Het grote computertopic! #14

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Het grote computertopic! #14

Bericht door Suus »

Die NL Alert test van vandaag is weer eens mislukt, het is nu 13:49 en ik heb nog steeds niets ontvangen ondanks dat de instellingen van mijn telefoon goed staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Geert »

Ik kreeg op twee mobiele telefoons een testbericht :)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Die NL Alert test van vandaag is weer eens mislukt, het is nu 13:49 en ik heb nog steeds niets ontvangen ondanks dat de instellingen van mijn telefoon goed staan.
Blijkbaar staan ze dan toch niet goed...
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Suus »

Nou, echt wel.
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Thom91 »

Waarom krijg je dan geen SMS.. Ik ken de instellingen etc niet want heb het zelf niet maar er zijn geen issues bekend dus als je het niet hebt gehad zal het niet aan de wall liggen maar aan je apparaat. Ga je toch bij zo'n genius langs in het Apple Center? Die weten alles..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Suus »

Het halve internet staat vol mensen die niets kregen. Is gewoon baggertechniek die niet werkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Suus »

De oorzaak is bekend. Mensen die op 4G zitten kregen geen testbericht want er is nog geen contract daarover met de providers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door ODRAIL »

@ Bee: Eerst kijken dan roepen en niet andersom :wink: .
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door microshit »

Het gaat op een aantal punten mis:
- Het werkt niet bij 4G verbindingen, alleen bij 3G en 2G
- Het werkt niet bij alle merken telefoons
- Het werkt niet bij alle besturingssystemen voor mobiele telefoons
- Je moet het zelf instellen op je telefoon, staat niet standaard aan. Waar/hoe/via welke instelling verschilt ook nogal.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Geert »

Dat laatste wordt aan gewerkt. Overigens heeft mijn zakelijke telefoon 4G, toch kreeg ik de NL Alert. KPN stuurt ze wel over 4G of zou ik toevallig op 3G teruggevallen zijn?
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door tsov »

Ik heb ook niks gehad. Inderdaad met een 4G-toestel.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door webguy »

En op m'n 3G Nexus 5 waarbij ik NL-Alert nooit heb aangezet (ook niet push messages etc) kreeg ik half uur later een best enge alert melding.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Suus »

Nog een laatste update van Mavericks geïnstalleerd voordat ik later deze week OS X Yosemite kan installeren. Ben erg benieuwd naar de nieuwe look in de praktijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door Michael »

Ik heb die NL Alert 4 keer gehad gisteren.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Het grote computertopic! #13

Bericht door n-evo »

Bee schreef:Nog een laatste update van Mavericks geïnstalleerd voordat ik later deze week OS X Yosemite kan installeren. Ben erg benieuwd naar de nieuwe look in de praktijk.
Heb OS X Yosemite gisteren op een externe FireWire 800-schijf geïnstalleerd. Raad sterk af DP1 te gebruiken als primair besturingssysteem. De nieuwe Aqua interface is duidelijk nog niet af en de apps zijn nogal quirky, zoals eigenlijk te verwachten valt.

Het nieuwe lettertype is heel erg wennen na 13 jaar Lucida Grande, maar al met al vind ik het er allemaal strak uit zien. OS X was wel aan een overhaul toe. De window controls geïntegreerd in de toolbar vind ik een goede keuze, net zoals dat de groene knop nu standaard full-screen uitvoert i.p.v. zoom. Dat is met optie trouwens te manipuleren. De aparte full-screen knop rechts, die ik altijd al raar heb gevonden, is weg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Suus »

Wen er maar aan, mijn eerdere ervaring is dat juist de interface nog vrij weinig veranderd op details na. Toch heb ik zo ook mijn wensenlijstje maar daarover heb ik inmiddels al de nodige mailwisselingen over met Apple :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door n-evo »

Ik doelde er op dat de nodige symbolen nog oude stijl zijn, vooral in Systeemvoorkeuren. Vind de interface verder een fijne verbetering. De mapsymbolen zijn echter wel heel erg saturated qua kleur, mag wel een tintje minder fel. Ze vallen ook best uit de toon t.o.v. de rest. Wat ook beetje rommlig oogt zijn de apps die wel/niet de window controls geïntegreerd hebben in de toolbar. Begrijp dat sidebar apps het niet hebben, de anderen weer wel. Maar dit lijkt niet helemaal consistent toegepast te worden. De App Store heeft ze bijv. gewoon bovenaan i.p.v. naast de navigeerknoppen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Suus »

Als je met de window controls het stoplichtje bedoelt: Op Safari na lijken die toch wel vrij consistent in de titelbalk te staan, maar die is uit Safari geschrapt. De nieuwe look van Safari vind ik echter fantastisch.

Er zijn nog de nodige problemen met de Nederlandse taal. Uiteraard ontbreken er nog vertalingen (die komen op een later moment) maar er gaat ook nog het nodige mis met de weergave van allerlei onderdelen. Ik houd het allemaal bij om te zien of het in nieuwere versies nog verdwijnt (het is een bekend issue), anders moet ik het nog even melden.

Bijvoorbeeld in de instellingen van Mail, waar alles wordt afgebroken:
Afbeelding
Terwijl bij de Systeemvoorkeuren de tekst dan weer het venster uit loopt:
Afbeelding
Bij de activiteitenweergave zijn plotseling de navigatieknoppen onnodig ingekort:
Afbeelding
Met de Finder heb ik meer problemen. Ik snap niet wat dat grote tandrad in de knoppenbalk daar doet. De knoppen links van het tandrad hebben icoontjes met "outlines" terwijl de knoppen rechts "gevulde" icoontjes hebben. De vormgeving van de kolom rechts is al helemaal hopeloos. Tags worden slecht weergeven en de bestandsnaam en de eerste regel met eigenschappen hebben veel te grote letters.
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door n-evo »

In de keynote kwam naar boven dat een bepaald type app de window control buttons (of stoplichtjes zoals jij ze noemt) in de toolbar komen te staan. Zo uit m'n hoofd apps die geen vaste sidebar hebben links, zoals Safari. Maar misschien heb ik dit verkeerd begrepen en zit er helemaal geen logica in. :P Safari is niet de enige app zonder titlebar hoor. Check Notes, Address Book, Reminders, etc. ook maar eens.

Die gesplitste terug/vooruit knoppen vind ik echt ontiegelijk lelijk. In Mac OS X Panther t/m OS X Mavericks zien ze er gecombineerd veel strakker uit. Snap de keuze ook niet helemaal omdat andere toolbar knoppen zoals de weergaveopties in Finder nog wel gewoon gecombineerd zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Suus »

Hi heeft net bekend gemaakt dat ze mijn basisbundel gaan verbeteren, van 1GB naar 2GB internet en een verdubbeling van de snelheid voor 4G-internet. *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Thom91 »

Ik ga van drie naar vier, yay! *O*
En van 25 naar 50 Mbits, yay! _O_
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Daniel »

Het was weer dinsdag... de dag dat het netwerk op m'n werk kennelijk staakt :P Begon de werkdag dus maar zonder netwerktoegang om zo'n anderhalf uur later te constateren dat het spontaan weer was gaan werken.
En nou had ik kennelijk nog geluk dat ik er maar twee keer last van had, bij collega's scheen het vaker voorgekomen te zijn(naar het schijnt ging er wat mis met het toewijzen van een IP-adres).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door marvinkok »

Mijn vriendin heeft nogal last van ongewenste reclame in Chrome. Iemand een idee waarmee dat handig te verwijderen is zonder de hele laptop opnieuw te hoeven installeren?
Afbeelding
Korot
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 20 mei 2013, 21:45

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Korot »

Adblock? Dat blokkeert namelijk alle reclame. Of komen er reclames die je niet wil zien? Als de reclames via Google Adsense worden aangeboden, is er nl. vaak een optie om de reclame te melden bij Google als 'ik wil dit niet zien'.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door marvinkok »

Het zijn niet zozeer de reclames zoals onderaan dit forum, maar de reclames die zich ongevraagd opdringen links, rechts en onder in het scherm. Deze reclames hebben niks met AdSense te maken en zijn gewoon spam ofzo...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 32 gasten