ESF 2014

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: ESF 2014

Bericht door Wubbo »

I've got a cake to bake, lalalalala
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ESF 2014

Bericht door Suus »

Vond het optreden van The Common Linnets erg goed gaan inderdaad. België daarentegen is flink door het ijs gezakt.

Zit nog een beetje te twijfelen wat van de rest nu de beste van de avond was, ik denk toch Rusland of Moldavië :oops:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: ESF 2014

Bericht door Thom91 »

Nederland was zoals altijd net weer een uitvaart. Wat een saaie bende..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: ESF 2014

Bericht door Ardan »

Mijn ongezouten en beknopte mening:
Armenië: zang ruk, nummer okee.
Letland: volledig ruk.
Estland: zie Armenië.
Zweden: mwah.
IJsland: kom op, is dit serieus?
Albanië: prima!
Rusland: tsja, geen idee.
Azerbeidzjan: beetje saai.
Oekraïne: zie Armenie.
België: zie IJsland.
Moldavië: zie Zweden.
San Marino: zie Zweden.
Portugal: lekker vrolijk, zang ruk.
Nederland: beetje saai, maar wel mooi.
Montenegro: nogal duizend in een dozijn.
Hongarije: veels te rommelig.
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: ESF 2014

Bericht door Thom91 »

Ik vind IJsland nog wel te behappen eigenlijk :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: ESF 2014

Bericht door Z2N »

Wie ooit bedacht heeft dat het filmpje over Kopenhagen erin moest.. Krijg het idee dat die stad vol onderdrukte kinderen, straten met paardenstront en piepkleine standbeelden zit. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ESF 2014

Bericht door Suus »

*O* We zijn door *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: ESF 2014

Bericht door Vinny »

Z2N schreef:Wie ooit bedacht heeft dat het filmpje over Kopenhagen erin moest.. Krijg het idee dat die stad vol onderdrukte kinderen, straten met paardenstront en piepkleine standbeelden zit. :')
Het is een onbeholpen poging tot humor :')

Rusland probeerde de "wij zijn ook best lief" kaart te spelen, maar dat leek niet iedereen in het publiek te waarderen.

Polen zit in de andere halve finale, de preview die ik daarvan gezien heb belooft wat. Hoogtepunt in wansmaak.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: ESF 2014

Bericht door Ardan »

Z2N schreef:Wie ooit bedacht heeft dat het filmpje over Kopenhagen erin moest.. Krijg het idee dat die stad vol onderdrukte kinderen, straten met paardenstront en piepkleine standbeelden zit. :')
Die filmpjes van vorig jaar waren geweldig, maar dit was inderdaad erg matig.
Ik doe ook maar wat
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: ESF 2014

Bericht door Milco »

Yes! We zijn door! *O*
Voor de rest vond ik ditmaal Rusland, Oekraïne, Hongarije, San Marino en Zweden best goed. Portugal vond ik erg goed, alleen jammer dat zij niet door zijn! :| En ook jammer dat IJsland WEL door is, ik keek vroeger al naar de Teletubbies, nu toch niet meer! -o-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: ESF 2014

Bericht door Jef400 »

Worden we geen laatste :)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: ESF 2014

Bericht door MLouter »

Ach Ijsland doet aan het al oude credo, zet een show neer, maak een catchy deuntje en de zang doet er amper toe. Dan kunnen de muziekcritici wel huilen dat de muziek ruk is (want dat is het), ik kan er in ieder geval langer naar kijken dan de zoveelste oostblokker die een onverstaanbaar slecht lied naar voren bracht.

Overigens vind ik de geplaatste landen ook echt heel erg slecht, Italië en Duitsland klinken matig, maar er zit totaal geen sympathie in (de Duitse zangeres is zelfs eng). Engeland heeft weer een copy-past-popliedje gemaakt, Frankrijk denkt, laten we Stromae 100% na-apen. Het enige dat nog redelijk goed klonk was Spanje, maar dat is nou net geen lekker nummer.

Overigens, was ik de enige die me ergerde aan het feit dat de commentators bij de NOS geen minuut hun mond hielden, ik snap dat je daar zit om te praten, maar als je niks te zeggen hebt en ze laten even alle nummers van de finalisten voor bij komen moet je er niet met onzin doorheen lullen..
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ESF 2014

Bericht door Suus »

De commentator bij de BBC is Graham Norton, dat is wel vermakelijk. Al is Cornald Maas wel een flinke verbetering t.o.v. Daniel "TROS" Dekker.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: ESF 2014

Bericht door Hainje »

MLouter schreef:Frankrijk denkt, laten we Stromae 100% na-apen.
Ze komen zo ongeveer uit dezelfde 'klas' als Stromae, dus dan is het niet zo verwonderlijk dat ze al snel een soortgelijk nummer maken.
MLouter schreef:Overigens, was ik de enige die me ergerde aan het feit dat de commentators bij de NOS geen minuut hun mond hielden, ik snap dat je daar zit om te praten, maar als je niks te zeggen hebt en ze laten even alle nummers van de finalisten voor bij komen moet je er niet met onzin doorheen lullen..
Het was van de AVROTROS, de NOS doet het Songfestival al minstens 10 jaar niet meer. :P
🍉
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: ESF 2014

Bericht door MLouter »

Ja bedoelde NPO, NOS AVROTROSVARAPOWNEWS ik volg het allemaal niet meer :@
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: ESF 2014

Bericht door Karl »

De eigenlijjke Nederlandse versie: http://dekwis.vara.nl/media/311224
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: ESF 2014

Bericht door Z2N »

Hainje schreef:
MLouter schreef:Frankrijk denkt, laten we Stromae 100% na-apen.
Ze komen zo ongeveer uit dezelfde 'klas' als Stromae, dus dan is het niet zo verwonderlijk dat ze al snel een soortgelijk nummer maken.
Frankrijk heeft dan wel Stromae-achtige muziek opgestuurd naar Denemarken, dat betekent dan echter niet dat de muziek 'slecht' is. Ik vind de boodschap van "Moustache" nog steeds duidelijker dan die van dat lied van de Sex Appeal-tweeling uit Rusland.

Verder zit ik serieus uit te kijken naar het optreden van Oostenrijk van morgen, het enige land dat dit jaar een travestiet stuurt: :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: ESF 2014

Bericht door Ardan »

De lelijkste travo die ik ooit heb gezien. En dat zijn er nogal wat.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ESF 2014

Bericht door Suus »

Z2N schreef:het enige land dat dit jaar een travestiet stuurt: :X
Is dat een jaarlijkse traditie dan, want dan heb ik dat vorig jaar even gemist :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: ESF 2014

Bericht door Hainje »

Wel een travestiet die gaat winnen en ik denk dat dit niet eens komt doordat het een travestiet is.
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: ESF 2014

Bericht door Wubbo »

Ardan schreef:De lelijkste travo die ik ooit heb gezien. En dat zijn er nogal wat.
Je hebt al heel wat lelijkste travestieten gezien? ;-)

Ondertussen heb ik nog steeds dat stomme nummer van die cake in mijn hoofd... :(
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: ESF 2014

Bericht door dylanwild94 »

Wubbo schreef:
Ondertussen heb ik nog steeds dat stomme nummer van die cake in mijn hoofd... :(
ik ben denk ik blij dat ik dat nummer niet helemaal gehoord heb of dat nummer van IJsland heb ik ook niet helemaal gehoord terwijl dat opzicht geen slecht nummer is vind ik.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: ESF 2014

Bericht door dennistd »

Hier nog een leuke versie van Calm after the Storm, dylanwild94: https://www.youtube.com/watch?v=L7CL8anA1hQ&t=41 (A)
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: ESF 2014

Bericht door MLouter »

Hainje schreef:Wel een travestiet die gaat winnen en ik denk dat dit niet eens komt doordat het een travestiet is.
Het is inderdaad een aardig nummer, alleen op de achtergrond, het beeld hoeft er niet bij :6
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ESF 2014

Bericht door Suus »

Zonder het beeld erbij klinkt het heel aardig, hij is dan ook ooit tweede geworden bij de Oostenrijkse variant van Idols (achter Nadine Beiler, die een paar jaar geleden al mee deed aan het songfestival).

Op een gegeven moment heeft hij blijkbaar het idee gehad om iets te doen met de vele opmerkingen over zijn vrouwelijkheid en dan krijg je zo'n act. Het is een voor onze maatschappij wellicht afwijkend gezicht, maar waarom daar zoveel heisa over gemaakt moet worden? Bij mij komt de muziek op één en de act op twee en dan heb ik meer moeite met Bake a cake...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten