Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Wubbo »

Nu we het toch over vleeswaren hebben: ik kwam gisteren dit artikel tegen over vleesvervangers die geen vleesnamen meer mogen krijgen. Vooral opvallend vond ik deze passage:
Annie Schreijer-Pierik schreef:Maar volgens Schreijer-Pierik weten mensen die vegetarisch willen eten "donders goed" wat een vegetarisch product is en wat ze daarmee moeten. "Zij weten heus wel dat een groenteschijf een vegetarisch alternatief is voor een burger." Dus is het volgens haar niet nodig om vleesvervangers een vleesnaam te geven.
Kennelijk weten vleeseters niet "donders goed" dat er vleesvervangers bestaan en moeten ze daarom van naam wijzigen? Of is er een ander probleem dat hier opgelost wordt?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ik heb gemerkt dat ik erg slecht reageer op soja, dus de meeste van die hippe vleeschvervangers laat ik nu sowieso wel liggen :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Ik heb ff mijn Jumbo vleeswaar gecontroleerd. 100 gram Gelderse gekookte worst staat niet op de kaart.. :lol:
De varkenslever heb ik van de week al wel verorberd. Verpakking ook vanochtend in de PMD zak weggegooid.. :( dus dat is niet meer te controleren.

Wat ik mij wel afvraag: er wordt gesproken over voorverpakte vleeswaren.. Worden daarmee de vleeswaren in het 'goedkope' schap achter de glazen deuren bedoeld...OF de vleeswaren in de 'lig'koeling aan het begin bij het versplein? Het is allebei voorverpakt, in mijn ogen.
Ik heb de mijne dus bij dat versplein in de kar gestopt.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Achter die deurtjes is sowieso voorverpakt. Van het liggende vleeswaren wordt in ieder geval een deel (geen idee of het een deel of alles wat ligt) in de filiaal zelf gesneden en ook verpakt.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1499
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door JordiBrabant »

Bij de Jumbo hier in het dorp komt het gros van de vleeswaren op de verseilanden gewoon voorverpakt uit zwarte kratjes. Er staat wel een snijmachine, maar ik kan zo een-twee-drie niet bedenken wat daarmee gesneden wordt.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10583
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Vingertopjes?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door microshit »

Iig bij de AH zijn dat een aantal hardlopende producten als rosbief, spek en ham. De ter plekke gesneden producten kun je waarschijnlijk wel herkennen aan een iets simpelere verpakking. En anders het etiket, dan kan er ook nog wel eens een "verpakt op" datum op staan.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1499
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door JordiBrabant »

trolly schreef:Vingertopjes?
Uit ervaring in de horeca weet ik dat je heel er dom bezig moet zijn, bijna bewust zelfs, om je te snijden aan een snijmachine. Tenzij je het apparaat aan het schoonmaken bent en je vergeten bent om de stelschroef terug op 0 te draaien, dan is er wel een grote kans op verse plakjes vinger.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

JordiBrabant schreef:Bij de Jumbo hier in het dorp komt het gros van de vleeswaren op de verseilanden gewoon voorverpakt uit zwarte kratjes. Er staat wel een snijmachine, maar ik kan zo een-twee-drie niet bedenken wat daarmee gesneden wordt.
Toen ik werkte werd er daadwerkelijk vlees mee gesneden volgens mij. Ik heb ze er regelmatig dingen mee snijden. Voor de versafdeling komt alles binnen in zwarte kratjes trouwens qua vlees en kaas.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Bij AH ook wel gezien dat voorverpakte vleeswaren vanonder doe koeltoonbank uit de koeling werd gehaald. Die snijmachine zal idd voor hardlopers zijn én service voor mensen die een afwijkende hoeveelheid wensen, denk ik.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Vanavond weer ff bij de AH geweest. Wilde nog even de Campina kwark aanbieding kopen.
Helaas, ook deze AH (na anderen) heeft de limoen versie uit het schap gehaald. Alleen nog kokos en mango te koop. :evil:

Vreemd, want telkens bij de voorgaande acties (2 kuipen voor € 2,00) was de limoen versie toch het snelst uitverkocht, naar mijn idee. Althans, ik greep meestal mis op de momenten dat ik er was in de winkel.. en dan was er volop voorraad van de kokos en mango versies. :shock:
Spoiler: show
Afbeelding
https://www.campina.nl/nl/p/magere-kwark-limoen-r9/
Jammer.

Verder viel mij op dat de 35% korting stickers een nieuw design hebben. Weet niet of ze beter opvallen dan de oude??
Vanavond ging het in ieder geval goed bij de kassa. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

De Ap App zegt dit:

Afbeelding

Ik koop het product op het plaatje en betaal: € 3,19.

Mevrouw bij de servicebalie: hier klopt niets van. Maar dat is niet uw probleem, dus ik ga het uitzoeken en van mij krijgt u een euro terug.

Dus liefhebbers van de Champignon-Gran Formaggio Burger opgelet: hij is niet in de bonus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Hij is zelfs duurder dan orginele prijs :')
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Suus schreef:De Ap App zegt dit:

Afbeelding

Ik koop het product op het plaatje en betaal: € 3,19.

Mevrouw bij de servicebalie: hier klopt niets van. Maar dat is niet uw probleem, dus ik ga het uitzoeken en van mij krijgt u een euro terug.

Dus liefhebbers van de Champignon-Gran Formaggio Burger opgelet: hij is niet in de bonus.
Ik wil graag een review! Zag ze vanochtend ook liggen, ben benieuwd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10583
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Suus schreef:Ik koop het product op het plaatje en betaal: € 3,19.

Mevrouw bij de servicebalie: hier klopt niets van. Maar dat is niet uw probleem, dus ik ga het uitzoeken en van mij krijgt u een euro terug.

Dus liefhebbers van de Champignon-Gran Formaggio Burger opgelet: hij is niet in de bonus.
Wat er in het kassasysteem van Appie staat zal de wetgever worst wezen — de klant hoeft nooit meer dan de door de verkopende partij geadverteerde prijs te betalen. De baliefee heeft het dus correct opgelost.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10583
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Iemand hier enig idee wat er met "verse zuurkool" wordt bedoeld? Gesneden witte kool met zout?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Ik heb ooit nog in de groentelarij gewerkt, en toen was het verschil dat de 'gewone' zuurkool voorverpakt binnenkwam en de 'verse' in de winkel uit een emmertje kwam, en ter plekke werd verpakt.

Ik praat hier wel over een bio-winkel, lijkt me dat de Appie bovenstaande niet waar kan maken...
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1499
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door JordiBrabant »

Wat ik kan verzinnen is dat de melkzuurbacteriën in verse zuurkool nog leven, waardoor de zuurkool met de tijd iets anders gaat smaken, en bij de niet verse zuurkool is alles dood door pasteurisatie. Maar dit hen ik ook maar zojuist bedacht.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

De Ap voegt aan verse zuurkool geen citroenzuur toe.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10583
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Tom024 schreef:Ik heb ooit nog in de groentelarij gewerkt, en toen was het verschil dat de 'gewone' zuurkool voorverpakt binnenkwam en de 'verse' in de winkel uit een emmertje kwam, en ter plekke werd verpakt.

Ik praat hier wel over een bio-winkel, lijkt me dat de Appie bovenstaande niet waar kan maken...
Zelfs dat niet, nee. Maar om 's lands oudste groenteconserve nou als vers aan te duiden lijkt me overdreven, of het nou uit een plastic zakje of een plastic vat komt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Tom024 schreef:Ik wil graag een review! Zag ze vanochtend ook liggen, ben benieuwd.
Textuur prima en knapperig korstje, maar iets te zout en wat te weinig pit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Gisteren drie granaatappels gekocht voor € 0,90 (kiloprijs € 0,75). De Ap vraagt er zonder blikken of blozen € 1,49 per stuk voor :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Suus schreef:
Tom024 schreef:Ik wil graag een review! Zag ze vanochtend ook liggen, ben benieuwd.
Textuur prima en knapperig korstje, maar iets te zout en wat te weinig pit.
Hmm. Maandag eens meenemen.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Ik was van de week even bij een Plus naar binnengestapt. Daar hebben ze, kennelijk?, digitale prijskaartjes.
Een 'vers' maaltijd was in de aanbieding. Staat er 1 kaartje bij met de van/voor prijs.. de voor prijs is €2,99
Kijk ik in het schap.. zie ik alle prijskaartjes bij de diverse varianten al de prijs van €2,99 tonen.

Huh? Mijn brein redeneert dus dat die artikelen niet voordeliger geprijsd zijn... Foutje?
.. totdat mijn oog valt op een zwart rondje, rechtsonder, op de prijskaart met daarin het woord 'actie'.
Ohw.. het is dus de actieprijs en niet de reguliere prijs..

Misschien handig om ook kleur toe te voegen op zo'n digitale prijskaart.. (maar dat zal technisch nog wel niet mogelijk zijn of een klap duurder wezen). :?:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Wubbo »

Mijn AH heeft ook digitale prijskaartjes. Ik moet er ook nog erg aan wennen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten