GR/EP Verkiezingstopic 2014

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door iljitsch »

Wel triest dat je niet voor de Europese verkiezingen kan stemmen omdat je in Europa bent...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door deadlock »

iljitsch schreef:Wel triest dat je niet voor de Europese verkiezingen kan stemmen omdat je in Europa bent...
Ja bijzonder of niet. Ik vind het ook raar dat ik niet op Nigel Farage zou kunnen stemmen als ik dat zou willen eigenlijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door isadora »

Heb ik weer, denk ik Europees te zijn, ben ik een Zwitser.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Suus »

Tja, die Zwitsers willen zo nodig neutraal zijn :P

Voor de mensen die wat meer willen weten over de werking van de Europese bestuursorganen, de afgelopen maanden was er regelmatig een artikel over in het zaterdagse katern Vonk van de Volkskrant. Alle artikelen staan nu ook online op http://www.volkskrant.nl/vk/nl/15108/Hi ... ndex.dhtml
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Suus »

Op EUVox kan je een stemwijzer invullen en daarna je resultaten vergelijken met partijen uit alle landen van de EU. Geinige gimmick: http://www.euvox2014.eu (pagina is in het Engels, maar de stemwijzer is ook in het Nederlands beschikbaar).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Meltrain »

Ik werd vanochtend wakker met het idee dat vandaag de verkiezingen zijn, maar ik kwam er vrij snel achter dat die morgen pas zijn.
Maar verkiezingen zijn in Nederland toch vrijwel altijd op woensdag? Waarom deze dan niet?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door iljitsch »

Nu al zijn de verkiezingen verspreid over 4 dagen, wij op donderdag, meeste andere landen op zondag. Blijkbaar was dit een compromis tussen 't op de voor 't land gebruikelijke dag doen en de periode nog een klein beetje overzichtelijk houden. Woensdag en donderdag zijn natuurlijk beide gewone doordeweekse dagen.

Ik vind het belachelijk om zo eigenlijk een mini-parlementje in ieder land te kiezen in plaats van dat het gewoon EU-brede verkiezingen zijn.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Thom91 »

Volgens de jongerenstemwijzer moet ik PvdA stemmen, dat was ik dus mooi niet van plan :')
Komt wel goed schatje.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door iljitsch »

Jongerenstemwijzer??
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Wubbo »

Ik mag 50plus gaan stemmen volgens de stemwijzer -o-
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Thom91 »

iljitsch schreef:Jongerenstemwijzer??
http://bit.ly/1jt6hyJ
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Ardan »

Mijn stemwijzer adviseert dit:

Waterman: U bent gevoelig en heeft veel oog voor uw omgeving. Maar heeft u ook oog voor uzelf? Verwen uzelf maar eens goed met een saunabon of een landbouwsubsidie.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:Ik werd vanochtend wakker met het idee dat vandaag de verkiezingen zijn, maar ik kwam er vrij snel achter dat die morgen pas zijn.
Maar verkiezingen zijn in Nederland toch vrijwel altijd op woensdag? Waarom deze dan niet?
Om ze zo min mogelijk te spreiden. Er wordt aan een voorstel gedacht dit beter te doen, maar een zondag ligt lastig in o.a. Nederland maar een werkdag weer in landen als België met stemplicht én zittingsplicht (in België worden door de vredesrechter willekeurig mensen opgeroepen verplicht en onbetaald zitting te nemen op een stembureau).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Daantje »

Dat is niet onbetaald in België hoor. Je krijgt een vergoeding. In Nederland overigens ook maar hier kunnen alleen ambtenaren verplicht worden voor zover ik weet. Zelf heb ik ook jaren op het stembureau gezeten, vond het altijd wel leuk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Suus »

De krant schreef vanochtend dat het in België onbetaald was en de boete voor het ontduiken van de plicht 1500 euro is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Wubbo »

Ardan schreef:Mijn stemwijzer adviseert dit:

Waterman: U bent gevoelig en heeft veel oog voor uw omgeving. Maar heeft u ook oog voor uzelf? Verwen uzelf maar eens goed met een saunabon of een landbouwsubsidie.
Jammer - U heeft deze Stemwijzer niet serieus ingevuld. Wij kunnen u geen bindend stemadvies geven. Jammer voor u. -o-
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Daantje »

Een meisje wat ik ken en in België woont is dit keer opgeroepen en vertelde dat ze wel een vergoeding kreeg, ze hoorde toen bedragen variërend van 17 euro tot 38,50 en de hele dag natuurlijk gratis eten en drinken. En in België is het maar van 7.30 uur tot 14.00 uur. In Nederland is het van 7.00 - 21.30 uur toen je nog niet met de hand hoefde te tellen, nu natuurlijk langer tenzij er daarna afgewisseld wordt. Ik kreeg er toen dacht ik iets van 100 euro voor per dag dus het betaalt hier wel aanzienlijk beter. In België krijg je idd een boete, in haar brief staat tot 1000 euro. Met wettige verhindering mag je wel weigeren.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Meltrain »

Wubbo schreef:
Ardan schreef:Mijn stemwijzer adviseert dit:

Waterman: U bent gevoelig en heeft veel oog voor uw omgeving. Maar heeft u ook oog voor uzelf? Verwen uzelf maar eens goed met een saunabon of een landbouwsubsidie.
Jammer - U heeft deze Stemwijzer niet serieus ingevuld. Wij kunnen u geen bindend stemadvies geven. Jammer voor u. -o-
Uw seksleven is goed - maar het kan nog beter. Versterk de positieve kanten van wat u samen al heeft. Verdiept u zich eens in de emotionele band met uw partner en de EU-richtlijnen voor emissierechten tot 2020.
:')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Daniel »

Ik zweef nog geloof ik... en uit elke stemwijzer komt weer totaal wat anders dus dat helpt ook al niet (naast dat partijen waarmee ik het in meer dan 50% van de stellingen eens ben überhaupt niet blijken te bestaan)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Thom91 »

"Spirituele begeleiding - Wat jij nodig hebt, is persoonlijke begeleiding in je zoektocht naar zingeving en happiness. Die vind je niet in het Europees Parlement."

_O-
Komt wel goed schatje.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door iljitsch »

Weet iemand of morgen ook weer de stemtram rijdt in Den Haag?

Als ik zoek naar de locaties van stembureaus krijg ik alleen info over de gemeenteraadsverkiezingen en 404s.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Daantje »

Als het goed is staat achterop de kandidatenlijst een lijst met stembureaus in de gemeente. In Rotterdam worden de mobiele stembureaus hierop ook vermeld.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door iljitsch »

Goeie tip!

Maar geen stemtram of stembus...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Meltrain »

Als er geen stembus is, wordt het lastig om je stembiljet ergens in te doen. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: GR/EP Verkiezingstopic 2014

Bericht door Ardan »

De voorzitter na mijn opmerking wat een enorm stembiljet het was: 'Ja, als je nog behang nodig hebt kom je daar een heel eind mee!' :lol:
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 21 gasten