Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
cassie127
Berichten: 6593
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

In mijn geval niet. Net nog 35% korting gehad op een flesje drinken bij de AH to Go die nog houdbaar is tot 30 december
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Chrysa »

NS-personeelskorting zeker?
cassie127
Berichten: 6593
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

:Y
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
VIRM
Berichten: 7629
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door VIRM »

waldo79 schreef: vr 04 aug 2023, 23:06
Suus schreef:Bovendien mogen volgens een bordje de boodschappen niet in de eigen tas gedaan worden voordat je bij de zelfscan bent aangekomen. Allemaal redenen om bij de Albert Heijn gewoon weer naar de bemenste kassa te gaan, je voelt je een halve crimineel ondertussen.
Het lijkt op deze manier op alsof AH de zelfscan in de ban wil doen.
Is dat nu bij alle AH's zo? Bij mijn AH nooit problemen.
Suus schreef: wo 09 aug 2023, 09:57 Vanaf vandaag start de ombouw van Jan Linders-winkels naar Albert Heijn.
We kunnen in dit topic wel een weddenschap gaan sluiten;: wat wordt de volgende overname of fusie in supermarktland?
Tom024 schreef: ma 28 aug 2023, 18:47 Mijn plaatselijke hamsterwinkel had het snoepgoed voor Sinterklaas al weer staan.
Sterker nog: er waren kort geleden nog kruidnoten in de bonus.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3236
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door TffpaA »

VIRM schreef: wo 30 aug 2023, 08:40 Is dat nu bij alle AH's zo? Bij mijn AH nooit problemen.
De AH XL in Arnhem wordt als we spreken verbouwd, en daar is het idee dat daar straks nog maar twee bemenste kassa's terugkeren, en de rest een doe-het-zelfplein wordt waar je ook nog eens cash kunt afrekenen - je moet die boomers met íets lokken.

Ik krijg dan ook niet het idee dat AH dit weer wil gaan terugdraaien. Wel kan ik me voorstellen dat filialen die door een bepaalde demografie gefrequenteerd worden wat strengere maatregelen hebben om grijs- en zwartkopen te voorkomen.
🗣
en-es
Berichten: 4480
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

De AH in Baarn heeft alleen maar zelfscan sinds kort.
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Michael »

VIRM schreef: wo 30 aug 2023, 08:40
waldo79 schreef: vr 04 aug 2023, 23:06
Suus schreef:Bovendien mogen volgens een bordje de boodschappen niet in de eigen tas gedaan worden voordat je bij de zelfscan bent aangekomen. Allemaal redenen om bij de Albert Heijn gewoon weer naar de bemenste kassa te gaan, je voelt je een halve crimineel ondertussen.
Het lijkt op deze manier op alsof AH de zelfscan in de ban wil doen.
Is dat nu bij alle AH's zo? Bij mijn AH nooit problemen.
Zal wel iets lokaals zijn denk ik. Begin deze maand is de Albert Heijn in het centrum van Oosterhout verbouwd. Die had eerst maar 3 zelfscan kassa's en geen handscanners. Daar zijn nu ook handscanners gekomen en een groter zelfscanplein en er is nog maar 1 bemenste kassa over. En ben tot nu toe ook geen enkele Albert Heijn bordjes tegengekomen dat je de boodschappen niet meer vooraf in de tas gedaan mag worden. Heb dat zelf vanochtend ook gewoon nog gedaan.
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door waldo79 »

Eigenlijk maak ik zelden mee dat er een steekproef bij mij valt.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door reisthijs »

Ik maak het regelmatig mee bij de Utrechtse AH's. Dan ook altijd dat ze meer dan 10 dingen moeten scannen. Ik doe daarom ook niet meer alle boodschappen in m'n tas voor ik betaald heb. Alles weer uitpakken voor die steekproef vind ik te veel gedoe.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
en-es
Berichten: 4480
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Mij moeten ze best wel vaak hebben bij AH. Bij anderen bijna nooit.
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door waldo79 »

Nou doe ik meer dan 80% van mijn boodschappen bij Jumbo, soms een AH en net zo vaak een AH to Go bij mijn werk.
VIRM
Berichten: 7629
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door VIRM »

Gisterochtend een spiksplinternieuw winkelwagentje bij mijn AH. De houder van de zelfscan wiebelde niet, handgreep was nieuw en niet bekrast en het winkelwagentje wilde gewoon rechtdoor in plaats van een afwijking te hebben. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
TomSteyl
Berichten: 314
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door TomSteyl »

VIRM schreef: wo 30 aug 2023, 08:40 We kunnen in dit topic wel een weddenschap gaan sluiten;: wat wordt de volgende overname of fusie in supermarktland?
Vomar en Dirk zie ik nog wel eens fuseren en Boon's Markt/MCD en DekaMarkt lijken me wel geschikte partners.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door tsov »

Deka en Dirk zijn juist pas uit elkaar gegaan. Die hadden gezamenlijke inkoop en logistiek.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Qua karakter passen Vomar en Dirk ook beter bij elkaar, allebei supermarkten die inzetten op een beperkter assortiment maar met een lagere prijs dan de gele of blauwe marktleiders.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
erjeebee
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door erjeebee »

Hier in tegenvoeterland lopen we toch een beetje achter.
Toen ik naar hier verhuisde had geen enkele supermarkt een zelfscan.
Nu wel. Maar niet met een scanner op de kar en scannen tijdens het winkelen.
De 2 grote supermarktketens (vergelijkbaar met Appie en Jumbo) hebben zelfscan pleinen waar je je boodschappen scant en dan op een plaat legt (die wat je er op legt weegt). Je moet je boodschappen op de plaat laten liggen tot je alles gescand hebt en betaald hebt. Dan pas kun je inpakken.
En er staat altijd iemand in het midden van het plein te koekeloeren of iedereen wel alles scant.

Dat heeft zn voor- en nadelen:
Voor: je wordt nooit steekgeproefd.
Na: is alleen geschikt voor kleinere hoeveelheden boodschappen aangezien de plaat waar je de boel op moet leggen nou niet bepaald ruimbemeten is.

Andere supermarkten hebben geen zelfscan.

Andere typische supermarkt-thingies hier:
- Je geeft de kassapersoon een stapel tassen en ze pakken de boel voor je in.
- Kassapersonen hebben geen stoel. Het is staan geblazen
- Je hoeft geen munt in karretjes te duwen (dus je vind karretjes O-VER-AL)

Uitzondering op alledrie punten: De ALDI (ja, die hebben we hier en ze zijn nogal succesvol ook), alwaar je zelf moet inpakken nadat je zittende kassapersoon je boodschappen heeft gescand en waar je dan je karretje keurig terugplaatst om je muntje terug te krijgen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ik ben ooit in Soignies (Zinnik) in België in een Delhaize geweest waar de kassamedewerker ook stond, maar tussen de kassaband en mij in. En zoals het de Belgen betaamt gingen meerdere recensies bij Google Maps dan ook over het feit dat de kassamedewerkers geen stoelen hadden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13039
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

In Canada wordt voor het scannen van je eerste product al gevraagd of je een tasje wil, en dan is er een speciale uitsparing in de uitrolband waar dan een tasje in gehangen kan worden.
Oh ja, en naar Amerikaans gebruik: de BTW wordt pas bij de kassa er bij opgeteld :')
Ik doe ook maar wat
Durashift
Berichten: 5655
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Tom024 schreef: ma 28 aug 2023, 18:47 Mijn plaatselijke hamsterwinkel had het snoepgoed voor Sinterklaas al weer staan.

(..)
Ondertussen heb ik de oproep tot het bestellen van het kerstpakket ook al in de reclameborden langs de weg zien hangen.

Bij het dierenpark met de Panda's worden de voorbereidingen voor de lichtjesshow ook al weer gestart. De Chinezen worden weer ingevlogen, verwacht ik.

okay okay,, is geen buursupergeneuzel maar wel dat eindejaarsgeneuzel.
:X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ja, voor mijn vakantie ook bezig geweest met de kerstpakketten. Elk jaar weer leuk
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5322
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Wordt het zo langzamerhand niet weer eens tijd voor de kerstboom, Suus?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Daar heb ik laatst ook eens een balletje over opgegooid, maar tot dusver zonder resultaat. Overigens is er eerst nog een onherkenbaar oranje frummeltje aan de beurt, dat bij navraag een pompoen bleek te zijn.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3236
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door TffpaA »

En vergeet het glas rosé niet *O*
🗣
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

umbusko schreef:Wordt het zo langzamerhand niet weer eens tijd voor de kerstboom, Suus?
Goed punt. Tijd om het archief eens open te trekken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Ah. Blij dat het nou eindelijk geëpibreerd gaat worden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 116 gasten