Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Gezien vast wel, maar het doorgeefding is vers 2 natuurlijk. Zeker als er in 10 minuten tijd 5 klanten komen vragen waar iets ligt.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Of ze moeten zich net zo vergist hebben in de hoeveelheid personeel in een vakantieweek als de Plus hier vandaag. Toen ik gelijk vanuit het werk m'n boodschappen ging doen stonden er nog amper winkelwagens bij de ingang (die moeten ze eens in de zoveel tijd terug halen vanuit de parkeergarage), was de wand met zelfscanners bijna leeg (die lagen nog in bergen bij de kassa) en waren er duidelijk ook wat te weinig vakkenvullers (er waren wel erg veel schappen aan de lege kant).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Hainje schreef:Gezien vast wel, maar het doorgeefding is vers 2 natuurlijk. Zeker als er in 10 minuten tijd 5 klanten komen vragen waar iets ligt.
Gelukkig krijg ik als vaste klant elke week een e-mail van de supermarktmanager met daarbij zijn e-mailadres, ik zal hem eens mailen. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Daniel: hier net zo veel personeel als gebruikelijk. Wel bijvoorbeeld nieuwe vulploegleider en anderen die spoed opleiding hebben gehad (zo ben ik net op tijd zelfstandig achter balie gezet)
Laatst gewijzigd door jelmerrr op wo 08 aug 2018, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ferdinand »

Hoe is dat nou om constant de angst te hebben dat er een vierde wachtende in de rij komt? Bij onze lokale Jumbo zien de medewerkers er vaak nogal zenuwachtig uit als het drukker wordt. Constant dat contact met dat oortje en dan schreeuwen als je collega niet wil komen. Wat vind je baas er nou van als je iemand gratis laat weggaan?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

De Jumbo in Vollenhove was nog een Super (de Boer) toen ik daar vaste klant was :o En oortjes voor de kassamiepen bestonden toen ook nog niet :|


Ik wor oud -o- (althans, da mag ik hopen :') )
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ferdinand »

Super de Boer... goede herinneringen. Wij gingen altijd naar die op het Vrijheidsplein waar nu de MCD zit. Bij de Super de Boer kon je altijd van die paketten sparen met allemaal lekker voedsel. MCD is meh.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Ferdinand schreef:Hoe is dat nou om constant de angst te hebben dat er een vierde wachtende in de rij komt? Bij onze lokale Jumbo zien de medewerkers er vaak nogal zenuwachtig uit als het drukker wordt. Constant dat contact met dat oortje en dan schreeuwen als je collega niet wil komen. Wat vind je baas er nou van als je iemand gratis laat weggaan?
Euh angst?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Gratis boodschappen betekent met de zweep van de baas toch? Tenzij BDSM je ding is snap ik dat je daar angst voor hebt (A)
Ferdinand schreef:Super de Boer... goede herinneringen.
Dan heb ik toch betere herinneringen aan zijn voorganger, simpelweg Super.

Daar kon ik als 7 jarig jochie altijd zonder problemen shag halen *O* Vroegah, toen kon dat nog :cry:
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Doordat dat toen kon, hebben wij nu de NIX18 regels :wink: (A)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Ik was op mijn 18e verjaardag nog nooit bezopen geweest, en ik rook nog steeds niet. Ik zie het probleem niet dus (A)
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Aking schreef:Gratis boodschappen betekent met de zweep van de baas toch? Tenzij BDSM je ding is snap ik dat je daar angst voor hebt (A)
Normaal krijg ik er niets over te horen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Dan zet je gauw een bordje neer 'deze kassa is defect' en dan gaat die regel al niet meer op. Deden ze bij mijn Jumbo een tijdje vrij vaak.
Ik doe ook maar wat
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Als dat klopt dan is dat wel triest...
Maar hier gingen ze laatst ook kassaa updaten waardoor 1 tm 3 het niet deden maar dat had niets met drukte te maken. Ook eerst een probleem met glaszegels dat je op ja drukte vast liep dus hier staat het bord er ook wel eens maar dan is ie echt kapot
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Ferdinand schreef:Bij onze lokale Jumbo zien de medewerkers er vaak nogal zenuwachtig uit als het drukker wordt.
Hahaha ja dat valt mij bij mijn lokale Jumbo ook wel op. :lol:
🍉
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Nou ja ik kijk wel vaker de rij in maar niet dat ik als een zenuwpees achter de kassa zit. Is ook wel afhankelijk met wie ik achter de kassa zit.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Wubbo »

Aking schreef:De Jumbo in Vollenhove was nog een Super (de Boer) toen ik daar vaste klant was :o En oortjes voor de kassamiepen bestonden toen ook nog niet :|


Ik wor oud -o- (althans, da mag ik hopen :') )
Bij die Super de Boer maakte het niet uit of je de eerste of de vierde in de rij was: het duurde altijd lang omdat de cassieres eerst nog de verhalen van de afgelopen 5 minuten met elkaar moesten delen, naast dat ze van zichzelf al niet zo snel waren.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Als je een snelle afhandeling wil aan de kassa moet je ook naar de discounters gaan :roll:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Die laten de rij dusdanig lang worden dat het nog niet opschiet. Bij de jumbo ben ik vaak sneller dan bij de lidl
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Bij de (nieuwere) ALDI filialen zijn de rijen over het algemeen korter, omdat je daar de klanten die in de rij mag doorsturen naar een andere kassa voordat de medewerker er is (half schreeuwen over de mensen heen). In de oude filialen mag het personeel dat dan weer niet.
Ook hangt er sinds een jaar in alle filialen een pijl voor de band van de kassa, als klanten daar achter staan moet er een kassa bij komen. Iets wat in het filiaal waar ik werk vrij goed werkt
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Dat doorsturen mogen wij ook. En dat er een kassa bij moet bij een bepaalde streep kunnen de andere supers hier nog wat van leren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Mijn lokale Jumbo houdt gewoon altijd minstens drie kassa’s open, er is altijd wel een kassa waar geen rij staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Herkenbare zaken voor de mensen die er werken?
NOS.nl schreef:FNV Jong gaat actie ondernemen tegen supermarkten die zich niet aan de cao-regels houden. Uit onderzoek van NOS Mashup bleek vandaag dat jonge medewerkers soms onbetaald moeten doorwerken, zelf vervanging moeten zoeken bij ziekte of worden uitbetaald in de verkeerde loonschaal.

Bestuurslid Duygu Akcay van FNV Jong: "We weten al een tijdje dat deze problemen spelen, maar het blijft schrikbarend en mag gewoon niet gebeuren. Supermarkten blijven spreken van incidenten, maar ook uit meldingen bij ons blijkt dat dit bij verschillende supermarkten door heel Nederland speelt." (..)

https://nos.nl/op3/artikel/2245523-ben- ... komen.html
Bizar hoor... je eigen 'vervanging' regelen bij ziekte.. :N
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Wel eens termen gehoord van "je meld je niet ziek, maar je meld dat je je niet lekker voelt". Heel strikt gezien hebben ze het liefst ook gewon dat je komt onder het mom van "er is altijd wel iets wat je kan doen" maar in de praktijk gebeurt dat hier gelukkig niet. Ook de vervanging hoef ik zelf niet te regelen en de reden vragen ze ook niet bij het ziek melden (dus zoals het hoort).

Maar ik meld mij ook alleen ziek als ik echt ziek ben (en sommigen doen dat ook als ze dat niet zijn maar vrij willen).
Daarnaast worden al mijn overuren gewoon uitbetaald en zelfs de toeslagen die hierbij horen. Zo had ik laatst een toeslag van 35% wat over 0,17 uren ging... Dat leverde mij 40 cent op :'). Maar ik verdien als 19 jarige in schaal B voor de contracturen €7,25 en voor overuren €7,85 per uur. Het minimum loon voor deze schaal en leeftijd is €6,67
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Klinkt goed. :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten