Mag ik even kwijt #152

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #152

Bericht door Suus »

Dat het nog niet de groentejuwelier heet daar :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #152

Bericht door Ardan »

Hier in Rotterdam Groentejuwelier...
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #152

Bericht door Fles »

juwelier is een besmette term tegenwoordig he.

Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #152

Bericht door Fles »

KM46 schreef:@ Ardan: Bedankt. Het is helder en duidelijk.
Nou bepaald niet. 28 jaar lang hebben er 2 stations met dezelfde naam op verschillende plaatsen gelegen? :?:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #152

Bericht door Vinny »

Wilt u meer of minder J....
Oh fuck, als we dat gaan zeggen dan worden we wel opgesloten, dus maak er maar
-uweliers van :evil:
Spoiler: show
Bovenstaande post is zuiver sarcastisch bedoeld en heeft niet de intentie om enige bevolkingsgroep dan ook te kwetsen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #152

Bericht door deadlock »

Minder Joden natuurlijk. En aangezien ik Jood ben mag ik dat zeggen :evil:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #152

Bericht door Ardan »

Fles schreef:
KM46 schreef:@ Ardan: Bedankt. Het is helder en duidelijk.
Nou bepaald niet. 28 jaar lang hebben er 2 stations met dezelfde naam op verschillende plaatsen gelegen? :?:
Ja.
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #152

Bericht door Thom91 »

Die NS ook altijd maar weer hè, of was dat toen nog zo'n regionaal boertje?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #152

Bericht door Suus »

Het ziet er naar uit dat mijn AirPort de komende tijd van het internet blijft afgesloten, al worden de verhalen die het internetbedrijf ophangt steeds groter en groter. Nu zou er een algeheel verbod op AirPorts zijn afgekondigd door Surfnet vanwege een aantal AirPorts met onveilige instellingen en mogen ze ook niet meer individueel opnieuw worden aangesloten, zelfs als ze geen gebruik maken van de onveilige instellingen :X

Maar dat moet je zelf allemaal maar uit die medewerkers trekken, want communiceren kunnen ze niet :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #152

Bericht door Klaasje »

Bij Apple-producten was toch altijd alles zo goed geregeld? :')
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #152

Bericht door waldo79 »

Ik hoorde van een vriendin, dat haar I-phone regelmatig totaal uitvalt en ze moet teruggrijpen op rooksignalen :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #152

Bericht door Suus »

Klaasje schreef:Bij Apple-producten was toch altijd alles zo goed geregeld? :')
Ik heb de instelling "Sta configureren via WAN toe" altijd uitgeschakeld gehad, maar Surfnet blijkt nu te struikelen over AirPorts die het wel aan hebben staan. Apple zal echt niet de enige fabrikant zijn die zo'n optie heeft ingebouwd...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #152

Bericht door webguy »

:P Was laatst nog in het nieuws dat er routes van Xs4all waren geloof ik die dat sowieso altijd aan hadden staan... Beetje kulredenering idd. Je kan er altijd nog een "domme" router van een 10tje tussenzetten. Heb ik ook wel eens gedaan, werkt ook prima.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #152

Bericht door Suus »

Volgens mij ging dat over een website via een https-verbinding, maar dit probleem zou gaan over iets dat SNMP heet. Ik heb Wikipedia erbij gepakt en die zegt dat het een universele standaard is, dus in hoeverre het nu terecht is dat alleen AirPorts/TimeCapsules worden afgesloten lijkt mij nogal twijfelachtig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #152

Bericht door webguy »

Met SNMP kan je theoretisch idd het apparaat configureren vanaf een afstand - het is een standaard voor "stuurparameters en foutmeldingen"
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #152

Bericht door waldo79 »

Bee schreef:
Klaasje schreef:Bij Apple-producten was toch altijd alles zo goed geregeld? :')
Ik heb de instelling "Sta configureren via WAN toe" altijd uitgeschakeld gehad, maar Surfnet blijkt nu te struikelen over AirPorts die het wel aan hebben staan. Apple zal echt niet de enige fabrikant zijn die zo'n optie heeft ingebouwd...
Dan maakt Surfnet jou een onterecht verwijt imo 8-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #152

Bericht door Suus »

Ja, maar Surfnet is groot en machtig en ik ben slechts een eenvoudige containerbewoner die elke maand 10 euro en een cent lapt voor zijn internet -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #152

Bericht door marlies »

Bee schreef:Volgens mij ging dat over een website via een https-verbinding, maar dit probleem zou gaan over iets dat SNMP heet. Ik heb Wikipedia erbij gepakt en die zegt dat het een universele standaard is, dus in hoeverre het nu terecht is dat alleen AirPorts/TimeCapsules worden afgesloten lijkt mij nogal twijfelachtig.
Als het terecht was zou je er een boel meer over horen. Dan zouden namelijk meer providers ingrijpen dan alleen Surfnet. En de media zijn dol op een "Haha, Apple heeft het verneukt"-verhaal, dus dan zou het prominent in beeld zijn op sites als tweakers enzo.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #152

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Het ziet er naar uit dat mijn AirPort de komende tijd van het internet blijft afgesloten, al worden de verhalen die het internetbedrijf ophangt steeds groter en groter. Nu zou er een algeheel verbod op AirPorts zijn afgekondigd door Surfnet vanwege een aantal AirPorts met onveilige instellingen en mogen ze ook niet meer individueel opnieuw worden aangesloten, zelfs als ze geen gebruik maken van de onveilige instellingen :X

Maar dat moet je zelf allemaal maar uit die medewerkers trekken, want communiceren kunnen ze niet :')
Ik heb even zitten graven maar het lijkt erop alsof Apple weer eens een muur heeft opgetrokken. Daar waar iedere routerfabrikant het toestaat om het MAC-adres te wijzigen zodat het lijkt alsof je geen Apple apparaat hebt (en wat trouwens ook nodig is bij sommige internetproviders), mag het van Apple niet. Dat is de tweede zeer ernstige tekortkoming in de configuratie die ik tegen ben gekomen, naast het niet kunnen uitschakelen van de ingebouwde DHCP-server.

SNMP? Was het niet NTP? Middels NTP zijn die gigantische DDoS aanvallen uitgevoerd op de WhatsApp-servers dat weekend na de overname door Facebook.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #152

Bericht door Suus »

Het enige mailtjes dat ik van de klantenservice heb ontvangen deze week (de rest is mij alleen maar via de telefoon gecommuniceerd en e-mails beantwoorden doen ze ook niet) is dit:
Geachte student,

Jouw Apple Airport is op dit moment afgesloten. Graag onderstaande uitvoeren. Indien je gebruik maakt van een Apple kan SNMP eenvoudig uitgezet worden.

How to Disable SNMP Access to an Airport Base Station (Dual Ethernet) http://support.apple.com/kb/TA21032?viewlocale=en_US
In versies heeft de tijd niet stilgestaan dus de optie waar ze het over hebben bestaat niet meer in die verwoording, maar ik heb een zeer concreet vermoeden dat de (Nederlandstalige) optie tegenwoordig "Sta configuratie via WAN toe" heet, omdat dat op het Basisstation-tabblad staat.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #152

Bericht door Geert »

SNMP is een protocol om parameters en statistieken van routers en andere apparaten uit te lezen, bijvoorbeeld de hoeveelheid netwerkverkeer die over een poort gaat, of de uptime, etc. Lijkt me vreemd als het bij Apple standaard aan staat, maar zou kunnen natuurlijk. (Snap sowieso niet waarom dat niet gewoon met de juiste technische term benoemd wordt, want voor iemand die niet weet wat het is moet zoiets gewoon uit staan...)
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #152

Bericht door MdJ »

Vanaf 21 april mag ik 10 weken tussen Apeldoorn/Enschede-Arnhem pendelen, om via de Provincie Gelderland de stadsdienst van Harderwijk te herstructureren. Inclusief doemscenario dat alle 3 de buslijnen worden opgeheven + alternatieven bedenken om Harderwijk toch bereikbaar te houden. :D
Bij twijfel: gebruik beton.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #152

Bericht door deadlock »

Er rijdt een trein naar Harderwijk. Dat is genoeg.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #152

Bericht door Suus »

Volgens mij ligt in Harderwijk het centrum erg afgelegen van de wijken en van het station. Ik zeg alles slopen en opnieuw ergens anders bouwen met heel veel beton :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #152

Bericht door Hainje »

Eén Almere is wel voldoende hoor.
🍉
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten