Mag ik even kwijt #151

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #151

Bericht door Suus »

Daar zijn de Duitsers nochtans stukken beter in dan Nederlanders, neem nu de spoorlijn Oldenburg - Wilhelmshaven :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #151

Bericht door Ardan »

Pics? Ik kan via Maps iig niks raars vinden daar.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #151

Bericht door Suus »

Typische Duitse geluidsschermen met een grijs-groen patroontje van 3-4 meter hoog parallel aan het spoor, het liefst aan beide kanten voor het klassieke tunnelbakeffect. Ze staan zelfs zo dicht op het spoor dat ze een beetje naar achter uitwijken bij de bovenleidingsmasten die ze tijdens het plaatsen van de schermen (van augustus 2011 tot december 2012 reden er geen treinen) ook direct maar geplaatst hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #151

Bericht door Z2N »

De NS heeft een jaaroverzicht van de afgelopen jaren op hun YouTube-kanaal geplaatst. En nou kan het aan mij liggen, maar dit verslag heeft wel heel erg veel weg van een NOS jaaroverzicht, met een (ex-) NOS-presentatrice, en zelfs de muziek van het afgelopen jaaroverzicht als intro..
Ter vergelijking: het NOS Jaaroverzicht 2013
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #151

Bericht door Thom91 »

Beter goed gejat dan slechts bedacht! :)
Komt wel goed schatje.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #151

Bericht door marlies »

Bee schreef:Typische Duitse geluidsschermen met een grijs-groen patroontje van 3-4 meter hoog parallel aan het spoor, het liefst aan beide kanten voor het klassieke tunnelbakeffect. Ze staan zelfs zo dicht op het spoor dat ze een beetje naar achter uitwijken bij de bovenleidingsmasten die ze tijdens het plaatsen van de schermen (van augustus 2011 tot december 2012 reden er geen treinen) ook direct maar geplaatst hebben.
Ik heb me er in het verleden wel over verbaasd hoe veel makkelijker Duitsers er ook weer mee kunnen zijn. Tussen Nieuweschans en Leer loopt er een fietspad zonder ook maar iets van een hindernis naast het spoor. En verderop (in Bunde) loopt het spoor gewoon over een dijkje zonder hek, langs een speeltuin. Blijkbaar leren de kinderen dat ze ook bij 1 trein in 2 uur niet op het spoor moeten spelen, want ze kunnen er zo oplopen.

En het is niet alleen bij boemellijntjes, wat zuidelijker fietste ik jaren geleden over een fietspad langs het spoor. Enige afscheiding was een smal slootje dat door het zomerse weer droog stond. Toen ik door de rijwind van een op flinke snelheid voorbij knallende ICE bijna op m'n gezicht ging merkte ik pas dat het zelfs hogesnelheidsspoor was...

Beide situaties kan ik me in Nederland niet voorstellen, hier hebben we nog net geen wettelijk verbod op overwegen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #151

Bericht door Suus »

Toen ik nog een klein en onschuldig Beetje was had je in Boskoop nog wel plekjes waar je tot op het spoor kon komen en soms gingen we dan vlakbij het spoor staan en naar de machinist zwaaien, die uitgebreid terug ging zwaaien en tyfoneren. Pas jaren later kwam ik er achter dat die machinist waarschijnlijk boos was dat er kindjes zo dicht op het spoor stonden :oops:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #151

Bericht door Thom91 »

Nooit opgevoed ofzo?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #151

Bericht door Suus »

:')

Ouders waren er bij en vonden het goed, zo ging dat nog in de jaren negentig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #151

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Toen ik nog een klein en onschuldig Beetje was had je in Boskoop nog wel plekjes waar je tot op het spoor kon komen en soms gingen we dan vlakbij het spoor staan en naar de machinist zwaaien, die uitgebreid terug ging zwaaien en tyfoneren. Pas jaren later kwam ik er achter dat die machinist waarschijnlijk boos was dat er kindjes zo dicht op het spoor stonden :oops:
Dat deed ik in Waddinxveen ook, maar er zat wel een sloot tussen de plek waar ik stond en het spoor in. Maar dan in de jaren 80
Laatst gewijzigd door ODRAIL op ma 10 mar 2014, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #151

Bericht door Thom91 »

Bee schreef::')

Ouders waren er bij en vonden het goed, zo ging dat nog in de jaren negentig.
Ouders nooit opgevoed? Oh myn god, such stupidty.
Komt wel goed schatje.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #151

Bericht door marlies »

Ik heb wel eens een 'stoer' verhaal gehoord van iemand die in de buurt van het spoor op school zat en dat ze dan een stuk koperdraad (van dat hele dunne draad voor een spoel) van het natuurkundelokaal gapten, de ene kant om een spoorstaaf wikkelden en dan van een afstandje het andere eind (met iets van een steentje eraan ofzo denk ik) over de bovenleiding gooiden. Dat gaf dan een mooie lichtshow en daarna was de draad verdwenen. Heel stoer. En superdebiel levensgevaarlijk en overlastgevend. Ik heb maar op mijn tong gebeten en mijn ergernis niet ge-uit omwille van de sfeer op de verjaardag oid waar dit werd verteld..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #151

Bericht door Suus »

KM46 schreef:[..]
Dat deed ik in Waddinxveen ook, maar er zat wel een sloot tussen de plek waar ik stond en het spoor in. Maar dan in de jaren 80
Net tussen de Snijdelwijklaan en het bruggetje over de afwatering van de Voorofschepolder had je geen slootje en alleen wat kleine coniferen. Ik weet niet of er tegenwoordig een hek staat, maar zal vast wel. Maargoed, hoe oud was ik, ik denk dat ik zeven of acht jaar oud was toen. Inmiddels is mijn aantal levensjaren verdrievoudigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #151

Bericht door Thom91 »

Jij bent heel nog geen 24 :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #151

Bericht door Suus »

Haha, echt wel. Het is zelfs alweer 20 jaar geleden dat ik voor het eerst het Boskoops Volkslied zong :o
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #151

Bericht door Thom91 »

Volgens mij verjaar je pas over een half jaar naar 24 hoor ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #151

Bericht door Ardan »

Ik verjaar over een half jaar naar 25 -o-
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #151

Bericht door Fles »

zwijg, kleuters.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #151

Bericht door Ardan »

Ja forumopa :X
:mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #151

Bericht door Suus »

Thom91 schreef:Volgens mij verjaar je pas over een half jaar naar 24 hoor ;)
Euh, nee. Mensen die in 1989 zijn geboren worden dit jaar 25...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #151

Bericht door Thom91 »

De tering, het is alweer 2014 inderdaad :')
Komt wel goed schatje.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #151

Bericht door marlies »

Mijn kleine broertje is 25! Ergens geloof ik dat nog niet helemaal, maar 't is echt zo..
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #151

Bericht door webguy »

Ach ja, nog zo'n 89'er - word nog altijd geconfronteerd met jong zijn, maar ja, wat wil je als iedereen minimaal paar jaar ouder is op de werkvloer.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #151

Bericht door Suus »

Nou werk je wel in een bedrijf met een behoorlijk hoge gemiddelde leeftijd van het personeel...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #151

Bericht door webguy »

Bedrijfgemiddeld wel, maar de IT'ers zijn nou ook weer niet zo oud...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten