Het Grote Blundertopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Het Grote Blundertopic #15

Bericht door Daniel »

Ik had vanmiddag bij vertrek vanaf het werk keurig alles wat ik op weg naar huis nodig zou hebben op een bereikbare plek in m'n tas gestopt voordat ik m'n jas daarin stopte. Pas in de fietsenstalling op station Amersfoort bedacht ik me dat het ook wel handig geweest was m'n stallingsbewijsje uit m'n jaszak te halen... dat schoot zo nog niet echt op dus.

En op m'n werk vroeg ik een collega om wat dingen voor me te doen morgen. In plaats van vervolgens in Outlook nog even een reminder te sturen zette ik het alleen in m'n eigen agenda. Om vervolgens nog verbaasd te zijn ook dat m'n collega toen hij naar huis ging zei dat 'ie het lijstje wel zou zien verschijnen :P Gelukkig kan je achteraf ook nog even gauw "Invite attendees" aanklikken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Suus »

Hoor ik ze nu echt Mat' 54 zeggen bij Rail Away?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Hainje »

Oei, dan zullen ze morgen wel een shitload aan e-mails ontvangen bij de redactie van al die treinfappers. :P :X
🍉
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Geert »

Bee schreef:Hoor ik ze nu echt Mat' 54 zeggen bij Rail Away?
Hoorde ik ook, ging ongeveer zo:
We zien nu een trein rijden van het type Mat '54. Deze treinen zijn genoemd naar het jaar waarin ze gebouwd zijn. Bij het grote publiek zijn deze treinen bekend als Hondekop. In de jaren '90 zijn deze treinen uit de dienstregeling gehaald, maar wij hebben het geluk om er nog een tegen te komen op deze stormachtige herfstdag.
En toen sjeesde er dus een mooie Mat '64 voorbij :')

Overigens regende het blijkbaar vertragingen toen ze in Arnhem waren :lol:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Karl »

Je zou zeggen dat het bij Nederlandse afleveringen makkelijker verifieerbaar is. Dus dan vraag ik mij af wat er allemaal fout gaat bij afleveringen over buitenlandse trajecten.
Het is een spectrum.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door JWM »

Net even opgezet via npo.nl, maar wat een slaapverwekkend programma is dat...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Thom91 »

Geert schreef:
Bee schreef:Hoor ik ze nu echt Mat' 54 zeggen bij Rail Away?
Hoorde ik ook, ging ongeveer zo:
We zien nu een trein rijden van het type Mat '54. Deze treinen zijn genoemd naar het jaar waarin ze gebouwd zijn. Bij het grote publiek zijn deze treinen bekend als Hondekop. In de jaren '90 zijn deze treinen uit de dienstregeling gehaald, maar wij hebben het geluk om er nog een tegen te komen op deze stormachtige herfstdag.
En toen sjeesde er dus een mooie Mat '64 voorbij :')

Overigens regende het blijkbaar vertragingen toen ze in Arnhem waren :lol:
Dat viel me ook al op, kostte ze iets meer dan drie minuten om vertraging in beeld te tonen.. :')
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Meltrain »

Het is juist een heel goed programma. :D Eigenlijk het enige programma van de EO wat ik regelmatig kijk. :wink:

Het grappige is, maandag was er bij Knevel & Van den Brink ook een item over Rail Away en uiteraard was Erik de Zwart er en die is voorzitter van de Stichting Mat '54. Bij K&vdB lieten ze toen een aantal foto's zien van Mat '54 én Mat '64, due Erik verbeterde ze gelijk maar door te zeggen dat de helft van de foto's fout was. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door waldo79 »

Volgens mij heeft het ze aardig wat draaiuren gekost om de filmpjes in beeld te brengen :) Jammer dat ze niks vertelden over de stationsgebouwen. Die van Sk en Tl vallen onder dezelfde bouwstijl :? Enkel bij Vk was daar aandacht voor.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door baladid »

Ik las het onderstaande bericht van Vinny zonder op de topictitel te letten en dacht dat hij met 140 de Berlijn-IC bedoelde en vond zijn redenatie maar raar...
Ik ben blijkbaar nog niet wakker.
Vinny (In het topic: »Concessie Amstelland Meerlanden« schreef:De 140 is heel veel drukker geworden door de jaren heen. Ik denk dat het ook komt omdat de voorzieningen in de regio Amstelland wat verspreid zijn geworden, terwijl vanuit Aalsmeer en in mindere mate Uithoorn de verbinding met Amsterdam uitermate traag en duur is. Als je wilt gaan winkelen doe je dat tegenwoordig in Hoofddorp, en ook heeft de plaats tegenwoordig een HBO-achtige opleiding. Daarnaast is het aantal arbeidsplaatsen natuurlijk ook fors gestegen door de uitbreiding van industriegebieden. 's Avonds en in het weekend rijden er ook geen andere buslijnen meer die de drukte kunnen afromen (198 bijv.)

De tijd dat je in de 140 een kanon kon afschieten behoort definitief tot herinneringen uit de vroege jaren '90 (A)
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Suus »

Ik ben vanochtend op de natte metalen trap in het trappenhuis uitgegleden. Gelukkig maar een paar treden van de vloer verwijderd, maar ik heb een behoorlijk blauwe plek schuin onderaan mijn rug/zij. Gelukkig had ik een pijnstiller in mijn tas zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag was ik met een snoeischaar wat takken aan het knippen in de tuin en toen knipte ik ook in mijn pink. :(
Gelukkig slechts een vleeswond, maar het bloedde nog best goed.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door waldo79 »

Je kandideert je als acteur voor een horrorfilm, Meltrain :@
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Ardan »

Heh gatverdamme :(
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Fles »

Meltrain schreef:Vanmiddag was ik met een snoeischaar wat takken aan het knippen in de tuin en toen knipte ik ook in mijn pink. :(
Gelukkig slechts een vleeswond, maar het bloedde nog best goed.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Daantje »

Deze is vol. We blunderen lekker verder in nummertje 15!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door Daniel »

Ik maar proberen vanmorgen tijdens de thee-pauze, maar het wilde maar niet lukken om met de wifi op het werk te verbinden... Tot ik me realiseerde dat eerder deze week m'n wachtwoord verlopen was en ik het dus gewijzigd had :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door Daniel »

Daniel had o.a. spijkers nodig vandaag... eerst dus een kassamedewerker achter me aan op het parkeerterrein van de Gamma omdat ik het doosje spijkers had laten liggen.
Eenmaal thuis had ik ze even in de hal van de flat neergelegd tijdens het planken sjouwen. Waren de planken boven, kon ik weer terug om die spijkers te halen die nog beneden lagen :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door Hainje »

Klinkt als een dag uit mijn leven, Daniël. :p
🍉
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door Fles »

Ha ha stelletje leeghoofden :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door Suus »

Een bejaarde Belg in zo'n Nissan-stuiterbalautootje haalde vanavond een vrij curieuze stunt uit. Hij reed midden op het fietspad bij het Meester Visserplein (wat in fietsers per uur de drukste kruising-met-verkeerslichten is van Amsterdam) en probeerde door de fietsers heen zijn auto op de weg te krijgen. Het was geen daverend succes kan ik je zeggen.

Tekeningetje om de situatie te verduidelijken:
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door Vinny »

Oh jee, die heeft nog een 10 jaar oude stadsplattegrond. Of kent de weg van Artis naar de Wibautstraat nog van vroeger.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door Michael »

Nog een blunder van afgelopen zaterdag: Ik reed in de koeling de kar met shake en sundae mix opzij omdaar achter te moppen. Maar die dozen zijn abosluut niet stevig. Dus heel de stapel viel om. In de stelling die ernaast stond stonden 2 bunkers met hamburger uien die vervolgens ook door de hele koeling lagen. Heel de koeling stonk dus naar uien. Eenmaal alles opgeruimd begonnen we weer met het opstapelen van de dozen. Het stond eindelijk weer. Dus koeling dicht en verder werken. Een paar minuten later moest ik in de koeling zijn om iets te pakken en toen was weer heel die stapel omgevallen. Toen heb ik het toch maar even anders gestapeld en toen bleef het wel staan.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door webguy »

Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen, maar eergisteren is na 2 jaar het scherm van m'n werktelefoon spontaan gebarsten. Begon als een barst en worden er steeds meer. Toch maar over op iPhone dus.
Gooide gister ook koffie over m'n bedrade Mac toetsenbord op 't werk. Goed schoongemaakt, maar de shift doet het nu niet meer :S
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door marlies »

Krijg je dan meteen zo'n nieuwe stoeptegel die gister is aangekondigd?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 35 gasten