Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Natuurlijk denkt de gemiddelde supermarktklant wel zo. Er staat op de doos dat je melk, kaas en gehakt nodig hebt. Dan gaat de klant echt niet op zoek naar een pakje Honig of lasagnebladen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Ik denk dat je onderschat hoeveel gemiddelde supermarktklanten ook nog met een pakje lasagnebladen thuiskomen... Nadat ze bij de pinkassa contant hebben proberen te betalen.
Laatst gewijzigd door Ardan op do 30 apr 2020, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Kom op zeg, hoe dom denk jij dat mensen zijn :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

rikthoff schreef:Nee, maar zo denkt de gemiddelde supermarktbezoeker natuurlijk niet. Die gaat met een verspakket naar het volgende schap, en ziet daar bovenop de manhoge stelling Knorr lasagnemix staan. En vanuit daar kun je verrekte makkelijk naar het vlees, de wijn, de kaas en misschien nog wel meer.
Ligt eraan welke supermarkt. Bij de Lidl gaat de klant (als hij of zij de hele winkel doorloopt) naar het schap met koekjes en jam :mrgreen:

Om dus even hierop te reageren: een gemiddelde klant denkt niet zo.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Suus schreef:Kom op zeg, hoe dom denk jij dat mensen zijn :roll:
Om maar eens een voetbalcoach te quoten: Het gaat er niet om hoe dom mensen zijn, maar hoe slim de supermarkt is. :wink:
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

In het geval van de Lidl nogmaals: waar zou een winkel dan lasagnebladen moeten neerleggen dan waar ze mu doen? Bij ons liggen de verspakketten in tweede gangpad, de lasagnebladenin het 5e. Tevens zie ik bij de kassa dat nooit.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Even één stapje terug, want lasagnebladen worden nu iets te belangrijk. Het punt dat ik wil maken, en wat dus ook in dat artikel staat, is dat een supermarkt wil uitnodigen om zoveel mogelijk te verkopen aan jou als klant als je eenmaal binnen bent. Dus een verspakket met een specifiek recept (of andere dingen als "Thaise wokgroente") lijken misschien wel goedkoop, maar ze geven jou als klant het idee dat je misschien ook wel andere dingen niet in huis hebt. Terwijl je, in het laatste voorbeeld, wel mie, ketjap en nasivlees nodig hebt. En dan hoeft het niet eens meer in je looproute te zitten. Dan ga je het gewoon zoeken.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Wubbo »

Ik heb het idee dat zo'n verspakket vooral in de markt is gezet als alternatief voor thuisbezorging of afhalen: het maakt het nog makkelijker om zelf eten te maken. Dat verspakket lasagne is inderdaad prima (die voor de couscous ook trouwens), maar na 1x dat pakket gebruikt te hebben weet ik precies wat ik er bij nodig heb. En dat is geen toetje want daarvoor vult de maaltijd veel te goed. Gelukkig hebben we een vriezer.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

^^^ maar, op een pak lasagnebladen kan je ook lezen wát je erbij moet kopen om een lasagne te maken. Vaak ook nog aangevuld met een serveersuggestie. :wink:

Ik ga de video eens bekijken.. want naar mijn idee zijn die verspakketten niet voordeliger.. tenzij ze in de afprijzing zijn.
Wát ik wel makkelijk vind aan de erwtensoeppakketten.. is de afgewogen hoeveelheid erwten.
Ben er de laatste keren met zo'n HAK pak mee de mist ingegaan.. qua verhoudingen.. en dat beviel mij met zo'n verspakket laatst toch beter.

Iets anders:

Dreigt er weer een schaarste aan eieren in het schap?
Zowel bij de Jumbo afgelopen donderdag als vanmiddag bij de Hoogvliet: zo goed als lege schappen in de eierhoek. :shock:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Ik was net bij de lokale Plus en daar hadden ze nog volop eieren in het schap staan. Maar het varieert een beetje zo lijkt het: vorige week was er op zaterdagavond bijvoorbeeld maar een vrij beperkte keuze bij het brood, terwijl dat er vanavond dan weer nog volop was op hetzelfde tijdstip.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Wannes »

Bij de biomarkt hier in de buurt is een ware run op pindakaas ontstaan. Vandaag twee kleine potjes horizon kunnen bemachtigen maar de 650g jori pindakaas lijkt al weken continue uitverkocht. :| En met een consumptie van ong. 400 g pindkaas (per vier personen hoor :wink: ) per dag begint het lichtelijk problematisch te worden
Alargule

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Alargule »

Ik vind 100g pppd anders ook behoorlijk veel. Ik koop altijd 1000g-potten, omdat ik het veel eet, maar daar doe ik zeker een maand mee.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Ik doe met een 650 gram pot van de Lidl of Aldi ook wel een week of 3, schat ik in. Met een verbruik van enkele dagen per werkweek.

Maar goed, als het een standaard ritueel is voor de boterham bij het ontbijt én voor mee naar school/werk.. dan kan ik mij wel voorstellen dat het er snel doorheen smeert. Want zeker een beetje 'dik' aanzetten maakt de boterham met pindakaas wél zo lekker, vind ik. :)

Ik ben wel nieuwsgierig wat jori pindakaas is. :wink:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Afbeelding
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Ik heb een zwak voor de slagzin van een merk dat je in Nederland weinig tegenkomt, maar dat ik ook wel eens bij de Tsjechische dochter van de heer Heijn ben tegengekomen: "Wat eet dat slimme rekeltje? 't Is pindakaas van Rekeltje!" Heerlijk cheesy, rechtstreeks uit de jaren '50.

Mijn voorkeur gaat overigens uit naar Calvé (met sambal, lekkel), maar als je een echte liefhebber bent is Jori ontegenzeggelijk superieur.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

:pos:
mij schreef:(..) Ik ga de video eens bekijken.. want naar mijn idee zijn die verspakketten niet voordeliger.. tenzij ze in de afprijzing zijn. (..)
Okay, het proces van groente snijden doe ik hetzelfde als Brenda. :wink: :D

Prijsvergelijk is op basis van de losse producten in dezelfde supermarkt. Ja, dat kan misschien wel schelen..
Zo'n niet alledaags ingrediënt bij de curry's is ook wel lastig los te krijgen, lijkt mij.
Alargule

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Alargule »

Bij mij is het Calvé met zwartebessenjam in de ochtend. Sinds de Grote Lockdown op geroosterd brood (leve thuiswerken).

Vroegah at ik het ook wel eens met Marmite. Maar dan zijn we wel erg diep in het land van de acquired tastes doorgedrongen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Je hebt echt duistere kanten, ja.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Durashift schreef::pos:
mij schreef:(..) Ik ga de video eens bekijken.. want naar mijn idee zijn die verspakketten niet voordeliger.. tenzij ze in de afprijzing zijn. (..)
Okay, het proces van groente snijden doe ik hetzelfde als Brenda. :wink: :D

Prijsvergelijk is op basis van de losse producten in dezelfde supermarkt. Ja, dat kan misschien wel schelen..
Zo'n niet alledaags ingrediënt bij de curry's is ook wel lastig los te krijgen, lijkt mij.
Welk niet alledaags ingrediënt?

Ik was vandaag even in een buitenlandse supermarkt hier en het viel me op dat ze daar volop bloem enzo hebben.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Wannes »

Durashift schreef: Ik ben wel nieuwsgierig wat jori pindakaas is. :wink:
Absoluut de beste pindakaas in Nederland, sinds ik dat spul eet lust ik geen andere behalve horizon pindakaas :wink:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Wubbo »

Hmm, ik at vroeger Jori (dat etiket is de afgelopen 30 jaar ook echt niet veranderd) maar ben ondertussen toch overgestapt op andere pindakaas. Misschien is het een jeugdtrauma ofzo, omdat ik het vroeger at op goedkoop brood en het dan wel erg taai wordt, alles bij elkaar.
Alargule

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Alargule »

Of toch het moment waarop je zag dat dat plaatje ook ruimte voor andere interpretaties overliet ...
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Daantje schreef:
Durashift schreef::pos:

(..)
Zo'n niet alledaags ingrediënt bij de curry's is ook wel lastig los te krijgen, lijkt mij.
Welk niet alledaags ingrediënt?
(..).
Citroengras.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Citroengras ofwel sereh is bij sommige grote supermarkten vers te koop, maar een beetje toko zou het zeker moeten hebben.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door JordiBrabant »

Vers, maar wel met een paar stengels tegelijk in één verpakking. Pech als je maar een stengel nodig hebt.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten