Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Vanochtend was ik bij de Ap, daar waren de prijskaartjes nog niet allemaal vervangen, dat moet gebeuren vanwege de BTW-verhoging. Ik heb daardoor ook iets meer betaald dan aangegeven in de winkel, maar omdat er een groot bord bij de tourniquets stond kan je dan niet klagen. Overigens vond ik het effect van de verhoogde BTW wel meevallen. De zak pofaardappelen was drie cent duurder, het schaaltje biologische kipfilet bleef zelfs even duur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Bij de plaatselijke Aldi hadden ze vandaag nog 2 halve pallets kerststollen staan. Weliswaar in de aanbieding voor 1.50, maar dat gaat alsbig niet meer verkocht worden lijkt me. Ook nog iets van 10 dozen passievruchten. Kennelijk had men wat meer drukte verwacht.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Tom024 schreef:Bij de plaatselijke Aldi hadden ze vandaag nog 2 halve pallets kerststollen staan. Weliswaar in de aanbieding voor 1.50, maar dat gaat alsbig niet meer verkocht worden lijkt me. Ook nog iets van 10 dozen passievruchten. Kennelijk had men wat meer drukte verwacht.
Hier in het oosten (wat onder één van de andere zelfstandige ALDI B.V.'s valt) exact hetzelfde verhaal... 2 volle Düsseldorfers (zo heten die pallets waar ze op staan) met kerststollen en ook nogal wat passievruchten afgeprijsd naar €1,50.

Overigens zijn bij ALDI de meeste prijskaarten al vervangen na de kerst, behalve bij producten waar de prijs zou gaan zakken.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Suus schreef:Overigens vond ik het effect van de verhoogde BTW wel meevallen. De zak pofaardappelen was drie cent duurder, het schaaltje biologische kipfilet bleef zelfs even duur.
Er komt natuurlijk ook maar drie procentpunt bij he... Ik betaalde vanavond slechts 45 cent extra voor m'n boodschappen door het nieuwe BTW-tarief en dat moet dan nog gedeeld worden door 13 artikelen, dus 3,5 cent per artikel extra gemiddeld.

Alle boodschappen in huis krijgen was dan wel weer een kleine uitdaging gezien er blijkbaar nog geen levering van versproducten was geweest. Vooral bij het brood en de eieren was het akelig leeg, in de rest van de winkel was er nog wel redelijk wat beschikbaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Hainje schreef:Ja dat is gewoon beleid, overal overigens.

Hoe vaak ik al een klant heb gehad bij mij aan de kassa die dan een paar producten wilde kopen die net niet aan de voorwaarden voldoen. Bijvoorbeeld twee zakjes M&M's, één zak van 270gr en een van 355gr, maar alleen twee zakken van 355gr zijn in de bonus. 9 Van de tien mensen neemt die beide zakjes dan mee en mhr. Heijn heeft er weer aan verdiend.

Het is eigenlijk gewoon smerig, zulke trucjes. Maar we tuinen er met zijn allen elke keer weer in... :')
Zo heb ik ooit bij de Coop vier croissants gekocht voor €1 in totaal in plaats van twee voor €1,50 (of zo). Want alleen vier croissants waren in de aanbieding. :') Ik stond al aan de kassa met twee, waarop ik het advies kreeg om er nog twee in het zakje te doen, want daar werd het goedkoper van. Vervolgens heb ik me ongans gegeten aan die vier croissants, terwijl ik er eigenlijk maar twee wilde, maar weggooien zou toch zonde zijn...
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Umbusko: dat is of was bij de jumbo het geval met de donuts: die zijn/waren 52 cent per stuk en 4 voor een euro (ik weet niet of die nog steeds bij de aanbieding horen)

Voor de rest:
Bij de jumbo is het zo dat als eej schapkaartje met standaardprijs niet klopt (hoger of lager) dan krijgt de klant 1 product gratis en de rest voor de goedkoopste prijs. Als het voor betalen ontdekt wordt wordt dat bij de kassa geregeld anders bij de servicebalie.

Mocht een kaartje van de aanbieding niet kloppen volgens de kassa maar volgens het kaartje horen die producten bij de aanbieding krijgt de klant het voor de aanbieding. Mocht de aanbieding verlopen zijn maar kaartje hangt er nog dan krijgt de klant ook de aanbieding mee (normaal in ieder geval)

Over de verhoging: deel is al verhoogd in december, deel nu en een deel wordt nog verhoogd (of niet geen idee)
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Bij mij op werk is alles op 1 januari in prijs verhoogd en werden de nieuwe duurdere prijskaartjes al enkele dagen voor 1 januari al opgehangen... En bij mij op werk eindigde bijna alles op 9 cent, maar dat zie je nu een stuk minder omdat ze alleen de BT-verhoging er boven op hebben geteld. Dus een wit kaiserbroodje kost nu €0,21 cent ipv €0,20 :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

De koffie bij de Ap to Go is tien cent duurder geworden zag ik, dat is geen kleine BTW-verhoging :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

cassie127 schreef:
Tom024 schreef:Bij de plaatselijke Aldi hadden ze vandaag nog 2 halve pallets kerststollen staan. Weliswaar in de aanbieding voor 1.50, maar dat gaat alsbig niet meer verkocht worden lijkt me. Ook nog iets van 10 dozen passievruchten. Kennelijk had men wat meer drukte verwacht.
Hier in het oosten (wat onder één van de andere zelfstandige ALDI B.V.'s valt) exact hetzelfde verhaal... 2 volle Düsseldorfers (zo heten die pallets waar ze op staan) met kerststollen en ook nogal wat passievruchten afgeprijsd naar €1,50.

Overigens zijn bij ALDI de meeste prijskaarten al vervangen na de kerst, behalve bij producten waar de prijs zou gaan zakken.
Vermoedelijk valt het hier onder Aldi Best. Kennelijk dus een Aldi-breed probleem. Sie schaffen das. :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Nou Ardan, kom er maar in...

Afbeelding

:')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Dat ze eindelijk eens wat nieuws hebben bedacht? :D
Ik doe ook maar wat
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ZO6176 »

Tom024 schreef:
cassie127 schreef:
Tom024 schreef:Bij de plaatselijke Aldi hadden ze vandaag nog 2 halve pallets kerststollen staan. Weliswaar in de aanbieding voor 1.50, maar dat gaat alsbig niet meer verkocht worden lijkt me. Ook nog iets van 10 dozen passievruchten. Kennelijk had men wat meer drukte verwacht.
Hier in het oosten (wat onder één van de andere zelfstandige ALDI B.V.'s valt) exact hetzelfde verhaal... 2 volle Düsseldorfers (zo heten die pallets waar ze op staan) met kerststollen en ook nogal wat passievruchten afgeprijsd naar €1,50.

Overigens zijn bij ALDI de meeste prijskaarten al vervangen na de kerst, behalve bij producten waar de prijs zou gaan zakken.
Vermoedelijk valt het hier onder Aldi Best. Kennelijk dus een Aldi-breed probleem. Sie schaffen das. :)
En het kader op zn kloten krijgen dat de afschrijvingen zo hoog zijn.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Volgens mij niet over die stollen hoor.... Dat zijn nog wel eens van die producten die soms "Zomaar" bij je levering kunnen zitten. Heel veel kerstkoekjes e.d. zijn voor filialen namelijk niet te bestellen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Heeft iemand al feesteieren gezien?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ODRAIL »

Met die Paaseieren (of feesteieren) mag wat mij betreft nog wel even mee gewacht worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ja, van jou. Maar ik sta al twee weken droog van feestchocolade en het is nu niet de tijd tussen pasen en september :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ODRAIL »

Jamin in Rotterdam Alexander heeft nog een zeer beperkte voorraad feestchocolade :idea: . En anders koop je toch gewone chocolade :idea: .
Dat is ook erg lekker.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Het kan toch niet altijd feest zijn? :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Jezus is op aarde geweest voor onze zonden, zodat wij ons rondom belangrijke dagen in zijn leven kunnen zondigen aan chocolade :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Klopt, daar hebben we chocolade voor. Wat is dan de added bonus van feestchocolade, dat het altijd aanwezig moet zijn ipv chocolade (terwijl het psychologisch onmogelijk altijd feest kán zijn)? (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Je koopt een zakje met 10 verschillende smaken eitjes en aangezien niemand ooit onthoudt wel patroontje bij welke smaak wordt, heb je continue een verrassing (of toch weer dat ei gevuld met advocaat). Bij normale chocolade staat op de verpakking dat er bosbes en viooltjes in mijn pure reep zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Dat klinkt eigenlijk als een té groot gat in de markt dat ik me niet kan voorstellen dat daar niemand in is gesprongen. Alhoewel ik dat eerder als Ver[r]assingschocolade zou omschrijven, zelfs al is het eten ervan een feestje. (A)

(Edit omdat Aking wel oplette)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Suus schreef:Je koopt een zakje met 10 verschillende smaken eitjes en aangezien niemand ooit onthoudt wel patroontje bij welke smaak wordt, heb je continue een verrassing (of toch weer dat ei gevuld met advocaat). Bij normale chocolade staat op de verpakking dat er bosbes en viooltjes in mijn pure reep zitten.
Nee, bij normale chocolade staat juist niet op de verpakking dat er bosbes en viooltjes inzitten. :N Stop de ontchocoladisering! :Y
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Suus schreef: (..)
Spoiler: show
Afbeelding
:')
Die hamster voeten hadden toch wel iets beter 'geshopt' mogen worden...
Iemand heeft dus met zo'n cape om de middel voor de camera gestaan, denk ik?
:D

~~~~~~~~~~~~~

Maar goed, ik dacht vanmiddag ook ff voordelig te 'hamsteren'..
2e gratis, combineren mogelijk, las ik op alle kaartjes op het kopschap met de HAK bonen en de UNOX soepzakken..
Dus.. ik koos 1 pot HAK en 1 UNOX soepzak uit.. en was verbaasd dat er geen B achter de artikelen op de kassabon stond.. :twisted:
Nou moest ik voor de afgeprijsde margarine toch al terug naar de servicebalie.. onderwijl de betreffende medewerker naar het koelschap aan het lopen was.. besefte ik mij dat HAK en UNOX 2 verschillende merken zijn en dat dat combineren natuurlijk sloeg op het merk onderling..
Kortom, de indeling van dat kopschap had mij dus in verwarring gebracht.. en mij dus wel tot een aankoop verleide welke ik niet zou hebben gedaan indien het niet in de 'aanbieding' was geweest. Ben ik er deze keer dus toch ingetrapt :X :?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Dus je hebt de producten geretourneerd bij de servicebalie en je geld terug gekregen? *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten