Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50938
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

De Ap is voor de tweede dag op rij volledig leeggekocht :')

Moet wel makkelijk zijn om de schappen eens goed schoon te maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Alargule »

Precies. Kunnen ze gelijk die stukjes Mexicaanse griep, SARS en - als de schappen heel oud zijn - Spaanse griep opruimen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Karl »

Maarja... daar heb je dan weer desinfectiespul voor nodig. :')
Het is een spectrum.
en-es
Berichten: 4496
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Mijn ervaringen in de supermarkten is dat er (nog) geen gekte is. Alleen wc-papier gaat heel snel.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10610
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Hier is geen andijvie meer. De vraag is: gaan ik op zoek naar alternatief caviavoer, of is het slimmer te googelen naar caviarecepten?

#coronavragen
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8873
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ArrivaBas »

Het kringetje vaste klanten dat ik als medewerker bij Jumbo Sterrenburg ken vond alle hamsterende mensen waanzin. Het verpakte (budget)brood was om elf uur dan ook zo goed als weggekocht. :') Ook de blikgroenten, pasta, pleerollen en zelfs mineraalwater en frisdranken waren zo goed als leeg.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Karl »

Heb je die hamsters ook gevraagd waarom ze budgetbrood en masse inslaan?
Het is een spectrum.
jelmerrr
Berichten: 1811
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Toen ik om 17u wegging bij de lidl was de diepvries redelijk leeg, bijvoorbeeld geen sperziebonen maar wel spinazie. Alleen de ultravers en wc papier was op. Wel hadden we nog keukenrol en autopoetspapier. De rest zag alleen het afbakbrood er echt leeg uit, en de gewone brood volgens mij. De rest viel nog mee en alles wat beter dan gister.
cassie127
Berichten: 6597
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Aldi dalen tegen dscht vanmiddag we stueen maar wat op... 3 hele euro pallets met totaal 3 soorten Afbakbrood, 8 pallets koffie waarvan 4 precies dezelfde soort waren, en dan nog 2 andere soorten waarvan beide 2 pallets kwamen. Volledige pallets pindakaas, jam, appelmoes kuipjes en Allesreiniger kwamen ook binnen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50938
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Geen slechte gedachte, de Aldi hier heeft op een gegeven moment maar de deuren gesloten, er was toch niets meer te verkopen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5665
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Suus schreef: (..)

Moet wel makkelijk zijn om de schappen eens goed schoon te maken.
Precies, die gedachte kreeg ik ook. Als de supers wérkelijk begaan zijn met de gezondheid van hun klanten.. dan eerst die lege schappen eens goed schoonmaken voordat er nieuwe handel in komt. :)

Ik heb bij de AH én de Hoogvliet het schap met pally theebischuit leeg aangetroffen (die met de kaneel was er nog wel).. Is dat nou ook een hamster artikel?
Verders bij de Jumbo geen dieet margarine (ja, volgens sommigen hier heb je dat niet nodig..maar ik vind het wel prettig) van Zeeuws meisje meer. :(
En de kruidenkazen schappen waren bijna leeg en erg rommelig.. klanten daar hebben zeker de combinatie met afbakbrood gelegd? :wink:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Maar goed.. kan iemand mij nou uitleggen wát het uitmaakt (besmettingstechnisch dan) of er bij de kassa wel of geen handcontact plaatsvindt bij contante betaling en/of uitwisseling van klantenkaarten?

Ik bedoel.. in de tijd daarvoor heeft de kassamedewerker al al mijn producten in de hand gehad.. welke ik uit het schap gehaald heb én daar hebben er vast ook al vingers aan gezeten..

Kortom, risico op virus overdracht is dan al aanwezig, lijkt mij.
Dat voorkomt handcontact niet.
Bij de AH hadden ze wel desinfectiegel bij de kassa staan, voor de medewerkers. :pos:

``````````````

Verder gaan al die teksten, in de trant van "wij denken graag aan uw en onze veiligheid..daarom onderstaande 'Corona maatregelen'" bij mij aardig in mijn allergie zitten.. :twisted:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39213
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Durashift schreef:Precies, die gedachte kreeg ik ook. Als de supers wérkelijk begaan zijn met de gezondheid van hun klanten.. dan eerst die lege schappen eens goed schoonmaken voordat er nieuwe handel in komt. :)
Precies dat waren ze hier bij de Plus dan ook wel aan het doen vanmorgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door GroeneRuiter »

Zowel vandaag als gisteren was ik in de supermarkten te vinden. (Niet om te hamsteren, oké ik heb twee rollen beschuit extra gehaald.) Gisteren was het beduidend drukker en waren er echt lege schappen bij metname de Lidl, dit was rond 11:00 's ochtends. Er was trouwens nog wel meer dan genoeg blikvoer. Alle zeven kassa's waren geopend, dat was een unicum. Het verbaasde me dat ze nog een paar pallets WC-papier hadden. Bij Aldi, Poiesz en Jumbo was het gistermorgen ook drukker, maar was van lege schappen nog geen sprake.
Vandaag ben ik ook rond 11:00 in de Aldi geweest. In een filiaal dat sinds de opening naast de drukbezochte AH XL zit, maar relatief weinig klanten trekt. (zeker in vergelijking met de AH XL ernaast) Het was er iets drukker dan normaal, maar nog steeds rustig voor een zaterdag. Bij AH XL was het gewoon de gebruikelijke drukte en zag ik geen mensen met 'hamsterkarretjes' de winkel uit komen. Alle producten bij Aldi waren goed voorradig behalve sommige diepvriesartikelen, bijv. waren de 2,5 kg zaken patat op. -o- Oh en wat misschien ook goed bewijs is dat dat filiaal niet echt loopt, er liggen nog ijstaarten van kerst én ik heb voor €0,50 nog wat lekkere kerstkransjes op de kop getikt. *O* (Die lagen maandenlang voor €1,49 in de winkel te verstoffen)
cassie127
Berichten: 6597
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

IJstaarten zijn landelijk vrijwel overal nog op voorraad... Kerstkransjes zijn bij de meeste filialen retour HK of naar de voedselbank gegaan, althans dat moest men hier met de restanten nog na één week verkoop met korting
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door GroeneRuiter »

Aha, heb die ijstaarten voor de rest nergens bewust zien liggen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze er niet zijn. Wat de kransjes betreft, die zag ik alleen in dat filiaal. Ze hebben er heel lang voor €1,49 gelegen, maar ze zijn nu pas afgeprijsd naar €0,50. Sowieso heeft dat betreffende filiaal veel restjes. Zo heb ik in totaal drie blikken ravioli gekocht, circa 1 à 2 weken nadat de aanbieding voorbij was. Ze lagen vorige week voor het laatst in de winkel. Vandaag zag ik ook nog genoeg dozen met vaatwastabletten liggen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50938
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ik heb vandaag een zak bloemkoolroosjes kunnen kopen. Nu heb ik in ieder geval twee dagen groente *O*

De enige andere groentes waren prei en wortels. Er was een klein beetje brood en een klein beetje vlees vandaag, maar andere schappen waren nog leger dan gisteren, ik wist niet dat het kon.

Wel een paar opvallende dingen: Alcohol wordt niet gehamsterd. Alle chips is op, behalve de smaken emmentaler en pickles. Voorverpakte kaas en vleeswaren gaan harder dan de vleeswaren van de versafdeling. En blijkbaar leggen kippen geen nieuwe eieren meer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39213
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Ik was vanmiddag nog even in de supermarkt hier, maar daar was weer volop brood en groente aanwezig. De vleesafdeling ben ik niet langs gekomen. Maar het hamstergedrag lijkt dus nogal afhankelijk van de regio waarin je je bevindt.
Dat van de kippen viel me ook wel op ja, het schap met eieren had best veel lege plekken.

En owja… ik kon zelfs nog een pak toiletpapier kopen, al bestond het assortiment slechts uit verpakkingen van 8 rollen van het huismerk. Alle andere varianten waren op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12836
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Schijnt dat het hamstergedrag zich vooral in de steden voordoet en in de dorpen een stuk minder.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39213
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Nou wil ik Amersfoort ook niet persé een dorp noemen, maar allicht is er ook nog wel een verschil te zien tussen middelgrote en zeer grote steden.
En vrijdag was hier ook gewoon fors gehamsterd overigens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50938
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Het is ook een beetje de schuld van Aboutaleb denk ik. Hij verbood donderdagmiddag meteen alle markten, wat in mijn wijk een zeer belangrijke plek is om groenten en fruit te kopen. Nu zijn 40.000 bewoners aangewezen op 3 supermarkten en 2 discounters. Het gaat bij geen van de supermarkten echt denderend met de beschikbaar van koopwaren, maar de Albert Heijn en Aldi hebben als enige parkeermogelijkheden en zijn daardoor het makkelijkste te hamsteren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Hainje schreef:Schijnt dat het hamstergedrag zich vooral in de steden voordoet en in de dorpen een stuk minder.
Dat komt omdat FOMO (Fear Of Missing Out) groter is als je meer mensen ziet met producten die je zelf had willen hebben. En dat is in een stad nou eenmaal sneller als in dorpen.
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Rob357 »

Suus schreef:Ik heb vandaag een zak bloemkoolroosjes kunnen kopen. Nu heb ik in ieder geval twee dagen groente *O*

De enige andere groentes waren prei en wortels. Er was een klein beetje brood en een klein beetje vlees vandaag, maar andere schappen waren nog leger dan gisteren, ik wist niet dat het kon.

Wel een paar opvallende dingen: Alcohol wordt niet gehamsterd. Alle chips is op, behalve de smaken emmentaler en pickles. Voorverpakte kaas en vleeswaren gaan harder dan de vleeswaren van de versafdeling. En blijkbaar leggen kippen geen nieuwe eieren meer.
Chips zal ook nog wel even leeg/leger blijven, ik lees net een artikel op Distrifood dat AH bewust geen chips levert, zodat er meer plek is voor andere producten in de vrachtwagens.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Ik zag bij de diepvriespizza's alleen de spinazie-smaak nog volop staan en de rest was allemaal weg :')
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5343
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Hier waren de bamigroente, mienestjes, kroepoek, zoute stengels, zuivel, chocola, pindakaas, eieren en zeep getroffen. Bij sommige dingen had ik geluk en had ik de laatste verpakking, voor de andere dingen kon ik een alternatief vinden en voor de rest was eigenlijk alles er gewoon. Volop keuze en weinig mensen in de winkel.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Ik heb in principe voor de komende twee weken genoeg in huis. Het enige wat ik niet voldoende heb is broodbeleg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 144 gasten