Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Suus »

AH Basic is wel een goede verbetering. Bij het kopen van Euroshopper voelde ik mij altijd een pauper, maar met de wat minder opvallende basic-verpakkingen heb ik dat veel minder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Hainje »

Bee schreef:De Jumbo heeft geen mango-chili-paaseitjes, toch een absolute prioriteit van een supermarkt.
:o SCHANDE!!!
Gewoon doorgeven aan de manager, voor je het weet ligt het er in de schappen! :P
Daantje schreef:Pindakaas moet perse van Calvé, vanillevla perse van Campina (of hoe dat tegenwoordig heet, Friesche Vlag ofzo), spaghetti vind ik huismerk ook niet lekker, cola ook perse coca cola, cup a soup ook perse A-merk (huismerk lost slecht op), vlees het liefst biologisch. Ik probeer altijd eerst het goedkoopste en als dat niet bevalt neem ik duurdere en die koop ik van bij voorkeur in de aanbieding.
Friese Vlag is samen gegaan met het Deense Arla, Campina vormt samen met Melkunie een conglomeraat.
🍉
Soortvanhenk
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Soortvanhenk »

Er was ook nog iets met Friesland Foods en Campina. Frieslandcampina ofzo. Origineel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Daniel »

Hainje schreef:Friese Vlag is samen gegaan met het Deense Arla, Campina vormt samen met Melkunie een conglomeraat.
Nu haal je wat dingen door elkaar, want Melkunie is juist weer als merk geintroduceerd door Arla (die producten waren voorheen als Friesche Vlag verkrijgbaar) en heeft dus niks met Campina (onderdeel van FrieslandCampina) te maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Hainje »

Ohh, maar vroeger was het volgens mij wel CampinaMelkunie als ik mij niet vergis. Dat meen ik mij nog te herinneren aan de schoolmelktijd halverwege jaren '90.

*Gaat maar even opzoeken dan*

Edit: Oh ja, ik zie het. Ze waren eerst gefuseerd en naderhand weer gesplitst. Heel vaag wist ik wel dat het niet zo boterde (haha) tussen Campina en Melkunie, maar had er verder niet zo bij stil gestaan dat er in de laatste jaren alweer van alles veranderd was in Melkland.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Campina_%2 ... fabriek%29
Laatst gewijzigd door Hainje op za 15 mar 2014, 20:01, 2 keer totaal gewijzigd.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Daniel »

Ik heb hier een pak Melkunie vla in de koelkast staan en daar staat Arla Foods BV, Nijkerk als producent op :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Daantje »

Ik snap er niets meer van in elk geval :? Zolang het pak er ongeveer hetzelfde uitziet vind ik het best :P
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door marlies »

Oh, en ik had het al eens eerder gepost maar EDEKA heeft natuurlijk het beste huismerk ;)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Ardan »

Ik ben echt benieuwd hoe een Albert Heijn-versie daarvan eruit zou zien :')
Ik doe ook maar wat
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door marlies »

Als ze lef hebben coveren ze 'm in het Nederlands met meneer Piekema.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Ardan »

Ja precies :P Maar hoe vertaal je supergeil een beetje leuk...
Ik doe ook maar wat
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Srananbloke »

Ik ben vooral erg trouw aan het huismerk van de dm (Duitse drogist). Wat kwaliteit betreft net zo goed als veel a-merken en huismerken van Kruidvat/Etos, maar veullll goedkoper! Maar dat is meer iets voor drogisterijgeneuzel...

Voor de wekelijkse boodschappen vooral Lidl en AH. Heel soms Jumbo voor de snelle na-het-werk boodschappen. En eens in de paar weken over de grens richting de Edeka en Rewe.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Thom91 »

De cassier (de mannelijke variant) wist vanochtend te melden dat de Vomar waar wij waren sinds afgelopen donderdag ook wegen aan de kassa aanbiedt. Scheelt weer in de rij staan bij die plaat. :D
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Ja precies :P Maar hoe vertaal je supergeil een beetje leuk...
Tien jaar geleden alweer had je de Housemerkparty: is everybody appie? *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Ronald »

Bee schreef:De Jumbo heeft geen mango-chili-paaseitjes, toch een absolute prioriteit van een supermarkt.
Het moge dus duidelijk zijn wat er meegaat het volgende rondje :pos:. Eens kijken of ze beter zijn dan taaie stroopwafels 8-)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Hainje »

:o Is dat al weer tien jaar geleden?!?!?
Ik word oud. Afbeelding
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Daniel »

Vanmorgen voor wat conditietraining voor de kassamedewerker bij de zelfscankassa van de Plus gezorgd... had een artikel wat een verkeerde prijs op de handscanner gaf en gezien er op zondagmorgen niet zoveel personeel in de winkel rondloopt rende hij zelf even heen en weer i.p.v. te bellen naar, in dit geval, de visafdeling.

Eerste keer kwam 'ie terug met de voordeelverpakking waar een aanbiedingsprijs op stond, maar ik had gewoon een normale verpakking uit een aanbieding. Kon 'ie dus weer heen en weer, om er vervolgens nog best lang over te doen om te bedenken hoeveel 246 gram kost als de aanbieding 300 gram voor € 2,99 is :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Suus »

Na de betaalpalen heeft Albert Heijn nu ook de scanpistolen van het zelfscannen van nieuwe software voorzien. Het viel mij al op dat ze een kleurenreclame toonden bij de uitgave terwijl ze vroeger alleen maar zwart/wit-software hadden. Toen ik vervolgens het bordje bij het paprikaschap wilde scannen deed hij het echter niet. Wat bleek? Ik moest eerst de voorwaarden voor het zelfscannen accepteren op de pistool. Ook het scangedrag van het ding was aangepast, vroeger drukte je de knop in en had je een x-aantal seconden de tijd om de barcode goed te richten, nu moest ik de hele tijd de knop ingedrukt houden om te kunnen scannen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Daniel »

Kennelijk heb ik zondagmorgen vroeg m'n scherpe moment ofzo... vanmorgen alweer twee fouten laten corrigeren bij de Plus. Eerst een product waarbij onterecht een bordje 1+1 gratis bleek te hangen, later nog een prijs die op de zelfscanner 10 cent hoger was dan op het schap. Wel onhandig dat ze aan de kassa alleen een prijs van een los artikel kunnen aanpassen. Had er van eentje twee, maar die moesten nog even opnieuw los van elkaar gescand worden om de prijs te kunnen wijzigen.

En bij 't schap met versgebakken broodjes kreeg ik opeens een foutmelding "U heeft een onbekend artikel gescand". Bleek de scanner een barcode gescand te hebben die boven de daadwerkelijke barcode op het bordje stond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Vinny »

marlies schreef:Over supermarkten gesproken, wat een hit:
Superfout...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Daniel »

Zeldzaam, zo'n spontane actie van een kassamedewerker... gaf vanmiddag bij het inleveren van m'n zelfscanner aan dat de prijs van een bepaald artikel nogsteeds niet klopte met het prijskaartje op 't schap. Had de afgelopen tijd al vaker dezelfde medewerker bij de zelfscankassa getroffen, dus allereerst vroeg 'ie al gelijk de sleutel aan z'n leidinggevende om de prijs aan te passen zonder eerst te bellen om de prijs te laten controleren.
En nadat ik betaald had hoorde ik 'm nog aan z'n collega aangeven dat 'ie nu gelijk naar dat schap ging om de prijskaartjes weg te halen en nieuwe te maken, want hij was het zat na de vierde klagende klant van de dag :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door webguy »

Sommige van die dingen zijn zo raar - de roerbaknoodles als gerecht staan bij de pakjes met maaltijden van Honig/Knorr, etc, maar de noodles in pakjes voor tussendoor staan bij de soep en andere soorten noodles. En ze zouden ook nog bij de asiatische producten kunnen staan... Het is maar net wat de supermarkt manager die dag bedenkt geloof ik.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door Hainje »

Niet de supermarktmanager, maar meer de verkoopafdeling op het hoofdkantoor.
Maar reken maar dat daar een hele filosofie achter zit hoor, al is die voor de doorsnee consument niet zo 1-2-3 te doorgronden.
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door Ardan »

Ik koop best vaak van die tussendoor-noedels, bij verschillende winkels. Staan altijd naast de soep :)
Maar inderdaad, toen ik ze voor het eerst kocht keek ik ook bij internationaal :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door Suus »

Afbeelding
Tussen instant soep en de oliën :P

Kooknoodles staan in het Oosterse schap, maar de Lucky Life Noodles in het importschap* zijn 20 cent goedkoper :Y

* Met Chinese, Mexicaanse, Indische, Surinaamse en Amerikaanse producten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten