Mag ik even kwijt #199

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door Hainje »

KM46 schreef:Dat we thuis al sinds het voorjaar last hebben van een flinke hoeveelheid muggen. Er schijnt maar geen einde aan te komen. Hoe je ze ook bestrijd.
Heeft meen ik vooral te maken met de hoeveelheid bloemen en planten in plantsoenen. Deze bloemen en planten zorgen ervoor dat regenwater beter opgenomen wordt in de bodem. Nu gebeurt dat niet of nauwelijks waardoor je laag stilstaand water krijgt. Dat is de ideale broedplaats voor muggenlarven. Dus als je geen horren voor je ramen hebt ben je (bijna) gedoemd gezoem rond je oren te krijgen.
🍉
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door Hainje »

KM46 schreef: Of we willen gewoon niet winnen. Dan hoeven we het ook niet te organiseren :wink: .
Dat is ook precies de reden dat we jarenlang van die pauper Volendam-acts hebben gehad. De TROS kon het organiseren van een dergelijk festijn gewoon niet betalen. Nu de AVRO en de TROS (min of meer) gefuseerd zijn is er misschien wel wat meer geld, maar een vetpot zal het alsnog niet zijn.
🍉
Durashift
Berichten: 5706
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door Durashift »

marvinkok schreef:Vannacht gaat de klok weer een uur terug, dus een extra uurtje slaap voor de meeste mensen.
Hier niet, 2 kinderen van net 2 jaar en 4,5 maand houden zich er niet aan -o- dat wordt gewoon 6 uur wakker...
Ik hoop voor je dat ze niet om 5 uur wakker worden.. want dat was immers, biologisch, 6 uur afgelopen ochtend. :wink:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13066
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door Ardan »

Wintertijd is voor mij altijd even een fijn hulpje om mijn ritme gratis een uurtje naar voren te schuiven :P Enige nadeel is dat het nu pas écht vroeg donker wordt.
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 8020
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door Chrysa »

In het donker van huis, hele dag collegezaal en in het donker weer thuiskomen. Fijn. -o-
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6055
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door AppleMoose »

's avonds in het donker naar huis rijden vind ik niet zo erg, 's morgens in het donker opstaan en weggaan vind ik wél verschrikkelijk. Dan heb ik echt het idee dat ik nog in mijn bed hoor te liggen -o-
Goh.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door Aking »

Chrysa schreef:In het donker van huis, hele dag collegezaal en in het donker weer thuiskomen. Fijn. -o-
Je kan vast bij Michael solliciteren als je niet de hele dag in de collegebanken wil zitten 8-) (A)
Chrysa
Berichten: 8020
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door Chrysa »

In het donker rijden is niet erg, maar ik zie liever nog wat daglicht. Anders word ik weer zo depressief. :X

Over rijden gesproken, m'n vader zei dat ik al als een echte BMW-rijder rij, en volgens mij is dat niet goed...
Aking schreef: Je kan vast bij Michael solliciteren als je niet de hele dag in de collegebanken wil zitten 8-) (A)
Die keuken heeft ook geen ramen. :p
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13684
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door Vinny »

Meltrain schreef:Ik ken alleen maar nummers uit hun pre-The Voice-periode :') :
Ik wil even benadrukken dat "kennen" niet synoniem is voor "leuk vinden". :mrgreen:
Ik krijg echt spontaan heimwee naar de jaren '90 toen er nog wel leuke meidengroepen bestonden met meisjes waar ik een beetje verliefd op was. Close2you bijvoorbeeld...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3276
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door marvinkok »

Durashift schreef:
marvinkok schreef:Vannacht gaat de klok weer een uur terug, dus een extra uurtje slaap voor de meeste mensen.
Hier niet, 2 kinderen van net 2 jaar en 4,5 maand houden zich er niet aan -o- dat wordt gewoon 6 uur wakker...
Ik hoop voor je dat ze niet om 5 uur wakker worden.. want dat was immers, biologisch, 6 uur afgelopen ochtend. :wink:
Meestal zijn ze tegen 7en wakker, dus zou het 6 uur zijn ;)
Maar ze waren zowaar meegaand want ik hoorde ze pas om kwart over 7 wintertijd *O*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21510
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door Meltrain »

Ik heb overigens wel vertrouwen in O'G3NE hoor.
Hierboven maakte ik hen misschien een beetje belachelijk, maar ook in hun pre-The Voice-periode hadden ze al aardige nummers hoor:
En dit is ook zeker niet slecht:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5829
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door isadora »

Als dit geen nummer één wordt,...........proest..........even diep ademhalen, zo ben er weer bij. :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15401
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door ODRAIL »

Hmm ... ik zit te wachten op een verhaal vanaf een Luxemburgse camping over problemen met klokken en wintertijd :wink: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39295
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door Daniel »

Ah goed dat je het woord wintertijd nog even noemt... was de thermostaat nog vergeten om te zetten. Zo zonde van de energie als de verwarming een uur te vroeg aanspringt morgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15401
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door ODRAIL »

Zit daar bij jou dan een klok in?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39295
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door Daniel »

Ja ik heb een programmeerbaar exemplaar. Die moet dus ook wel weten hoe laat het is anders heb je weinig aan dat programma :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51008
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door Suus »

Als je een programmeerbare hebt is dat best logisch
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15401
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door ODRAIL »

Wij hebben er een met een digitaal display maar deze is niet programmeerbaar. Je kunt hem wel bijstellen met een draaiknop.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door SLToilet »

Misschien wel weer een leuke voor het ideeën-gedeelte van dit forum:

In de regio Twente zijn ze weer eens op ideeëntoer gegaan. Ze willen dat je per trein in één uur in Amsterdam moet kunnen zijn. Op dit moment ben je minimaal 99 minuten onderweg (gunstigste geval) als je van Aml naar Asdz wil.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=255203

Hoewel ik de ambities begrijp twijfel ik of zo'n grote verbetering mogelijk is zonder miljardeninvesteringen. Het zou al heel wat zijn om een paarhonderd miljoen specifiek te investeren in dit traject of zelfs louter Amf-Aml. Al zou het geen gek idee zijn om snelheden van 160-200km/u na te streven, de beveiliging aan te passen (over het gehele traject ERTMS) en bochten te verruimen of op andere wijze geschikt te maken. Misschien hebben jullie wel heel andere ideeën daarover, meer buiten de gebaande paden, spotgoedkoop of supersnel, of juist iets heel anders waarmee je denkt de bereikbaarheid van Twente per collectief vervoer te perfectioneren.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Chrysa
Berichten: 8020
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door Chrysa »

Zomaar even 40% van de tijd eraf schaven wordt moeilijk lijkt me, ook al zou je die spoorlijn kaarsrecht maken.

Een HSL-Oost zou dan helpen, maar waar zou die moeten stoppen? In het zuiden heb je nog Rotterdam en Antwerpen, maar in het oosten heb je die grote plaatsen niet. Misschien Enschede, wat vanuit Hengelo goed te bereiken is, en Münster.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51008
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door Suus »

Snelheid omhoog van 130 naar 160 of misschien zelfs 200 kilometer per uur. Er zullen dan een aantal vervelende bogen eruit moeten, de meeste liggen gelukkig buiten de bebouwde kom.

Verder sanering van Naarden-Bussum en er moet iets bedacht worden waardoor je sneller de Zuidtak op kan rijden bij Gaasperdammerweg Aansluiting. Daarnaast de stop schrappen op Duivendrecht en het "oude" station RAI slopen zodat de nieuwe permanente snelheidsbeperking opgelost kan worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15401
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door ODRAIL »

SLToilet schreef:Misschien wel weer een leuke voor het ideeën-gedeelte van dit forum:
Hier hebben we een apart ideeënhoekje voor hoor :wink: .
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door Ronald »

In Den Haag willen ze ook zoiets:
http://denhaagfm.nl/2016/10/21/vvd-wil- ... usseldorf/
Iemand die ze gaat vertellen dat 1 april nog een paar maanden duurt?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door Ronald »

Suus schreef:Verder sanering van Naarden-Bussum
Het verbaast me eigenlijk wel dat er nooit plannen zijn voor een viersporige tunnel tussen Hilversum en Weesp. Zal best veel oplossen daar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51008
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #199

Bericht door Suus »

De gemeente Den Haag probeert de eerste Hyperloop-verbinding binnen te slepen. Enschede heeft zich daarover ook al uitgesproken, die gaan er vanuit dat de reistijd naar Amsterdam dan 9 minuten wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten