Het Grote Blundertopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door waldo79 »

Uitgaande van een kostprijs van € 0,10 per kopie mag je wel heel erg veel te printen hebben om € 350 per dag te verbruiken :lol:
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Chrysa »

Ik bedoelde per dag. :P
Niet dat je er verder wat mee kan, want het staat op hun schoolpasje die alleen werkt voor de printers en koffiemachines.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door AppleMoose »

Bij nader inzien denk ik dat 'tegoed' een beter woord is dan 'budget', in dit geval.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Hainje »

umbusko schreef:Gisteren werd mij bij het afrekenen gevraagd of ik er een stuiver bij had, en toen moest ik toch echt heel hard nadenken of dat 5 cent was of iets anders. :@
Als ik achter de kassa zit en mijn 5 of 10-centjes zijn op, dan vraag ik nogal eens een keer aan een collega van 16/17-jaar of ze voor mij wat stuivers en dubbeltjes kunnen regelen. Die vragende blik die ik dan krijg vind ik echt prachtig.
Vind het eigenlijk best wel jammer dat die namen uit gaan sterven op termijn, of dat er geen nieuwe bijnamen voor worden verzonnen/gangbaar raken.
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door trolly »

Hetgeen maar weer eens aantoont dat als je voor een dubbeltje geboren bent je nooit een kwartje wordt :|
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Suus »

Ik had ook verwacht dat dubbeltjes en stuivers wel zouden overleven. Voor kwartjes en rijksdaalders zou sowieso het doek vallen.

Andere bijnamen sloegen al nergens op, want een geeltje was een briefje van 25 terwijl het briefje van 50 gulden geel was...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door trolly »

Het is niet de Euro doch het contactloos betalen dat de jeugd definitief vervreemdt van knaak, piek en snip.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door umbusko »

Van dat dubbeltje vind ik vooral onhandig dat het tegenwoordig dubbelzinnig is, en doordat ik nooit bewust met guldens ben omgegaan weet ik het niet van vroeger. Nu weet ik namelijk alleen dat het het dubbele is van een stuiver (zover was ik wel al :mrgreen: ) en twijfel ik dus altijd over 10 cent (= 2x5) of 20 cent (= 2x10) en daarmee dus ook altijd over wat die stuiver nou ook alweer is. Dan moet ik me weer realiseren dat er vroeger kwartjes waren en dus geen munten van 20 cent en dan pas weet ik het weer zeker. (Kwartje is dan weer meteen duidelijk.) Of natuurlijk door dit soort situaties. Dan weet ik het weer een tijdje. :P

Het hielp overigens ook niet mee dat ik €17,95 moest betalen. Naast bovenstaande redenering probeerde ik namelijk tegelijkertijd te beredeneren hoeveel cent een logische manoeuvre zou zijn om met een €20-biljet mee te geven. Ja, 95, maar dat is geen stuiver. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Z2N »

trolly schreef:Het is niet de Euro doch het contactloos betalen dat de jeugd definitief vervreemdt van knaak, piek en snip.
Dat niet alleen: de automaat vraagt mij niet of ik een stuiver erbij heb, die zegt gewoon wat er betaald moet worden. Met munten betalen mag dan soms nog wel, maar bij de SparUni wordt je dan al heel gek aangekeken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door trolly »

:Y

Ik voel met je mee. Ik ben ook zo'n fossiel met muntjes en briefjes.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door ZO6176 »

Suus schreef:Ik had ook verwacht dat dubbeltjes en stuivers wel zouden overleven. Voor kwartjes en rijksdaalders zou sowieso het doek vallen.

Andere bijnamen sloegen al nergens op, want een geeltje was een briefje van 25 terwijl het briefje van 50 gulden geel was...
Vroeger waren de biljetten van 25 gulden geel.

Overigens is zweden het verst met de ontwikkeling van een cashloze maatschappij. Ikzelf vind dit een gevaarlijke ontwikkeling. Stel dat dat systeem wordt gehackt.
Ikzelf betaal nog steeds het liefst cash. Is het meest overzichtelijk.
Laatst gewijzigd door ZO6176 op vr 22 mar 2019, 07:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Suus »

En praktisch iedereen die dat heeft meegemaakt ligt nu aan de andere kant van de grasmat, want het briefje van 25 was al sinds 1909 niet meer geel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door ZO6176 »

Suus schreef:En praktisch iedereen die dat heeft meegemaakt ligt nu aan de andere kant van de grasmat, want het briefje van 25 was al sinds 1909 niet meer geel.
Moet je nagaan hoe dat dus is ingeburgerd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Milco »

Dat moment dat je met metro 52 aankomt bij Amsterdam Centraal, er automatisch omgeroepen wordt "uitstappen rechterzijde" wat ik al weet, om vervolgens bij een deur aan de linkerzijde te staan waarna een medepassagier heel droog zegt: "Rechterzijde!" Ehm, tsja... geen flauw idee waarom ik eigenlijk links ging staan... :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Aking »

Diep van binnen ben je extreem links? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Hainje »

Drie keer links is ook rechts. (A)
🍉
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Cas »

Afbeelding

Google, ik geloof dat het Amsterdam-Rijnkanaal toch net een stukje verder naar het westen ligt... :')
(Als je zoekt op Amsterdam-Rijnkanaal, word je overigens naar Bilthoven gestuurd. Men is echter wel tevreden: het kanaal gemiddeld een 4.3/5 _O- )
請勿靠近車門
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Ferdinand »

Ik zie wel vaker vage dingen staan op Google Maps. Iedereen kan alles toevoegen op de kaart en als de juistheid door meer mensen bevestigd wordt, kan Google het toevoegen. Dat gaat soms erg makkelijk, als je bijvoorbeeld in het verleden hebt laten zien dat je het vaak juist had.

Zo hebben we tegenwoordig volgens Google Maps ook een universiteit in Zeist. Zoek 'Koninklijke Universiteit Woudenbergseweg' op en je vindt 'm. Dat hele systeem van Google Maps is nogal fraudegevoelig, zo ben ik ook eigenaar geworden van een niet nader te noemen instantie. Je kunt bij best wel veel belangrijke info. Ik had niet verwacht dat ze mijn verzoek zouden accepteren, maar dat is dus wel gebeurd. Ik heb geen slechte bedoelingen, maar andere mensen wellicht wel.
Laatst gewijzigd door Ferdinand op ma 01 apr 2019, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Cas »

Inderdaad, ik meen me herinneren dat een grapjas een tweede Rotterdam Centraal op het Noordereiland had gezet, en die heeft er maanden gestaan voordat Google er eindelijk iets aan deed.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Suus »

Dat was de Rotterdam Centraal van de Belgische spoorwegen :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Cora »

Ik had vanmorgen een enorme blunder :@

Ik was maandag naar school geweest en had mijn OV dus in mijn telefoon hoesje gestopt (A)
Vervolgens vergeet ik dat ik dat gedaan heb en liep ik er doodleuk naar te zoeken :N :X Bijna bus gemist ook... oeps :oops:
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Aking »

Dan stap je toch gewoon in de bus en zoek je daar verder? *O*
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Cora »

Dat kan :mrgreen: Alleen dan word de buschauffeur een beetje boos -o-
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Chrysa »

Ik dacht dat ik gisteren erg was toen ik "Veel plezier" zei tegen mijn oma en oma toen ik ze bij kerk had afgezet voor een begrafenis, maar toen ik hun weer op kwam halen hoorde ik mijn opa "Tot snel" zeggen tegen de kleinzoon van de overledene. :')
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Cora »

Ik had net een forumblunder :oops: Zat me af te vragen waarom iemand in PB toch een extern persoon mentionde... Tot ik erachterkwam dat je op dit forum een groepsPB kan hebben :Y

EDIT:Update 28-06-2019...

Ik had een megablunder :oops: Had bij thuiskomst mn vest met telefoon erin in een wasmand gelegd... Mn moeder gooide er schone was overheen en tada ik vest kwijt... -o- Ik helemaal terug naar de Lidl fietsen en helaas niks... Toen ik thuiskwam had mijn moeder hem goddank weer terug *O* *O* Scheelde weer een tripje politiebureau :)
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten