Mag ik even kwijt #157

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12820
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #156

Bericht door Hainje »

Ardan, ga als buschauffeur werken en volg het Servex-dieet. 8-)
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #156

Bericht door Suus »

@webguy: Ook dan is er nog wel beweging in je werkdag te krijgen hoor. Een rondje wandelen tijdens de lunch, van/naar het werk fietsen of als dat niet kan naar het station ofzo.

Tijdens mijn stage in Utrecht liep ik twee keer per week een rondje buiten (kan je ook veel inzichten op doen van medewerkers die ergens mee zitten) en fietste ik bijna elke dag tussen mijn huis en het station, toch weer goed voor 5 kilometer fietsen. En niet zelden fietste ik nog even door naar de supermarkt, weer 3,6 kilometer erbij :Y Ik nam ook altijd de trap op kantoor. Naar de eerste moest je sowieso al met de trap en die vier trappetjes naar de derde doe ik er dan ook nog wel even bij :P

Met koopavond dan nog even wat inkoopjes in het centrum doen, weer zestien kilometer fietsen erbij :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #156

Bericht door marlies »

Beweging pakken waar dat kan is al heel wat ja. En niet snaaien. Echt. Het is heel makkelijk om niet in de smiezen te hebben hoe veel je eigenlijk in totaal tussendoor even naar binnen werkt. Die bus met koekjes op je bureau tijdens het werken? Don't. Tenzij je Ardan bent :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #156

Bericht door Suus »

Of zo'n app installeren op je telefoon, Human bijvoorbeeld: http://human.co

75% van de gebruikers gaat onbewust meer bewegen na het installeren van die app :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #156

Bericht door Suus »

marlies schreef:Beweging pakken waar dat kan is al heel wat ja. En niet snaaien. Echt. Het is heel makkelijk om niet in de smiezen te hebben hoe veel je eigenlijk in totaal tussendoor even naar binnen werkt. Die bus met koekjes op je bureau tijdens het werken? Don't. Tenzij je Ardan bent :P
Zoetje in de koffie in plaats van een zakje suiker! Drie kopjes koffie met een zoetje in plaats van suiker bespaard 75 calorieën *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #156

Bericht door Ardan »

Bee schreef:Dat soort dingen zijn onzin, is al heel vaak bewezen. Mensen die dun zijn en zeggen dat ze een "snelle spijsvertering" hebben eten gewoon minder dan mensen die zeggen dat ze een "langzame spijsvertering" hebben. Zo simpel is het.
Heb ik daarover iets gezegd dan? Ik kom gewoon niet aan, en hoe dat komt zal me worst wezen :) Een lekkere vette braadworst ofzo.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #156

Bericht door Daantje »

Ik werk ook fulltime en sport ook twee-drie keer in de week. Daarbij heb ik volgens mij ook echt wel een snelle stofwisseling want ik eet echt niet weinig voor een vrouw.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #156

Bericht door Geert »

Bee schreef:
marlies schreef:Beweging pakken waar dat kan is al heel wat ja. En niet snaaien. Echt. Het is heel makkelijk om niet in de smiezen te hebben hoe veel je eigenlijk in totaal tussendoor even naar binnen werkt. Die bus met koekjes op je bureau tijdens het werken? Don't. Tenzij je Ardan bent :P
Zoetje in de koffie in plaats van een zakje suiker! Drie kopjes koffie met een zoetje in plaats van suiker bespaard 75 calorieën *O*
Gewoon zwart drinken, smaakt nog beter ook. :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #156

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Wacht maar tot je 8-5 werkt :P
Haha inderdaad... ik was er ook zoeen die kon eten wat 'ie wilde maar desondanks behoorlijk licht was. Eetgewoonten zijn echt niet veranderd sinds ik fulltime werk en op mezelf ben gaan wonen, maar de kilo's zijn erbij gevlogen.
Net afgestudeerd zat ik onder de 70, ondertussen zo'n beetje op 85 met een aardig buikje erbij. En dat ondanks dat ik toch genoeg beweging krijg op het werk en ook wel in de vrije tijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #156

Bericht door Meltrain »

Geert schreef:
Bee schreef:
marlies schreef:Beweging pakken waar dat kan is al heel wat ja. En niet snaaien. Echt. Het is heel makkelijk om niet in de smiezen te hebben hoe veel je eigenlijk in totaal tussendoor even naar binnen werkt. Die bus met koekjes op je bureau tijdens het werken? Don't. Tenzij je Ardan bent :P
Zoetje in de koffie in plaats van een zakje suiker! Drie kopjes koffie met een zoetje in plaats van suiker bespaard 75 calorieën *O*
Gewoon zwart drinken, smaakt nog beter ook. :Y
Inderdaad. Daarnaast vind ik kunstmatige zoetstoffen echt heel smerig. :X
Ardan schreef:Ik wil juist een kilootje of 5 erbij want ik zit nét op het randje van ondergewicht met mijn 59 kg en 1.76 lengte. Aan de andere kant heb ik niks te klagen over mijn lichaam, integendeel :) Dat zou dan wel zo moeten blijven. Maar ik kan vreten wat ik wil... en toch schommel ik al jaaaaren tussen de 58 en 60.
Gewoon stoppen met roken. :wink: Het schijnt dat dat heel erg helpt met aankomen. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt #156

Bericht door Srananbloke »

Meltrain schreef:Gewoon stoppen met roken. :wink: Het schijnt dat dat heel erg helpt met aankomen. :P
Dat kan ik beamen. Heel wat kilo's erbij gekregen nadat ik vorig jaar ben gestopt :)

Inmiddels ben ik al een tijdje bezig om het weg te werken. Minstens 2x per week sporten, elke dag een stevige wandeling van/naar het werk en in de lunchpauze, suiker afgezworen en goed op mijn eten letten (met slechts 1 dag in de week zondigen, moet kunnen).

De laatste paar weken heb ik verzaakt, na een hele tijd goed bezig te zijn geweest. Soms heb je gewoon van die momenten. Vanaf volgende week pak ik het weer volledig op.

Samenwonen kan trouwens de boel ook aardig binnenvetten weet ik inmiddels uit ervaring. Wees gewaarschuwd :twisted:
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #156

Bericht door Michael »

Man wat was het gisteravond abnormaal druk op het werk. Niet normaal. Vanavond nog een avond/nachtdienst en dan heb ik weekend.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #156

Bericht door Fles »

Srananbloke schreef: Samenwonen kan trouwens de boel ook aardig binnenvetten weet ik inmiddels uit ervaring. Wees gewaarschuwd :twisted:
Dan wordt er dus niet genoeg genueckt :lol:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door ODRAIL »

Onvoldoende bewegen kan ook dik maken. Dit weet ik helaas uit eigen ervaring. Maar inmiddels gaat het weer de goede kant op.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #156

Bericht door ODRAIL »

Michael schreef:Man wat was het gisteravond abnormaal druk op het werk. Niet normaal. Vanavond nog een avond/nachtdienst en dan heb ik weekend.
En dan moet je zeker op maandag weer vroeg beginnen :wink: ?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door Milco »

KM46 schreef:Onvoldoende bewegen kan ook dik maken. Dit weet ik helaas uit eigen ervaring. Maar inmiddels gaat het weer de goede kant op.
Tegenwoordig ren je even de trap een paar keer af en op als je de metro mist? :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door marlies »

Mag ik trouwens even opmerken hoe goed het onderwerp van afvallen eigenlijk past bij de titel van dit topic? :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door Fles »

marlies schreef:Mag ik trouwens even opmerken hoe goed het onderwerp van afvallen eigenlijk past bij de titel van dit topic? :lol:
:pos:
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door waldo79 »

marlies schreef:Mag ik trouwens even opmerken hoe goed het onderwerp van afvallen eigenlijk past bij de titel van dit topic? :lol:
Bij mag er 5 tot 10 kg bij :)
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #156

Bericht door Michael »

KM46 schreef:
Michael schreef:Man wat was het gisteravond abnormaal druk op het werk. Niet normaal. Vanavond nog een avond/nachtdienst en dan heb ik weekend.
En dan moet je zeker op maandag weer vroeg beginnen :wink: ?
Dat heb je helemaal goed. Maandag mag ik me weer om 8:00 melden op het werk.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door ODRAIL »

Milco schreef:
KM46 schreef:Onvoldoende bewegen kan ook dik maken. Dit weet ik helaas uit eigen ervaring. Maar inmiddels gaat het weer de goede kant op.
Tegenwoordig ren je even de trap een paar keer af en op als je de metro mist? :lol:
Dat niet nee. Maar ik beweeg wel weer meer dan dat ik vorig jaar deed :wink: .
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #156

Bericht door dylanwild94 »

Ardan schreef:Ik wil juist een kilootje of 5 erbij want ik zit nét op het randje van ondergewicht met mijn 59 kg en 1.76 lengte. Aan de andere kant heb ik niks te klagen over mijn lichaam, integendeel :) Dat zou dan wel zo moeten blijven. Maar ik kan vreten wat ik wil... en toch schommel ik al jaaaaren tussen de 58 en 60.
dan wegen we in verhouding even zwaar ik ben 62 kg en ben ongeveer 1,90 lang
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #156

Bericht door marlies »

dylanwild94 schreef:
Ardan schreef:Ik wil juist een kilootje of 5 erbij want ik zit nét op het randje van ondergewicht met mijn 59 kg en 1.76 lengte. Aan de andere kant heb ik niks te klagen over mijn lichaam, integendeel :) Dat zou dan wel zo moeten blijven. Maar ik kan vreten wat ik wil... en toch schommel ik al jaaaaren tussen de 58 en 60.
dan wegen we in verhouding even zwaar ik ben 62 kg en ben ongeveer 1,90 lang

Eh, nee, jij hebt ernstig ondergewicht (17,2). Ardan heeft nog net een gezond gewicht (19). Nou is BMI niet heel geweldig als uitgangspunt maar je hebt geen BMI nodig om te snappen dat 3 kilo verschil voor 14 centimeter verschil in lengte niet echt tot elkaar in verhouding staat.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door dylanwild94 »

Ik voel er niets van.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #157

Bericht door marlies »

Da's mooi, maar je bent dus verhoudingsgewijs een stuk lichter ;)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten