GR/EP Verkiezingstopic 2014

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door JWM »

Ja, Verhofstadt kan ook op mijn sympathie rekenen, maar in die fractie zitten ook de VVD en de Duitse FDP...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Geert »

Je kunt natuurlijk ook kijken wat de partijen in de afgelopen jaren hebben bereikt en of dat aansluit of je idealen. Dat D66 en VVD bijvoorbeeld in één Europese fractie zitten betekent denk ik ook niet dat een partij niet meer zijn eigen geluid kan laten horen.

Ik moet me zelf nog verdiepen in de verkiezingsprogramma's, maar vorige keer heb ik op Sophie in 't Veld (D66) gestemd en gezien de zaken die ze de afgelopen jaren bereikt (en die ik zelf ook belangrijk vind, zoals mensenrechten, privacy en internetvrijheid) heeft neig ik daar weer heel erg toe.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door AppleMoose »

Houd er wel rekening mee dat verreweg de meeste blokken in het EP een stevige fractiediscipline kennen. Ze moeten dus vaak als 1 blok stemmen, wat inhoudt dat je als "losse" partij binnen zo'n blok niet zomaar de vrijheid hebt om "anders" te stemmen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Geert »

Klopt, maar wat betreft de voorstellen voor onderwerpen die ik belangrijk vind kon ik me vinden in de fractielijn (of was het voorstel door 'mijn' lijsttrekker opgesteld :)).

Maar het kan zeker een aandachtspunt zijn, zeker als je bijvoorbeeld op CDA stemt die in een fractie zit met partijen (uit andere landen) die nog wel een stuk conservatiever zijn dan het CDA is. Dan merk je ook wel de uiteenlopende opvattingen over bepaalde onderwerpen tussen Europese landen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door JWM »

Bij de VVD in ALDE heb ik wel het idee dat die in Nederland een ander geluid laten horen dan in het EP zelf.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Suus »

De Europese fractie van de VVD doet helemaal niets. Van Baalen is een van de meest nutteloze parlementariërs ooit, het enige wat hij goed kan is over zichzelf pochen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door JWM »

Denk dat die eretitel van nutteloze europarlementariërs eerder naar de PVV''ers gaat. De delegatieleider combineerde het zelfs met het fractievoorzittersschap in Limburg. :roll:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door AppleMoose »

PVV'ers zijn nauwelijks op vergaderingen, eten in dure restaurants etc. en declareren dat vrolijk. Ze doen precies alles waar ze in de media zo hard over lopen te schreeuwen dat het belachelijk is dat het zomaar kan.
Ze willen zelfs het geldverslindende verhuiscircus niet aanpakken om mevrouw Le Pen te plezieren. :N

En de media moet die Van Baalen gewoon verbannen. Opgeblazen, inhoudsloze proto-type VVD-kwal. :N
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Suus »

Ronaldussen schreef:PVV'ers zijn nauwelijks op vergaderingen, eten in dure restaurants etc. en declareren dat vrolijk. Ze doen precies alles waar ze in de media zo hard over lopen te schreeuwen dat het belachelijk is dat het zomaar kan.
Ze willen zelfs het geldverslindende verhuiscircus niet aanpakken om mevrouw Le Pen te plezieren. :N
Dat willen ze niet aanpakken want dan zouden ze nog eens kunnen bevestigen dat ze voor de EU zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door marlies »

Ja precies, iets verbeteren aan de EU zou betekenen dat ze moeten toegeven dat dat een optie is ipv "het is hopeloos, we moeten het helemaal opheffen"
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door AppleMoose »

Als ze dan echt zo consequent willen zijn, zouden ze niet eens moeten deelnemen aan die verkiezingen :idea:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door JWM »

Bee schreef:D66 is een stem op de ALDE, die Guy Verhofstadt als hun kandidaat hebben. Een visie zoals deze Europese held heeft mis ik volledig in de Nederlandse politiek.
Daarnet even van Baalen even teruggezien bij WNL, wat een bedroevend uithangbord voor ALDE is dat. "Als we alleen zitten hebben we nog minder invloed, en we zitten wel op één lijn qua handel"
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door deadlock »

Hans van Baalen en Fred Teeven zijn dan ook de twee meest diep trieste figuren van de Nederlandse politiek aller tijden. walgelijk stelletje imbecielen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Hainje »

JWM schreef:Daarnet even van Baalen even teruggezien bij WNL, wat een bedroevend uithangbord voor ALDE is dat. "Als we alleen zitten hebben we nog minder invloed, en we zitten wel op één lijn qua handel"
Sowieso.... van Baalen. :')
🍉
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door marlies »

Mijn stempas is in ieder geval binnen.

En tsja, van Baalen, inderdaad een beetje jammer. Zouden de wat meer geschikte mensen binnen de VVD niet willen of durft er gewoon niemand zijn positie in twijfel te trekken? Het is either way niet mijn partij, maar ze kunnen wel echt beter dan dit.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Hainje »

Met Rita was dit allemaal niet gebeurd! :N
🍉
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door marlies »

Trots Op Europa? :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Hainje »

Nee, Rita bij de VVD.
*bedenkt zich dat dit twee verschillende bestuurslagen zijn, waardoor statement niet op gaat* :@
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Suus »

Op 15 mei is er een debat van de kandidaten voor de positie van voorzitter van de Europese Commissie. Helaas weigert de NOS er zendtijd voor in te ruimen op een van de drie televisiekanalen, maar ze zenden het wel uit via NPO Politiek: http://www.europeesparlement.nl/nl/pres ... 16fif.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door JWM »

En hoe wordt die voorzitter vervolgens verkozen...?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Suus »

Dit jaar voor het eerst door meeste stemmen tellen in het Europees Parlement :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Z2N »

Heb ik weer: ik zit me net te beseffen dat ik, bij de eerste verkiezingen dat ik mee mag stemmen, niet mee kán stemmen doordat ik in het buitenland zit. -o-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Obus »

Z2N schreef:Heb ik weer: ik zit me net te beseffen dat ik, bij de eerste verkiezingen dat ik mee mag stemmen, niet mee kán stemmen doordat ik in het buitenland zit. -o-
Dan ga je toch naar de ambassade/consulaat? (of zit ik er naast?)
De mortuis nil nisi bene
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door iljitsch »

Bee schreef:ze zenden het wel uit via NPO Politiek: http://www.europeesparlement.nl/nl/pres ... 16fif.html
Is dat dat politieke kanaal met continu door het beeld lopende tekst onderin? Dan moet ik maar eens een stuk karton maken dat daar precies voor past.

Ik ben nu aan het uitzoeken welke partijen er voorstander van zijn dat je ook op niet-Nederlanders mag stemmen in Europese verkiezingen. D66 zegt "Europese kieslijsten bij Europese verkiezingen", nogal vaag, dus ik heb ze een mailtje gestuurd ter opheldering. Groen Links is veel duidelijker: "Een kiesstelsel dat politieke partijen uitdaagt om samen op te trekken met hun Europese geestverwanten. De Nederlandse kiezer kan dan niet alleen op een GroenLinkser stemmen, maar ook op een Duitse of Franse kandidaat van de Europese Groene Partij."

Bij de VVD staat niks over de Europese verkiezingen maar gezien de houding van Van Baalen ga ik er vanuit dat ze daar nieteens op het idee komen dat iemand wel eens z'n stem anders zou willen gebruiken dan om de Nederlandse inbreng in (nauwste zin) te vergroten.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Z2N »

Obus schreef:
Z2N schreef:Heb ik weer: ik zit me net te beseffen dat ik, bij de eerste verkiezingen dat ik mee mag stemmen, niet mee kán stemmen doordat ik in het buitenland zit. -o-
Dan ga je toch naar de ambassade/consulaat? (of zit ik er naast?)
Ik zit dan in het Duitse Rostock, daar is geen Nederlands consulaat. Ik machtig wel iemand die dan nog gewoon hier is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten