Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Sinds wanneer zijn tomaten en olijven kruiden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
erjeebee
Berichten: 1407
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door erjeebee »

alleen addege ze droogt en verpulvert... tomatenpoeder en olijvenpoeder.

Uienpoeder en paprikapoeder zijn toch ook kruiden maar in de niet gedroogpulverde vorm niet.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10577
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Strikt genomen staat er

"heerlijk gekruid"
met tomaten en olijven


Het kruiden zou daarmee ook zonder tomaten en olijven kunnen gebeuren.

Maar als dat het enige bezwaar zou zijn... Waar komt de Nederlandse misvatting toch vandaan dat als je ergens voldoende tomaten en olijven intieft het vanzelf mediterraan, Italiaans of, zoals hier, toscaans wordt? Maak er gewoon een mooi knapperig stokje zonder onzin van, in plaats van een zompige drol. Dan zal je mij verder niet horen over de Turijnse herkomst van de soepstengel.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6466
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Hier nog geen kerstkoekjes maar ook de kruidnoten waren ver te zoeken. Wel kerstbomen en met airmiles voor een goede prijs.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ODRAIL »

Dus zonder airmiles is AH gewoon te duur :? ?
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Post »

Waar zie jij dat staan?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Hier?
zonder airmiles is AH gewoon te duur
:mrgreen:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6466
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

KM46 schreef:Dus zonder airmiles is AH gewoon te duur :? ?
Dat zeg ik niet.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Post »

Aking schreef:Hier?
zonder airmiles is AH gewoon te duur
:mrgreen:
Ja ik nu ook, maar voor km46 zijn bericht stond het er niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ODRAIL »

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Meer mensen laten hun boodschappen thuisbezorgen zodat de omzet van de winkels slechts minimaal toeneemt. Volgens mij logisch dat je daar op anticipeert.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12828
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Een uitbreiding op meer versproducten in winkels is denk ik wel een slimme zet, vers (en gezond) is helemaal hip nu natuurlijk. Of het ook per definitie beter is voor het milieu hangt van de uitvoering af, maar gezonder is het vaak wel. Daarnaast ga je de PLUS daarmee ook een beetje pesten, want die zet al een paar jaar in op veel verse artikelen. Of ze dat bij de PLUS ook echt doen, geen idee, ik kom er nooit.
Laatst gewijzigd door Hainje op wo 12 dec 2018, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Ik zie bij de Plus hier in elk geval ook al steeds meer vers bereide maaltijden in de winkel en recent is er ook horeca toegevoegd met vers gemaakte broodjes, koffie e.d. en pizza's uit eigen steenoven.
Nou is dat bij Plus ook wel per winkel verschillend doordat het allemaal franchisenemers zijn. Hier in Amersfoort hebben ze bijvoorbeeld ook een bizar grote sortering speciaalbieren (dat is gewoon de helft van één zijde van een gangpad).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Mijn Ap heeft geen vers belegde broodjes of in de winkel klaargemaakte pizza’s, maar sowieso vind ik warme maaltijden in de supermarkt geen geniaal idee als ik denk aan de locatie van de winkel. Je kan alles namelijk wat je hartje begeerd ook thuisbezorgd krijgen via Deliveroo of Uber Eats, zelfs McDonald’s bezorgt in mijn wijk.

Wat ik wel heel slim vind van de Ap zijn de verspakketten, wat je voorheen alleen in een maaltijdbox vond met drie-vier van die gerechten thuisbezorgd, kan je nu in ieder geval voor diverse feestgerechten kopen. Geen zorgen over te veel of te weinig ingrediënten.

Volgens mij zit in dat soort gemak de toekomst. Ik heb zelf namelijk te vaak dat ik bij het koken toch iets blijk te missen. Bovendien heb ik nu zo vaak de maaltijdbox van de buurvrouw in mijn koelkast gehad dat ik zelf niet de behoefte heb ook zo’n maaltijdbox te nemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Die verspakketten zijn bij de Plus hier ook in aantal toegenomen ja. Eerst hadden ze die vooral om zelf soep te maken, maar vanmiddag zag ik ze ook liggen voor diverse andere gerechten. Zelfs HelloFresh-boxen hebben ze nu in de winkel liggen.

Overigens, die vers bereide maaltijden bij de Plus liggen wel in de koeling en moet je zelf opwarmen. Dus je maaltijd is sowieso warm en je kunt 'm desnoods een dag vooraf al kopen. Vers bereid slaat er meer op dat ze dat in de winkel doen, net als dingen als de kippenpoten uit eigen grill of gebakken vis uit de frituur.
De pizza's uit eigen oven zijn uiteraard wel warm en kan je desnoods ter plekke ophalen, en vanmiddag hadden ze bij de horeca opeens ook warme gegrilde hele kippen, kibbeling en kipkluifjes liggen in plaats van de saucijzenbroodjes e.d. die ze daar eerst hadden liggen in het warmhoudding.

En tja, de Plus hier zit in een straat vol afhaalrestaurants dus op zich passen die maaltijden en pizza's e.d. er wel mooi bij, zeker ook midden in een heel jonge buurt met vooral ook veel mensen die even gauw wat halen als ze laat thuiskomen van het werk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5647
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Die Plus in A'foort is dan ook een flagship store van Plus.

Waar ik mij bij dat bericht van AH over verbaasde was dat men diervoeding als 'traditionele kruidenierswaren' betiteld.
Ik vind dat maf.. Ik associeer dat eerder met koekjes en andere etenswaren.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12828
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Is ook maar net hoe ver je terug in de tijd wilt gaan om iets 'traditioneel' te noemen.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ik zou diervoeding eerder bij de Ranzijn ofzo halen. En ik snap dat mensen drogisterij-artikelen graag snel willen kopen, maar wat is nog het nut van dat soort spullen bij de Ap verkopen als er ook een inpandige Etos met groter assortiment en betere aanbiedingen is?

(Bij Etos is altijd alles afgeprijsd, koop er nooit wat voor de volle prijs)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door dylanwild94 »

Daniel schreef: Zelfs HelloFresh-boxen hebben ze nu in de winkel liggen.
what zo heeft mijn baan bij HelloFresh ook weinig zin. -o-

Schande!!!!!! 111!!!!!!een!!!!!!!
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12828
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Suus schreef:Ik zou diervoeding eerder bij de Ranzijn ofzo halen. En ik snap dat mensen drogisterij-artikelen graag snel willen kopen, maar wat is nog het nut van dat soort spullen bij de Ap verkopen als er ook een inpandige Etos met groter assortiment en betere aanbiedingen is?

(Bij Etos is altijd alles afgeprijsd, koop er nooit wat voor de volle prijs)
Niet elke Ap heb een inpandige Etos :P
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Nee, maar als er een inpandige Etos is, kan je het tandpastaschap mooi vervangen door een kinderspeelhoek. :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12828
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Doe maar gewoon een hoek met verse producten, als ik anticonceptie wil dan gebruik ik wel een condoom... -o-
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ik heb liever wat meer verse producten in plaats van de ontelbare hoeveelheden mayonaise-varianten in mijn lokale Ap :@
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Ze hebben vast een ideeënbus bij je lokale Ap :Y en had jij niet het mailadres van de mènedjzer aldaar? *O*
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

Ik heb liever dat ik gewoon normaal boodschappen kan doen in de Ap in plaats van dat ik tussen magazijnkarren, pallets en hordes vakkenvullers moet slalommen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 69 gasten