruit op de markt vanwege de veel interessantere prijsstelling, en als ik daar een zakje nodig heb dan krijg ik wel een zakje van de marktkoopvrouw. Ik heb wel fruitnetjes, maar gebruik ze zelden. Mocht ik toch in de supermarkt groente of fruit kopen dan weeg ik het en leg vervolgens alles los op de band bij de kassa, de caissières snappen ook wel dat ik het als geheel heb gewogen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6497
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Daniel schreef: ma 27 mei 2024, 19:56 Hebben jullie dat nou ook met die herbruikbare groente-/fruitnetjes of ben ik nou gewoon zo'n zeef... al meerdere keren in de supermarkt gestaan en maar weer een nieuw netje gekocht omdat ik losse groente had en m'n steeds groter wordende voorraad netjes allemaal thuis in de voorraadkast had laten liggen :mrgreen:
Overkomt me vooral op zondag als ik al met een tas vol de deur uit loop, want dan heb ik de gewoonte om even langs de PMD-, papier- en glascontainer te wandelen op weg naar de supermarkt. Maar die netjes zouden best nog in die tas erbij passen natuurlijk :p
Ik stop ze na gebruik altijd terug in mijn boodschappentas dus dat probleem heb ik niet. En meestal zit er wel een in mijn rugzak voor als ik even een broodje ga halen.

Overigens gebruik ik ze vooral voor broodjes en minder voor groente en fruit. En die stickers zitten meestal aan mijn tas geplakt.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1986
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Anne »

Groente en fruit leg ik na wegen los in de kar en loop dan langs de broodafdeling voor zakjes. Alleen voor zaken als boontjes haal ik eerst het zakje. Ik heb wel een paar herbruikbare zakjes (waren een tijd terug gratis bij de Plus) maar die vergeet ik.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 29 gasten