Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Jumbo schaft per 31 juli 2023 de gratis zakjes af op de afdeling groente en fruit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15357
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ODRAIL »

Ook die van papier?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ik heb bij Jumbo recentelijk geen papieren zakjes gezien?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15357
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ODRAIL »

Bij de Jumbo in Zevenhuizen en Nieuwerkerk aan den IJssel hebben ze op de afdeling groente en fruit nog gewoon papieren zakjes hoor.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12832
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Zijn dat misschien franchisenemers? Die willen nog wel eens afwijkingen van de landelijke lijn. Meestal te herkennen aan toevoeging van de achternaam van de ondernemer die het uitbaat.
🍉
jelmerrr
Berichten: 1811
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Suus schreef: wo 19 jul 2023, 11:21 Jumbo schaft per 31 juli 2023 de gratis zakjes af op de afdeling groente en fruit.
Binnen enkele maanden gaan ook een aantal andere grootgrutters er vanaf. Bij Lidl worden ze ook niet meer uitgeleverd.
Durashift
Berichten: 5655
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Z2N schreef: wo 19 jul 2023, 07:26 De SUP is voor het bakje van het toetje zelf dan, niet voor het karton eromheen.
Ja, dat begrijp ik wel.. maar dan zou dat 4x € 0.05 moeten zijn (als € 0,05 het gehanteerde minimum tarief is bij AH / hun leveranciers) ofwel er is € 0,0125 per bakje berekend.

Het is, naar mijn ervaringen tot nu toe, gewoon heel willekeurig wat die SUP heffing treft in de supermarkt.
Onderweg, bij het koffieapparaat is het vooraf duidelijk en heb je een keuze... bij de fastfood ketens is het ook maar de vraag wat er gerekend wordt als je niet kiest voor de statiegeldvorm.
Bij de KFC tot nog toe alleen voor de beker en niet voor het karton van de kip en de burger of het zakje friet (wat volgens mij ook PFAS in zich heeft vanwege het vet.)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13210
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Dat is het nadeel van hoe de wet is opgesteld: de overheid heeft suggesties gegeven maar geen minimumbedragen vastgesteld, anders dan dat er zichtbaar iets van een toeslag op moet zitten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Michael
Berichten: 11770
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Michael »

Hainje schreef: wo 19 jul 2023, 11:59 Zijn dat misschien franchisenemers? Die willen nog wel eens afwijkingen van de landelijke lijn. Meestal te herkennen aan toevoeging van de achternaam van de ondernemer die het uitbaat.
De Jumbo Foodmarkt is sowieso geen Franchise volgens mij en bij de Foodmarkt in Breda liggen nog altijd papieren zakjes.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15357
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ODRAIL »

ODRAIL schreef: wo 19 jul 2023, 11:46 Bij de Jumbo in Zevenhuizen en Nieuwerkerk aan den IJssel hebben ze op de afdeling groente en fruit nog gewoon papieren zakjes hoor.
Hainje schreef: wo 19 jul 2023, 11:59 Zijn dat misschien franchisenemers? Die willen nog wel eens afwijkingen van de landelijke lijn. Meestal te herkennen aan toevoeging van de achternaam van de ondernemer die het uitbaat.
De Jumbo's in Zevenhuizen en Nieuwerkerk aan den IJssel zijn alle twee franchisenemers.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Zijn er hier mensen die via Picnic bestellen? Ze komen nu ook hier in de straat, dus eens uitproberen. De vooruitgang heeft zelfs Brabant bereikt...
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Kalil Nieuw »

Wij bestellen sinds 2019 bij Picnic, toen ze voor het eerst in onze straat kwamen bezorgen. Vooral rond coronatijd maakte we daar veel gebruik van. En ik moet zeggen dat ik echt tevreden ben met Picnic, want het zijn lage prijzen en een gratis bezorging.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Ik bestel al jaren bij Picnic en ik kan niet meer zonder. Het scheelt me enorm veel sjouwen en energie. Het zijn altijd vriendelijke bezorgers, toen ik in het gips zat, zetten ze altijd alles op de aanrecht voor me neer, normaal bij de voordeur. Eigenlijk altijd netjes op tijd, kleine tijdsblokken.

Sommige producten hebben ze niet en de aanbiedingen bij gewone supermarkten zijn beter maar die haal ik dan nog wel eens apart maar ik heb de corona jaren bijna alleen maar bij Picnic besteld en kon prima uit de weg met het assortiment. Ik ben echt groot fan want zonder hen, zou er zoveel meer neerkomen op mijn netwerk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Picnic moet eerst maar eens het personeel volgens de supermarkt-CAO gaan betalen in plaats van hun eigen verboden fantasie-CAO te gebruiken voordat ik ook maar overweeg bij ze te gaan bestellen :neg:

https://nos.nl/l/2452739
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TomSteyl
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door TomSteyl »

Zoiets speelde bij Jumbo een paar jaar geleden ook, die een AVR (arbeidsvoorwaardenregeling) met haar personeel wilde invoeren. Uiteindelijk voor de rechter gekomen.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8864
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb mijn arbeidsvoorwaarden bij de PLUS een tijdje geleden al eens vergeleken met die van PICNIC. Ik vind dat verschil best stuitend, terwijl het werk van bezorger in wezen weinig verschilt tussen deze twee. Je levert een bepaald volume aan boodschappen af bij de voordeur van je klanten. Ik krijg betaald volgens de CAO Supermarkten en krijg daarin iets minder betaald dan bij de PICNIC exclusief toeslagen, maar daartegenover staat een maaltijdvergoeding. Die kom ik in de vacature van de PICNIC niet tegen.

Daarnaast blijf ik het verschil in de kwaliteit van de gebruikte voertuigen twijfelachtig vinden. Als ik vanuit mijn solide bestelbus die opgevoerde brommobielen zie rijden, ben ik blij dat ik met die eerste onderweg ben.
Laatst kwam nog in het nieuws hoe de arbeidsomstandigheden van bezorgers in het algemeen zijn. Ook daar heeft PICNIC de grootste winst te behalen, want naast de zware kratten die bij alle bezorgdiensten voorkomen, gebruiken zij het bij verkeerd gebruik gevaarlijke droogijs. Bij de PLUS maken we voor diepvriesproducten alleen gebruik van geïsoleerde tassen en heeft de bus een gekoelde laadruimte.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Het grootste verschil tussen de CAO’s zit in wat je hopelijk niet al te vaak ziet, zoals de doorbetaling bij ziekte.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4484
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Is er een reden waarom er al heel lang geen diepvries andijvie te krijgen is in de supermarkt? Met name de deelblokjes vond ik wel handig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

De Plus bij mij in de wijk heeft briefjes hangen over slechte leveringen door een diepvriesleverancier. Allicht dat meer supermarkten daar last van hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es
Berichten: 4484
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Dat heb ik ook gezien en gemerkt bij de Plus vanochtend. Maar diepvries andijvie is echt nergens meer te krijgen bij welke supermarkt ook. Dat speelt al een hele lange tijd, vele maanden al.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

De vraag is waarom je het wel zou willen hebben, want andijvie heeft nadat het gekookt is echt de substantie van snot :oops:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Het is ook een heel fijne tijd van het jaar om je eigen verse andijvie tot snot te koken, lijkt me. Kost bijna niks in de zomer, en echt heel lastig kan het ook niet wezen...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4484
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Bedankt voor deze zeer nuttige antwoorden. Daar kan ik wat mee. *O*
Laatst gewijzigd door en-es op di 25 jul 2023, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

De enige groente die ik echt niet te eten vind. #andijviehater
umbusko
Donateur
Berichten: 5328
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Sorry. Die titel is al voorbehouden aan bleekselderij.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 107 gasten