Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door dylanwild94 »

gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

jelmerrr schreef:Leuk klanten die boos worden op de kassamedewerkers omdat de pin het niet meer doet in het hele dorp...
Vopr de duidelijkeid: ik kan er dus ook niets aan doen. Ik probeer zo goed mogelijk te informeren maar meer kan ik gewoon niet.
Het is landelijk. Mensen die boos op je worden gewoon lekker laten razen en als het te erg wordt de manager roepen.
🍉
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Wubbo schreef:Hier in de buurtsuper was het ook chaos. Gelukkig had ik mijn briefje-van-twintig-voor-noodgevallen nog, dat was genoeg om mijn eigen boodschappen en die van de vrouw voor mij te kunnen betalen.
Wij hadden het anders opgelost: boodschappen scannen, bonnetje ewaren en later afrekenen. Per persoon een mand of kar neerzetten Een enkeling die geem boodschappen hoefde

Was plannetje van mij *O* *O*
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Weet iemand trouwens hoe populair die chipkaart oplaad palen in de supermarkt zijn? Zie bij de jumbo hier eigenlijk nooit iemand gebruik van maken...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ArrivaBas »

Bij mijn lokale Jumbo's (bij een loopt momenteel overigens een sollicitatie, sinds die om 7 uur al open is kom ik er elke dinsdagochtend) staan ze beiden niet (in het zicht). De AH op Alexandrium heeft er een staan, maar de keren dat ik er ben laadt niemand zijn OVC op.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

De jumbo hier staat ook niet bij het station ofzo maar zie er nooit iemand geld opzetten. Of misschien net 1x
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Ik zie het hier ook niet vaak gebeuren. Maar wel weer in supers bij den drukke bushalte. Maar als je online je saldo besteld kan je het in de Syntus bussen hier ook ophalen... Wel zo makkelijk
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door tsov »

Ik laad mijn OV eigenlijk best vaak op bij zo'n ding bij een supermarkt... Gebruik hem tegenwoordig niet heel vaak en weet dus niet altijd hoeveel saldo erop staat, dus als ik bijvoorbeeld met de tram naar de stad ga kom ik er daar wel eens achter dat ik na uitchecken nog maar een klein bedrag heb staan. Dan hop ik even ergens een AH/Jumbo/etc in om hem op te laden.
Moet dus eigenlijk nog eens automatisch opladen activeren enzo... :')
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ik let er nooit op, maar denk dat die van mijn lokale Jumbo niet populair zal zijn. Letterlijk voor de deur zit een roltrap naar een metrostation.

Zelf laad ik meestal op bij de kaartautomaat die ik vanuit mijn woonkamer kan zien staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Mdk »

de oplaadpalen zijn ook een beetje een outdated concept.
Iedereen die een beetje kennis van het internet en draadloze producten heeft zal zijn/haar ov chipkaart online opladen, of het op automatisch bijvullen hebben staan.
De gemiddelde treinreiziger zonder abonnement zal saldo opwaarderen op een station of ov-knooppunt regelen.
wat dan overblijft zijn ouderen die weinig technologische kennis hebben, deze zullen vaak met een papieren kaartje uit de automaat reizen, en de persoon die slechts af en toe met het ov reist, en ook hier zal een papieren kaartje vaak de eerste keuze zijn, of een anonieme ov kaart, die bij aankoop opgeladen zal worden, of op een station of ov knooppunt.

Om in supermarkten een oplaadpunt te hebben is een op het eerste gezicht goed idee, maar in praktijk voor bijna iedereen overbodig denk ik.
Bij twijfel altijd klagen
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door dylanwild94 »

Ik denk dat het er heel erg aan ligt hoe ver van ov-knooppunt. Hiervandaan is het eerste punt 20 minuten reizen en dan is het wel heel makkelijk als je gewoon naar de supermarkt om hoek kan.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Mdk schreef:de oplaadpalen zijn ook een beetje een outdated concept.
Iedereen die een beetje kennis van het internet en draadloze producten heeft zal zijn/haar ov chipkaart online opladen, of het op automatisch bijvullen hebben staan.
Als je online saldo of een product aanschaft, zal je het altijd nog bij een oplaadautomaat op je kaart moeten zetten :wink:

Zelf loop ik eerlijk gezegd geregeld naar de Primera op de hoek om iets op m'n chipkaart te zetten, tenzij het een E-ticket voor de trein is en ik toch al naar het station moet lopen om die trein te nemen. Dan gebruik ik uiteraard gewoon de automaat op het station.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Mdk »

daar heb je een punt, en daar heb je wat mij betreft meteen het grootste gebrek aan het systeem zoals het nu is. het feit dat saldo, abonnementen, etc. op de kaart opgeslagen worden, in plaats van op een centrale server.
desalniettemin kan men nogsteeds in de bus, op het station of bij elke willekeurige primera(?) dat opladen.
Bij twijfel altijd klagen
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Stefan »

Maar als je in de bus wilt opladen, moet je wel nog saldo op je kaart hebben... Regel is wel, eerst inchecken (of kaartje kopen) en dan pas opladen...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Chrysa »

Lekker handig. :')
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Stefan schreef:Maar als je in de bus wilt opladen, moet je wel nog saldo op je kaart hebben... Regel is wel, eerst inchecken (of kaartje kopen) en dan pas opladen...
Regel ja... In de praktijk gaat het wel eens anders
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Stefan »

Ik zal wel 1 van die weinige lijers zijn die het niet toestaat. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door dylanwild94 »

Gelukkig kan je bij connexxion je product buiten de bus ophalen. Of iig in Zeeland en HWGO.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Stefan »

En daarmee ben je ook van het gezeur af inderdaad.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Tenzij je zo'n lijer hebt die gewoon wegrijdt omdat het tijd is natuurlijk :6
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door nsimmelink94 »

Stel je voor dat je op tijd moet rijden ofzo, dan moet Dennis Droeftoeter met zijn lege kaart maar een half uurtje gaan blauwbekken :P
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Stefan »

Aking schreef:Tenzij je zo'n lijer hebt die gewoon wegrijdt omdat het tijd is natuurlijk :6
Gang is alles! :P Ik zie zo'n mannetje al helemaal staan met z'n kaartje terwijl die bus gewoon optrekt. _O-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door nvdw »

Mensen kunnen die kaart natuurlijk ook opladen voor dat ding drie euro eenenzestig in de min staat, of het nieuwe abonnement bestellen en dus klaarzetten voor het oude is verlopen... dan is opladen/ophalen in de bus ook geen probleem.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Op het "kleintje macaroni spaghetti groenten" dat ik vanavond kocht zat geen sticker op de onderkant. Aangezien ik geen idee had hoeveel zoiets kost was de cassière al bezig het nummer van de omroep in te toetsen op de telefoon, toen de medewerkster naast haar zei dat ze het maar mee moest geven.

Toen had ik plotseling een gratis bakje groenten *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Als dat bij mij op werk gebeurt zeggen wij afhankelijk van het product en waar het in de winkel ligt... Nou hoeveel zou dit kosten.. En dan maken we er een lijk prijsje van
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten