Mag ik even kwijt #155

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Stéphane »

En ik dacht dat de Belogica al speciaal was...
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Suus »

STF schreef:Wel humor; in de Luxemburgse krant stond als kop van het artikel iets in de trant van "Binnenkort veiliger verkeer in Luxemburg", in dat artikel een opsomming met diverse wijzingen die binnenkort in kracht treden bij de wegenverkeerswet. Eentje daarvan; het is na die wetswijziging niet meer verplicht om op de snorfiets een helm te dragen.

Kennelijk is het zonder helm veiliger, vanwege? Beter zicht? :lol:
Ze begaan de grootste fout die ze ooit hebben kunnen maken. Door snorfietsen de helmplicht te ontnemen worden die interessanter dan scooters en vervolgens laten mensen massaal voertuigen die bedoeld zijn als scooter op papier omkatten tot snorfiets terwijl ze de technische eigenschappen van een scooter behouden. In Luxemburg zal het effect iets minder groot zijn, maar dat heeft tot gevolg dat die nep-snorfietsen het fietspad op mogen in de bebouwde kom en zo de fietser tot last zijn. Om die reden proberen in Nederland juist de grote steden, Utrecht en Amsterdam voorop, die snorfietsen in de helmplicht en op straat te krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door STF »

In heel Luxemburg heb je volgens mij nog geen 250 brommers, scooters en snorfietsen... :lol:
Je ziet ze echt zeer zelden rijden. Snorfietsen zijn sowieso zo goed als onbruikbaar in Luxemburg want je kunt het dorp er eigenlijk niet mee uit, want er zijn bijna nergens fietspaden.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Stéphane »

Voor wie dacht dat ze in België en Luxemburg lage tarieven hadden, ik vond hier een foldertje terug van Keolis Seine-Maritime met de slogan "J'arrive dans 2 euros!' Je neemt daar de bus voor het forfetaire tarief van €2.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Suus »

Sinds wanneer heeft Nu.nl een aparte categorie voor nieuwsberichten uit Groningen?!? Ik blader door de meest recente artikelen en stuit meteen op artikelen als 'Looproutes Hoofdstation totaal onduidelijk' of Vrijdag Lauwersloop naar Groningen. Wat volgt hierna? Alle artikelen van AT5 overtypen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Ardan »

Nu.nl is begonnen met regionale edities. Als eerste voor Groningen :') Zie het als de stadsedities van Metro.
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Thom91 »

Kom eens onder die steen vandaan? :P
Dat is inmiddels al 1,5 week zo.

NU.nl start eerste regionale versie in Groningen http://nu.nl/blog/3779106/nunl-start-ee ... ingen.html via @NUnl
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Ardan »

Thom, wil je in het vervolg alsjeblieft niet zo doen alsof iedereen dom is die niet binnen een uur, zoals jij blijkbaar, van ALLES meteen op de hoogte is? Ik vind je in het echt een toffe gast om mee om te gaan, maar het arrogante gedrag dat je hier vertoont ben ik spuugzat.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Suus »

Ik kom eigenlijk op Nu.nl alleen voor mijn portie guilty pleasure in de vorm van de rubrieken Achterklap en Entertainment. Soms klik ik eens op wat anders en dan krijg je opeens dat soort suffertjesnieuws geserveerd, maar blijkbaar is het dus een experiment :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Thom91 »

Ardan schreef:Thom, wil je in het vervolg alsjeblieft niet zo doen alsof iedereen dom is die niet binnen een uur, zoals jij blijkbaar, van ALLES meteen op de hoogte is? Ik vind je in het echt een toffe gast om mee om te gaan, maar het arrogante gedrag dat je hier vertoont ben ik spuugzat.
Het was vijf over vijf, wat verwacht je :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Ardan »

Ja inderdaad :lol: En bij mij half 6... Sorry! :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Z2N »

Vanaf maandag 2 juni op televisie, maar NS heeft 'm nu al online gezet. De nieuwe (Nick en Simon-vrije!) commercial: waar ga jij naartoe vandaag?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door marlies »

Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Ardan »

Z2N schreef:Vanaf maandag 2 juni op televisie, maar NS heeft 'm nu al online gezet. De nieuwe (Nick en Simon-vrije!) commercial: waar ga jij naartoe vandaag?
Leuk bedacht :) Welk station is die eerste die in beeld komt trouwens? Ik kan het zo 1-2-3 niet plaatsen.
Ik doe ook maar wat
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door microshit »

Nijkerk, als ik het goed zag.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Ardan »

Nee, Nijkerk heeft een wit gebouw en zijperrons.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Z2N »

Obdam misschien? Dat zou ook nog kloppen qua route (Obdam - Haarlem - Rotterdam - Londen is een logische route).

Oh, en dit is mijn 1000e post! *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Thom91 »

Ardan schreef:Ja inderdaad :lol: En bij mij half 6... Sorry! :')
Overigens was ik gewoon nuchter en was dit kut nacht nummer vier van de week. En achteraf wastie misschien ook wel heel erg bot. Zal er op letten. :)
Komt wel goed schatje.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door microshit »

Ardan schreef:Nee, Nijkerk heeft een wit gebouw en zijperrons.
Dan heb ik het mij even verkeerd herinnerd ;)
Ach op zich wel een eerlijke reclame, waarin ze zelfs de vertragingen adverteren :lol:
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door dylanwild94 »

ik zal maandag even kijken of dat bord op Rtd echt daar hangt naast de starbucks.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Suus »

Obdam klopt.

Het lijkt eerlijk gezegd reclame voor NS International, zie ook de blauw-gele waaier die in de eerste promotie over dat merk naar voren kwam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door webguy »

Die waaier zie je misschien nog wel vaker terug, je moet die International met paars zien als een toegepaste versie van de blauwe waaier geloof ik. Zie ook hier
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Hainje »

Z2N schreef:Vanaf maandag 2 juni op televisie, maar NS heeft 'm nu al online gezet. De nieuwe (Nick en Simon-vrije!) commercial: waar ga jij naartoe vandaag?
Pianoman van Billy Joel past dan ook wel erg goed bij de NS. :')
M.a.w. als ze echt iets willen promoten, had dan een nummer met een wat positievere tekst genomen.
De coupletten van het lied worden gezongen vanuit het perspectief van een pianospeler in een bar. Hij omschrijft in het lied de mensen voor en achter de bar vanuit zijn positie als pianist. Teleurstellingen, niet uitgekomen dromen en vastgelopen levens komen aan bod. Een oude man, de barkeeper, de vrouwelijke ober, een zakenman, stamgasten en een United States Navy-marinier (waarvan deels ook kennissen van Joel) komen voorbij in het lied. De pianist ziet het als zijn taak om hun leven even op te vrolijken en ze hun problemen te laten vergeten.
Bron
🍉
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Karl »

Dat was ook mijn gedachte, niet meteen het meest vrolijke nummer. Is marketingafdeling van de Fyra verhuisd naar NS Reizigers?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Hainje »

Zou zo maar eens kunnen. Afbeelding
🍉
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten