Mag ik even kwijt #153

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door STF »

Ik heb Windows 8.1 op mijn laptop, vind het niet echt een fijn besturingssysteem maar draait wel ontzettend stabiel.
Op mijn gewone computer heb ik Windows 8.0 draaien, niet omdat ik daar tevreden mee ben maar eigenlijk gewoon te lui ben om Windows 7 te installeren (wat hier al meer dan een halfjaar klaar ligt).

De openbare computer voor de gasten/kampeerders die zelf geen smartphone, tablet of laptop bij zich hebben draait op Windows XP, het gebruik daarvan is sinds 2011 sterk verminderd dus laten hem nu nog zo'n drie jaar staan voor de enkeling die er nog gebruikt van maakt, dan is ie tien jaar oud. De computer is ons eigendom maar zonder geldig contract kun je er niets mee want het systeem start (gedeeltelijk) via de server van de leverancier op. Op het moment dat het gebruik zo sterk verminderde zijn we overgestapt op het goedkoopste contract wat niet veel per jaar kost, daarvoor krijg je dan ook niet veel; het systeem werkt, dat is alles.
Dat is dus ook een van de redenen waarom er nog altijd Windows XP op staat, elke vijf jaar een nieuw besturingssysteem valt niet binnen het goedkoopste contract.

De rest draait allemaal op Windows 7; diverse computers en een laptop. Prima besturingssysteem!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door Ardan »

Ik vond 7 ook erg prettig ja :) Maar ja, mijn nieuwe lappie draait nou eenmaal op 8. Ook goed.
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door Thom91 »

Windows 8 is stukken beter dan 7, en het startmenu zit alleen in een ander jasje.
Komt wel goed schatje.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door Jef400 »

...dat het vandaag weer lekker weer is.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door Vinny »

dennistd schreef:
Ronald schreef:Ik vond XP een prettig besturingssysteem. Jammer dat het destijds vernaggeld is door Vista, vooral de beginperiode daarvan was hopeloos. Ik loop ook al achter trouwens, moest laatst iemand helpen met Windows 8 maar kon geen enkel programma vinden door het ontbreken van de startknop. Ik ben daar nog behoorlijk aan gewend...
Tja, 98 was goed, ME was slecht, XP was goed, Vista was slecht, 7 was goed en 8 is slecht. De volgende versie zal dus wel weer goed worden denk ik :lol:
Ik heb me laten vertellen dat de goede Windowsversies eigenlijk gewoon de verbeterde versie van die daarvoor was, maar dan met een andere naam/nummer. Beetje hetzelfde met de startknop die nu in versie 8.1 zit. Ik heb wel eens het idee dat Microsoft de NS van de computers is: leuk een beetje besturingssystemen bouwen maar rekening houden met de klant: nah dat doen we pas als ze dreigen over te stappen naar de concurrentie. Je merkt aan IE ook dat ze pas functies inbouwen als de concurrent daar ook mee komt...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door Meltrain »

dennistd schreef:
Ronald schreef:Ik vond XP een prettig besturingssysteem. Jammer dat het destijds vernaggeld is door Vista, vooral de beginperiode daarvan was hopeloos. Ik loop ook al achter trouwens, moest laatst iemand helpen met Windows 8 maar kon geen enkel programma vinden door het ontbreken van de startknop. Ik ben daar nog behoorlijk aan gewend...
Tja, 98 was goed, ME was slecht, XP was goed, Vista was slecht, 7 was goed en 8 is slecht. De volgende versie zal dus wel weer goed worden denk ik :lol:
ME kende ik eigenlijk niet, maar Windows 2000 wel (en die noemde je niet). Ik heb alleen geen idee of die goed of slecht was. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door ODRAIL »

Vroeger had ik achtereenvolgens Windows 3.1, Windows 3.11 Windows 95 Windows XP en Windows Vista. Nu heb ik Windows 7. Met alle sysstemen heb ik nooit problemen / moeite gehad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door Daniel »

Ik ben nog met DOS begonnen zelfs op m´n eigen computer. Windows 3.1/3.11 heb ik zelf nooit gehad, maar wel ooit gebruikt op ´n andere PC. En daarna Windows 95, 98, XP en 7.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door waldo79 »

Van DOS via Windows 95, Windows 98 SE, Windows XP naar Windows 8.1 8-)
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door marlies »

MS-DOS 4, MS-DOS 6.2 (met windows 3.0 en later 3.11), Windows 95, Windows 98, Windows 2000, Windows XP, Mac OSX 10.4 (met 10000 versies ertussen door nu uiteindelijk 10.9).

Daar parallel aan vanaf een gegeven moment ook allerlei linuxversies maar daar hebben we het maar niet over.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Een gewone consument heeft over het algemeen geen goede reden om op XP te blijven maar loopt ondertussen wel het risico om al zijn geld weggesluisd te zien bij het internetbankieren.
Er zijn dan ook relatief weinig consumenten die nog op XP zitten, dat zijn vooral NetBook-gebruikers en mensen zonder geld.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door deadlock »

marlies schreef:MS-DOS 4, MS-DOS 6.2 (met windows 3.0 en later 3.11), Windows 95, Windows 98, Windows 2000, Windows XP, Mac OSX 10.4 (met 10000 versies ertussen door nu uiteindelijk 10.9).

Daar parallel aan vanaf een gegeven moment ook allerlei linuxversies maar daar hebben we het maar niet over.
Gaat toch alleen om Kernelversies :D OSX10.4 was de eerste echt bruikbare toch?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door marvinkok »

deadlock schreef:
Bee schreef:Een gewone consument heeft over het algemeen geen goede reden om op XP te blijven maar loopt ondertussen wel het risico om al zijn geld weggesluisd te zien bij het internetbankieren.
Er zijn dan ook relatief weinig consumenten die nog op XP zitten, dat zijn vooral NetBook-gebruikers en mensen zonder geld.
En de reisinformatie in de Syntus-bussen ;)
Zag vorige week een foutmelding met XP-logo..
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door deadlock »

XP Embedded zal waarschijnlijk nog wel 10 jaar ondersteund worden. Volgens mij wordt het zelfs nog verkocht.

Edit: tot 2019 dus: http://computerworld.nl/beveiliging/813 ... w-systemen
Laatst gewijzigd door deadlock op wo 09 apr 2014, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door marlies »

Geloof dat 10.3 ook wel prima was, maar zelf geen ervaring mee. Ik heb dat oude laptopje van destijds nog in de kast. Kun je vrijwel niets zinnigs meer mee, omdat het nog een powerpc CPU heeft. Ook de Linux-ondersteuning is dramatisch.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door Suus »

10.4 was toch de eerste met Intel-ondersteuning? PowerPC heeft het toen nog maar een versie uitgehouden, in 10.6 was het er al uit.

Tja, en dan komt dit jaar 10.10 al uit...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door marlies »

Volgens mij was dat 10.5, mijn laptopje kwam met 10.4 en toen was er nog geen sprake van OSX op Intel. Tenminste, binnen Apple waren ze er natuurlijk allang mee bezig, maar de rest van de wereld wist nog van niets.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door Michael »

Ik heb alweer 5 jaar mijn rijbewijs. Gaat hard.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door waldo79 »

Mooi ;) Ik al bijna 15 jaar.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door Ardan »

Ik heb al 8,5 jaar mijn zuipbewijs :D
Ik doe ook maar wat
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door marlies »

Begin 2006 geloof ik, ik weet het niet eens helemaal zeker meer. Maar dan zou het 8 jaar zijn. Ik had iig nog een papiertje ipv een pasje destijds.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door ODRAIL »

marlies schreef:MS-DOS 4, MS-DOS 6.2 (met windows 3.0 en later 3.11) ...
Oja..., MS-DOS 6.0, MS-DOS 6.2 en MS-DOS 6.22 heb ik ook nog gehad. In combinatie met Windows 3.1 en Windows 3.11.
Bijna vergeten :wink: .
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door Thom91 »

Stelletje bejaarden, ik ben begonnen met 98 en daarna zijn we gauw overgestapt op ME.

Lopen jullie al met stokken onder je arm?
Komt wel goed schatje.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door Ronald »

Mijn eerste pc had geen harde schijf en moest je opstarten met een 5 1/4"-diskette (A)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door deadlock »

Thom91 schreef:Stelletje bejaarden, ik ben begonnen met 98 en daarna zijn we gauw overgestapt op ME.

Lopen jullie al met stokken onder je arm?
Oh jah, jij bent fan van slechte besturingssystemen. ME. Serieus. Ze noemden het niet voor niets Meer Ellende. En ik loop inderdaad met stokken onder mijn armen. WAT WOU JE DOEN DAN
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten