Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Met mijn oog als medewerker snap ik het wel. Bij de Lidl geeft het huidige apparaat veel meer storingen doordat de sensoren steeds vies worden.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2852
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ICE11 »

In Duitsland heb je in winkels welke zowel Einweg als ook Mehrweg verkopen (dus de "gewone" supermarkten en niet de discounters) ook aparte automaten omdat de Einweg-plastiekflessen meteen in de automaat worden geperst. In het begin was het ook meestal een automaat voor alle soorten flessen, maar dat doet men intussen niet meer omdat de geperste flessen minder opslagruimte nodig hebben.
Durashift
Berichten: 5655
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Michael schreef: vr 16 jun 2023, 09:07 Ik snap trouwens niet dat ze bij de Dirk een aparte statiegeld automaat hebben voor blikjes. Bij elke supermarkt is de bestaande automaat gewoon aangepast voor blikjes maar bij de Dirk moet je dus langs 2 verschillende automaten om je statiegeld flessen en blikjes in te leveren.
De Hoogvliet in Wageningen heeft ook een eigen blik automaat. Direct bij de ingang, super handig.. totdat de geur mogelijk onaantrekkelijk wordt voor de klanten, zeker nu met de hoge temperaturen. ;)

Ik ga 'm binnenkort eens uitproberen, denk ik. Stuitte vandaag tijdens het werk op twee lege 0,5 liter blikken, mét een statiegeldlogo. ff beetje omgespoeld met water en laten uitdruppen. Ik ben benieuwd, heb deze week ook twee maal zo'n smoothie flesje gekocht. Hopelijk kan ik die wel gewoon bij de flessenautomaat inleveren, van een willekeurige supermarkt.

Ik vind al dat statiegeld op flessen plastic etc wel vér gaan. Het was toch tot doel om vooral de meeneem flesje van straat te krijgen.
Nu betaal ik zelfs statiegeld op een fles sinaasappelsap die ik voor thuis gebruik. :evil: . Volgende keer maar weer een kartonnen pak met PFAS binnenlaagje kopen.. (A)
umbusko schreef: do 15 jun 2023, 00:41 Hier in de Rewe staat in ieder geval een enorme open vuilnisemmer naast de statiegeldautomaat, die meestal tot aan de rand gevuld is met flessen die de automaat niet wil hebben en die de wanhopige Duitser dan achterlaat voor de Pfandverzamelaars die ze weer meenemen naar de volgende winkel. :')
(..)
Apart.. ik zou dan een DoneerRing verwachten. Is nota bene een idee dat in Duitsland is ontstaan.

Afbeelding

Natuurlijk, een kleinere capaciteit dan een volle vullesbak.. maar ach.. dat 'moeten' de verzamelaars wat rapper de ring leegmaken, nietwaar. :|
(..)Het idee van de DoneerRing is over komen waaien vanuit Duitsland. Matthijs Jaspers kwam via zijn platform The Happy Activist in aanraking met een Duits colamerk. Dat voert campagne om plasticflesjes niet in de prullenbak te gooien, maar ernaast te zetten. "Want plastic en statiegeld horen niet thuis in de prullenbak", vertelt Jaspers. Toen hij zag dat daar in Duitsland ringen voor gebruikt worden, ging het balletje rollen. (..)
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... urzaamheid

Ik had er van de week in de papieren VK een artikel over gelezen, onderstaand (betaal/leden muur).
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b1100036/

Hierin wordt ook verteld dat een aantal gemeenten al weer gestopt zijn met de donneeringen omdat het publiek de ringen als afvalhouder ging gebruiken (of ervoor aan zag). Dus milkshakebekers werden in de houder gezet. Er wordt een dame in dat artikel geciteerd die ook antwoord dat zij dacht dat die ring daarvoor bedoeld was.


Tja, zo zie je maar.. een idee / communicatie erover kan een diverse uitkomst bieden.. (zo had ik vanochtend een discussie met iemand over het begrip/woord weide. Een weide is voor mij een groot open veld met (gras)beplanting.. voor degene die mij een route uitlegde was het een stukje (rechthoek ;) ) grasveld in het bos van het landgoed. -0-
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Ik heb gisteren maar een ijsje genomen bij de Mac in plaats van een milkshake omdat ik geen zin had in dat statiegeld gezeur :')
en-es
Berichten: 4482
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Ik heb vorige week koffie gedronken bij de McDonalds in Arnhem maar kreeg gewoon een wegwerpbekertje.
Durashift
Berichten: 5655
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

^^ het is ook nog geen 1 juli. ;)
en-es
Berichten: 4482
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Okee, dan probeer ik het na 1 juli. 8-)
VIRM
Berichten: 7633
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door VIRM »

Tot mijn verbazing zag ik vandaag dat de prijs voor mijn standaard pak melk in de supermarkt met iets van 10 of 15 cent verlaagd was.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12831
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

VERLAAGD???!!??! :o :shock: :shock:
🍉
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Chrysa »

De sojamelk is tegelijkertijd gezakt van 1.05 naar 89 cent. *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Melk en sojamelk. Twee dingen die ik nooit koop.

Maar ik merk wel dat fruit op de markt ook weer iets goedkoper wordt, het was zaterdag twee bakken Hollandse aardbeien voor € 3 in plaats van voor € 4, en de kiloprijs voor Hollandse komkommers is gedaald naar € 1,25.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

't Is komkommertijd, Suus.

:mrgreen:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15357
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ODRAIL »

Goed ... het is vandaag 21 juni, de astronomische zomer is nog geen dag oud.

En wat ligt er al weer in de supermarkt: ... dikke speculaasbrokken :neg: .
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8698
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Milco »

Je hoeft ze niet te kopen he… ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Yes! Kan bijna niet wachten op de chocoladeletters *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7633
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door VIRM »

ODRAIL schreef: wo 21 jun 2023, 16:57 Goed ... het is vandaag 21 juni, de astronomische zomer is nog geen dag oud.

En wat ligt er al weer in de supermarkt: ... dikke speculaasbrokken :neg: .
IK was vandaag eerder bezig met de heerlijke Griekse yoghurtijsjes in de supermarkt. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

ODRAIL schreef: wo 21 jun 2023, 16:57 En wat ligt er al weer in de supermarkt: ... dikke speculaasbrokken :neg: .
Die liggen het hele jaar in de winkel. Ik snap die hele ophef daarover niet zo: je hoeft het niet te kopen...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Nog circa 5 weken tot de kruidnoten. Zin in *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Ja Suus, binnenkort verwachten we weer een paasei van je te zien.



Oh, wacht...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7633
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door VIRM »

AppleMoose schreef: wo 21 jun 2023, 22:18
ODRAIL schreef: wo 21 jun 2023, 16:57 En wat ligt er al weer in de supermarkt: ... dikke speculaasbrokken :neg: .
Die liggen het hele jaar in de winkel. Ik snap die hele ophef daarover niet zo: je hoeft het niet te kopen...
Je hoeft ze inderdaad niet te kopen. Maar ik snap de gefronste wenkbrauwen wel: bepaalde dingen horen bij (of associëren mensen met) bepaalde perioden in het jaar, zoals paaseitjes bij pasen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

Dat zal best, maar dat is ook iets wat we onszelf hebben wijsgemaakt natuurlijk. Er is geen wet die bepaalt dat we in juni geen paaseitjes en/of speculaasbrokken en/of kruidnootjes en/of andere feestgerelateerde zooi mogen eten.

Het is heel simpel, als dat op dit moment niet verkocht zou worden, zou het nu niet in de winkel liggen. Net als die kruidnootjes... als we ze alleen in november zouden kopen, lagen ze niet al in augustus in de winkel.

En die chocoladepaaseitjes... het is alleen de vorm die enigszins met Pasen van doen heeft. De smaak en type chocola komen het hele jaar door terug in allerlei chocoladeproducten. Kun je net zo goed ook het hele jaar chocolade in eivorm verkopen toch *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3240
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door TffpaA »

AppleMoose schreef: do 22 jun 2023, 10:55 Het is heel simpel, als dat op dit moment niet verkocht zou worden, zou het nu niet in de winkel liggen. Net als die kruidnootjes... als we ze alleen in november zouden kopen, lagen ze niet al in augustus in de winkel.
Kennelijk, wat betreft dat door mij onderstreepte. Maar ik snap eerlijk gezegd gene jota van de logica achter de woorden die erop volgen. Als iets niet in de winkel ligt, kun je het immers niet verkopen. Maar dat is qua oorzaak-gevolgrelatie eenrichtingsverkeer, en werkt dus niet andersom.
🗣
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

AppleMoose schreef: do 22 jun 2023, 10:55Kun je net zo goed ook het hele jaar chocolade in eivorm verkopen toch *O*
Kinder Surprise (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

^^Dat dus. Schandalig!

TffpaA schreef: do 22 jun 2023, 11:02
AppleMoose schreef: do 22 jun 2023, 10:55 Het is heel simpel, als dat op dit moment niet verkocht zou worden, zou het nu niet in de winkel liggen. Net als die kruidnootjes... als we ze alleen in november zouden kopen, lagen ze niet al in augustus in de winkel.
Kennelijk, wat betreft dat door mij onderstreepte. Maar ik snap eerlijk gezegd gene jota van de logica achter de woorden die erop volgen. Als iets niet in de winkel ligt, kun je het immers niet verkopen. Maar dat is qua oorzaak-gevolgrelatie eenrichtingsverkeer, en werkt dus niet andersom.
Winkels leggen alleen producten in de winkel waarvan ze weten dat het verkocht wordt (of waarvan ze denken dat het verkocht zal worden). Als men weet dat een grote groep mensen (waardoor het rendabel wordt) behoefte heeft aan kruidnootjes in juli, dan liggen die dingen voortaan in juli al in de winkel. Als men merkt dat de consument pas in september of in oktober kruidnootjes koopt, liggen ze voortaan niet in augustus, maar pas in september of in oktober in de winkel. Ruimte is schaars, dus ze laten niet maandenlang spullen in de winkel liggen die niet verkocht worden.

Productaanbod in supermarkten is echt geen eenrichtingsverkeer. Producenten en supermarkten doen veel onderzoek naar waar de consument behoefte aan heeft en passen het aanbod daarop aan, naast dat ze veel moeite doen om je spullen te laten kopen die je eigenlijk niet nodig hebt.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3240
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door TffpaA »

Dank voor het onderwijzen in de beginselen van marketing. Toch staat mij bij dat in recente jaren bepaalde feestdaggebonden producten steeds eerder in de supermarkten liggen, en het koor aan klagers daarover 'dat dat toch veel te vroeg is!!!1!' al net zo lang meejengelt - onze eigen rail-met-een-overdosis als mooi voorbeeld. Mij bekruipt daarbij toch het gevoel dat dat niet zozeer het resultaat is van diepgravend datagedreven marktonderzoek met controlegroepen en targetgroepen, maar eerder van een balletje-balletje tussen fabrikanten van voornoemde feestdaggebonden producten en supermarkten: 'laten we het gewoon eens proberen'.

Waarbij vooral lijkt te gelden: als het maar zoet en/of vet is, dan verkoopt het wel. Ik denk dan ook dat kruidnoten, chocoladeletters, chocoladepaashazen en kerstkransjes het hele jaar door wel gretig aftrek zouden vinden. Je zou ze slechts een iets andere benaming hoeven te geven - feestnoten, smulletters, chocoladehaasjes en suikerkransjes, om maar eens wat te noemen - om ook het 'dat is veel te vroeg en dat kan helemaal niet!!!1!' roepende smaldeel het zwijgen op te leggen.
🗣
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten