Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Alargule »

Wikipedia, het blijft toch een mooi medium. Ik zat het artikel over supermarkten te lezen, met daarin onderstaande passage:
De supermarkt betekende een revolutie voor het boodschappen doen, dat destijds voornamelijk door vrouwen werd gedaan. In plaats van lang in de rij te staan bij de kruidenier konden de vrouwen zelf hun boodschappen uitzoeken, om daarna lang in de rij te staan voor de kassa.
Dit moet wel door een misogynist geschreven zijn :mrgreen:
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door dylanwild94 »

Durashift schreef:Herkenbare zaken voor de mensen die er werken?
NOS.nl schreef:FNV Jong gaat actie ondernemen tegen supermarkten die zich niet aan de cao-regels houden. Uit onderzoek van NOS Mashup bleek vandaag dat jonge medewerkers soms onbetaald moeten doorwerken, zelf vervanging moeten zoeken bij ziekte of worden uitbetaald in de verkeerde loonschaal.

Bestuurslid Duygu Akcay van FNV Jong: "We weten al een tijdje dat deze problemen spelen, maar het blijft schrikbarend en mag gewoon niet gebeuren. Supermarkten blijven spreken van incidenten, maar ook uit meldingen bij ons blijkt dat dit bij verschillende supermarkten door heel Nederland speelt." (..)

https://nos.nl/op3/artikel/2245523-ben- ... komen.html
Bizar hoor... je eigen 'vervanging' regelen bij ziekte.. :N
Zo wordt niet alleen in de detailhandel omgegaan met jongeren. Deze omgang merk ik ook op bij mijn zusje (16 jaar) die bij de domino's werkt. :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ArrivaBas »

Ik weet nu ook waar ik aan toe ben tot mijn volgende verjaardag. :') :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Niet herkenbaar, alleen dat schaal weet ik niet. Zag wel dat er brieven naar de vestigingen zijn gestuurd met de mededling erop letten.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Zegt niets... Ik ben 19 en ik heb laatst te horen gekregen dat ik een contract voor onbepaalde tijd krijg (als hulpkracht)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Mdk »

Bij mijn vorige werkgevers was dit ook aan de orde van de dag, met name bij de AH franchiser waar ik gewerkt heb.
Nee dan ben ik nu een stuk beter af bij mijn huidige werkgever (hoewel het daar uiteraard ook niet perfect is).
Bij twijfel altijd klagen
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ferdinand »

We kregen zojuist bij de Lidl in Zeist "Big American Texas"(pizza) gratis omdat hij uit het assortiment ging. Scheelt toch weer zo'n 2 euro :Y
Laatst gewijzigd door Ferdinand op wo 22 aug 2018, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

En nu zit je opgescheept met een vette Amerikaan die je meermaals daags eten en drinken moet geven?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Is het dan geen "Big Texas American"?
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ferdinand »

Het gaat om pizza uiteraard.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Maar dat is toch Italiaans? :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ik ben geen connaisseur van het diepvriesvak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Nee, pizza's werden oorspronkelijk gemaakt door chimpansees in Hawaï.
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Ik had gratis hamburgers met zomerzegels bij de Lidl en crackers en toetjes met korting omdat het een nieuw product was. De caissière moest alleen blijkbaar al die kortingscodes aanslaan bij het scannen van het bijbehorende artikel dus dat was nog een administratie.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Ach ja kortingsstickers bij de lidl wordt regelmatg niets mee gedaan.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ferdinand »

De Clomp in Zeist is echt een grote puinhoop op dit moment...

De Deen en Albert Heijn hadden al jaren geleden een grote beurt moeten hebben, maar hebben dat niet gehad omdat ze dachten dat het winkelcentrum snel vernieuwd zou worden. Nou dat heeft een stuk langer geduurd dan ze dachten, dus nu is alles al een lange tijd erg gedateerd. Bij de AH nog steeds overal het oude logo en het oude lettertype, ijzeren karretjes, lage plafonds, kapotte lampen.

Bij de Deen is het minder erg. Hier alleen luide diepvriezers en ijsvorming.

De afbeelding is een improvisatie van de AH.Afbeelding
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

De allernieuwste filialen van de AH hebben 'gewoon' weer ijzeren winkelkarretjes.

Toen mijn filiaal (ALDI) werdt gebouwd en verbouwd hebben wij ook veel moeten improviseren, kleinere winkel, minder producten, magazijn elke maand weer ergens anders.
(eerst vooraan de winkel, later achtereen en toen het nieuwe pand klaar was moesten we door de in en uitgang van de oude winkel naar de ingang van de nieuwe winkel om bij het magazijn te komen.)
Daarnaast werdt in de oude winkel alles bij elkaar gehouden met ducktape, ook de waterafvoer van het dak, wat de nodige lekkages gaf door het gebruikte tape.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ArrivaBas »

De PLUS in Dubbeldam (Dordrecht) gaat minstens twee weken dicht voor een verbouwing, dus Jumbo Sterrenburg gaat gelijk uit van een gekkenhuis tijdens de komende twee weken. Ik berg me alvast voor komende twee weekenden. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Zullen er niet meer mensen naar Stadspolders uitwijken, da's immers dichterbij en daar zit ook een redelijk grote Plus.

Overigens, toen ze in Amersfoort aan het verbouwen waren bij de Plus hier vlakbij merkte je daar niet zo gek veel van in de andere supermarkten in de buurt. In een stad zitten immers zoveel supermarkten dat de klanten zich in die verbouwingsperiode verdelen over vele andere winkels (net wat hen uitkomt) en niet massaal allemaal bij dezelfde supermarkt boodschappen gaan doen als alternatief.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Ferdinand schreef:De Clomp in Zeist is echt een grote puinhoop op dit moment...

(..)
Dat zal het nog wel een aantal jaren zijn..

:)

https://www.zeist.nl/inwoner/wonen-en-v ... -de-clomp/

Waar gewerkt wordt vallen spaanders..

PS: wel apart dat de gemeente Zeist geen publicatiedatum van dat project geeft.. duss, of die 20 augustus nu voor dit jaar geldt.. of was dit vorig jaar.. of wordt het komend jaar?? (A) :roll: :X



~~~~~~~~~~

Ik kwam er vanmiddag, bij zo'n "nieuwe / verse" Aldi erachter dat je daar hele broden zelf kan snijden via een snijmachine waarbij je de keuze hebt tussen 3 verschillende snee-diktes. :D
Wat voor mij dan tegenvalt is dat er, kennelijk, alleen brood met pitten te snijden valt..
Een 'gewoon' fijn volkoren is, tegenwoordig, niet speciaal genoeg meer.. denk ik. :N
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Klopt inderdaad dat je geen 'normaal' brood kan snijden. De keuze heb je uit: Grof Volkoren zonnepit, Zonnebloem brood, Luxe meergranen en twee soorten ambachtelijke bollen.
Deze broden komen rechtstreeks van de bakker en worden niet in de winkel gebakken. Dan heb je nog rustieke vloerbroden die ook van de bakker komen, maar die bakken wij wel zelf af samen met de rest van de kleine broodjes.
De snijmachine werkt verder vrij makkelijk, al zijn er genoeg klanten die dat ding niet snappen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

De lokale Dirk bij mij heeft ook zo'n ding, maar ik vind het maar een gehannis om een brood een beetje fatsoenlijk in de zak te krijgen. En iemand dacht daar grappig te zijn door allerlei broden Italiaanse namen te geven terwijl ze als merk Pure Ambacht hanteren. Sta je daar je Pure Ambacht Pane Bianco Tigre een beetje zelf te snijden :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Hebben ze daar bij de Dirk dan niet zo'n plankje boven de automaat waar je je brood op kan zetten? Zoals hier
Spoiler: show
Afbeelding
Bron: http://aldiopent.nl
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Stil maar, Suus. Nog een maandje, en dan kan je vergeefs heel Italië afstruinen op zoek naar een Italiaanse bol :')

En dan heb ik het maar niet over de Toscaanse wokgroente :X
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Pizza di Papa?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 40 gasten