Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Buurtsupergeneuzel #1

Bericht door dylanwild94 »

de rijdende groentemannen bestaan nog in Vlaardingen west rijd hij nog (als het goed is.)
Geert schreef:
dylanwild94 schreef:ik ben ook een stadskind maar in Vlaardingen* heb ik ook nog de SRV wagens zien rijden. :Y
*heb 18 jaar in Vlaardingen gewoond.
Ja, die van Gerrit Vreugdehil? Die reed altijd door onze wijk. Toen ik een jaar of drie was reed ik wel eens 100 meter mee als hij in de straat was :p
in welke wijk was dat dan?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel #1

Bericht door AppleMoose »

Rijdende groenteman hadden we hier niet geloof ik. Wel bij mijn oma in Arnhem, tot 5 jaar geleden geloof ik.

Tot voor kort kwam hier nog wekelijks de rijdende kaasboer langs en nog een soort van 'diepvriesbezorgdienst' (exacte benaming weet ik zo even niet).
Nu enkel nog de poelier met zo'n irritante bel :X

Het begint een beetje op een 'Opa vertelt...'-topic te lijken :') :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Buurtsupergeneuzel #1

Bericht door Ronald »

Hier in ieder geval nog een ijscoboer. In de zomer. En een Vlaming, dat weer wel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel #1

Bericht door Suus »

Er was overigens ook een echte buurtsuper in de buurt waar ik opgroeide, maar echt goed liep die nooit. Eerst was het nog wat anders, maar als eerste herinner ik mij dat het een Super was. Die winkel was net twee jaar helemaal verbouwd toen Super eigenlijk Super de Boer zou worden. Maar de winkel had te weinig omzet dus moest het een Edah worden. Het hele interieur was eruit getrokken want de gangpaden moesten 15 graden schuiner komen te staan :') Nouja, die Edah zat er net en toen besloot men dat alle winkels een Konmar moesten worden. Maar de Edah maakte te weinig omzet om een Konmar te worden dus heeft men de winkel na drie jaar aan Aldi verkocht die als eerste het volledige interieur eruit trok om de gangpaden nog maar eens 75 graden verder te draaien :') Later heeft Aldi nog de lokale drogisterij, De Gapende Gijs, uitgekocht om vervolgens de winkel te verbouwen, de gangpaden staan nu weer precies zoals in de tijd van de Super :')

Toevallig zag ik laatst dat de eigenaresse van de drogisterij nu ook haar snackbar, de Holle Bolle Gijs had verkocht. Over en uit met de meest geniale snackbarnaam aller tijden. :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Buurtsupergeneuzel #1

Bericht door Meltrain »

Ronald schreef:Inderdaad, de term SRV-wagen kent écht iedereen (althans, de iets ouderen begrijp ik nu...) Hetzelfde met Overtoom, dat bedrijf heeft nu ook een naam dat klinkt als een derde-wereld-hulporganisatie.
SRV-wagen ken ik wel, maar Overtoom....? Ik moet dan eerst aan een oud-Hollands liedje denken en daarna aan een straat in Amsterdam. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel #1

Bericht door tsov »

"Dat is snel, het lijkt Overtoom wel. TOET-TOET"
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Buurtsupergeneuzel #1

Bericht door Meltrain »

marlies schreef:Waar de fuck heb je nog een Plus tegenwoordig? :P
Ook in Delft, vlak bij mijn tijdelijke woning (voor drie maanden) daar.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Buurtsupergeneuzel #1

Bericht door dylanwild94 »

tsov schreef:"Dat is snel, het lijkt Overtoom wel. TOET-TOET"
kantoor spullen toch?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel #1

Bericht door Suus »

Overigens is de populairste en meest duidelijk aanwezige supermarkt in Boskoop de Hoogvliet, die maar liefst drie filialen heeft in het dorp. Dat is toch wel een prettige winkel, de prijzen zijn er laag en de service is er goed. :Y

Enige minpuntje zijn die irritante zingende poppen her en der in de winkel. Ik zit nooit zo op zingende clowns bij de appels, zingende koeien bij de melk, zingende varkens bij het vlees en zingende beren bij het brood te wachten :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Buurtsupergeneuzel #1

Bericht door matti93 »

Nog als reactie op het WUD-topic:
Het voordeel van de bonuskaart bij zelfscannen is dat je minder willekeurig gecontroleerd wordt: scan je altijd alles netjes, word je steeds minder gecontroleerd. Het nadeel hierbij spreekt natuurlijk ook voor zich...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel #1

Bericht door Geert »

dylanwild94 schreef:de rijdende groentemannen bestaan nog in Vlaardingen west rijd hij nog (als het goed is.)
Geert schreef:
dylanwild94 schreef:ik ben ook een stadskind maar in Vlaardingen* heb ik ook nog de SRV wagens zien rijden. :Y
*heb 18 jaar in Vlaardingen gewoond.
Ja, die van Gerrit Vreugdehil? Die reed altijd door onze wijk. Toen ik een jaar of drie was reed ik wel eens 100 meter mee als hij in de straat was :p
in welke wijk was dat dan?
Ambacht/Babberspolder
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Buurtsupergeneuzel #1

Bericht door Fles »

Ronald schreef:Hier in ieder geval nog een ijscoboer. In de zomer. En een Vlaming, dat weer wel.
IJsboerke hadden we wel in Brabant, daar kon je gewoon ijs en ijstaarten, maar ook dozen kroketten en frikandellen bestellen. Die reden gewoon met zoeen diepvriesvrachtwagen rond :D
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Buurtsupergeneuzel #1

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Overigens is de populairste en meest duidelijk aanwezige supermarkt in Boskoop de Hoogvliet, die maar liefst drie filialen heeft in het dorp. Dat is toch wel een prettige winkel, de prijzen zijn er laag en de service is er goed. :Y

Enige minpuntje zijn die irritante zingende poppen her en der in de winkel. Ik zit nooit zo op zingende clowns bij de appels, zingende koeien bij de melk, zingende varkens bij het vlees en zingende beren bij het brood te wachten :lol:
Ook nog nooit geweest, houden maar zo als ik je bericht zo lees. :P
Komt wel goed schatje.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Buurtsupergeneuzel #1

Bericht door baladid »

Bij mijn Duitse grootmoeder komt alle vier weken ook de diepvriesman langs. Ook een ijscoboer rijdt soms door het dorp.
Toen ik nog in het Sauerland woonde, kwam daar ook een Bakkerswagen langs. Wat was die dúúr.
Voor een gebak waarvoor ik nu tussen 90¢ en 1,10€ betaal, betaalde ik toen (13 jaar geleden) 2 D-Mark (≈1,02 €).
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Buurtsupergeneuzel #1

Bericht door Ennes »

De SRV had vroeger zelfs een echte TV/Radio commercial (toen heette het nog gewoon reclame)

Boodschappen halen, het is toch geen pretje, je waait van de weg weg, je valt met je netje, boodschappen halen soms wat onhandig, wees toch verstandig en blijf bij te tijd.

De SRV-man, de SRV-man, de SRV-man die brengt alles bij u thuis, doordeweekse booschappen dagelijks aan huis, doordewekseboosdschappen dagelijks aan huis,
leve de man van de SRV van je hieperdepiep hoeree.

-o- ik ben echt oud! (en dat ik na zoveel jaar die reclame nog weet, dat is nog erger)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel #1

Bericht door AppleMoose »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Buurtsupergeneuzel #1

Bericht door Jef400 »

Meltrain schreef:
marlies schreef:Waar de fuck heb je nog een Plus tegenwoordig? :P
Ook in Delft, vlak bij mijn tijdelijke woning (voor drie maanden) daar.
Bij mij aan het einde van de straat zit een plus, en in de wijk Overwhere heb je ook nog een plus zitten.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Buurtsupergeneuzel #1

Bericht door BrengMe »

Even buiten Oosterhout (GLD) wordt een nieuwe Lidl XL gebouwd. Is dat niet een beetje groot in vergelijking met de locatie? :X Ben overigens benieuwd of de kleine buurtsuper in het dorpje het nog wel weet te redden als de grote reus er is.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel #1

Bericht door Wubbo »

Bee schreef:[...]snackbar, de Holle Bolle Gijs had verkocht. Over en uit met de meest geniale snackbarnaam aller tijden. :(
Wij hadden een snackbar die Gijs' Smulpaleis heette! :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel #1

Bericht door Suus »

Ook niet slecht inderdaad, rijmt ook mooi :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel #1

Bericht door Ardan »

In Amsterdam Noord had je vroeger Frietje van Pietje :D Bestaat alleen niet meer.
Ik doe ook maar wat
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Buurtsupergeneuzel #1

Bericht door dylanwild94 »

Geert schreef:Ambacht/Babberspolder
in die wijk ben ik opgegroeid :wink: toen ik 6 was gingen we verhuizen naar de westwijk.
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 23 jan 2014, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Buurtsupergeneuzel #1

Bericht door Thom91 »

Ardan schreef:In Amsterdam Noord had je vroeger Frietje van Pietje :D Bestaat alleen niet meer.
Friet van Piet zit nog steeds in Lloret de Mar & Chersonissos hoor ;)
Komt wel goed schatje.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Buurtsupergeneuzel #1

Bericht door Ronald »

Naast Kroket van Ed zeker :Y
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Buurtsupergeneuzel #1

Bericht door Srananbloke »

Mijn oma heeft tot aan haar overlijden in '98 in A'dam-West gewoond. Tot '95 woonde ze in de Kolenkit (Bos en Lommer). Met mijn neefjes hing ik vaak rond op de Bos en Lommerweg, tussen station De Vlugtlaan en de A10. Toendertijd had je er o.a. een V&D en een Spar. Die Spar had een vreemde open etalage waarmee verder niks werd gedaan. Een eenvoudig wit schot was de enige scheiding tussen etalage en supermarkt. We speelden daar regelmatig voor etalagepoppen terwijl de mensen buiten voorbij liepen :mrgreen:

Toen ik een paar maanden terug over de Bos en Lommerweg reed voelde ik me ook een beetje oud....wat is het daar veranderd zeg :|
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 69 gasten