Stations-wist-je-datjes

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door dylanwild94 »

Breng is helemaal geen onderdeel van Hermes maar een product van de voormalige stadsregio Arnhem Nijmegen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door BrengMe »

Het is een product, uitgevoerd door Hermes.
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door dylanwild94 »

En zo staat het goed want het kan na 2022 kan product heel goed door syntus uitgevoerd worden.
maar goed terug on-topic.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door huibf »

Klaasje schreef:
Suus schreef:Het is eerder opvallend als er op een groot station niet bussen uit minstens drie concessies komen. Leiden (2), Almere (2) en Leeuwarden (2) zijn uit mijn hoofd dergelijke uitzonderingen.
Op Almere C heb je: IJsselmond, Stads- en streekvervoer Almere en Amstelland Meerlanden (215).
Eindhoven ook alleen Zuidoost en Oost.
Tilburg ook maar 2.... als je belgie niet meetelt.
Breda (9de stad...) ook 2.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Geert »

MarkNL schreef:Station Schiedam-Centrum heeft ook aardig wat ruimtes die niet (meer) in gebruik zijn. Zo staat de kiosk op spoor 2/3 al sinds mensenheugenis leeg. De kiosk op spoor 5 is lange tijd van een lokale ondernemer geweest (onder de naam "Goings") maar vorig jaar is plots de tent aardig kaalgeplukt qua aankleding en wordt deze nu geëxploiteerd door NS volgens mij.

In de stationshal die gedeeld wordt met de RET (metro) staan de nodige ruimtes leeg. Het NS-loket is er nog wel tot mijn grote verbazing maar de RET-ruimte wordt behalve als personeelskantine niet meer gebruikt. Diverse winkelruimtes staan leeg, al komt daar verandering nu. Recent is er een Ako geopend en binnenkort moet er ook een AH to go komen.

Bij het metrostation is er een ongebruikte tunnel/uitgang aan de oostzijde (richting Marconiplein dus). Deze is duidelijk zichtbaar vanaf de perrons omdat tie is afgesloten met zware hekken, die in noodsituaties geopend kunnen worden. Via de hekken en de straat kan je een beetje in de tunnel gluren. Zo kan je er een vermoedelijk afgesloten kaartautomaat zien, bewegwijzering in de RET-stijl van omstreeks 2002 en een hoop camera's. Van horen zeggen heb ik gehoord dat de tunnel is afgesloten wegens het gebrek aan sociale veiligheid maar of dat echt zo is weet ik niet.

Bij het treinstation moet aan de oostzijde richting Rotterdam CS, aan het eind van de overkapping, ook nog een ongebruikte reizigerstunnel liggen. Dit is nu nog vooral te zien aan het ballastbed van de sporen en de perronwanden die op de plek van de tunnel niet verzakt zijn. Verder zijn nog wat betonnen randen her en der die verraden dat er meer ligt en aan de buitenkant valt ook nog wat te zien.
Die metrotunnel die nu afgesloten is heb ik nog wel eens gebruikt, maar hij is inderdaad vrij snel na de opening van het metrogedeelte afgesloten (waarschijnlijk in dezelfde tijd dat de eerste poortjes in de metro geplaatst werden). De algehele treurige leegstand op Schiedam Centrum is er al jaren, de hal is eigenlijk ook veel te groot en leeg.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door trolly »

huibf schreef:Tilburg ook maar 2.... als je belgie niet meetelt.
België mag toch wel als aparte concessie tellen? Het wordt misschien tijd om het trauma van 1830 achter je te laten, huibf.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21370
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: De opvallende gevallen zijn dan ook vooral veel verschillende vervoerders, niet veel verschillende concessies. De recordhouder daarin is, wel een jaartje of 10 geleden, hoe kan het ook anders Utrecht Centraal geweest. Aldaar kwamen toen liefst 5 verschillende vervoerders (waarvan eentje vanuit twee concessies).
Alleen als je BBA (Utrecht Noordwest) en Veolia (richting Breda / Oosterhout) als twee aparte vervoerders ziet, toch? Ik kom namelijk tot GVU, Connexxion, Arriva en BBA / Veolia.
Rotterdam Zuidplein kende van eind 2008 t/m eind 2012 wel 5 vervoerders: RET, Qbuzz, Arriva, Veolia Transport (lijn 101) en Connexxion (lijn 395, uitgevoerd door Van Oeveren).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39196
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Daniel »

Je vergeet Stadsvervoer Nederland nog. De inmiddels alweer vervallen scholierenlijn Utrecht C. - Hoevelaken (684) reed toen namelijk al :wink:
Destijds was de boel daar sowieso nog meer versnipperd want kom zogauw tellend tot liefst 8 concessies: West-Utrecht, West-Brabant, DAV, stad Utrecht, BRU, Heuvelrug, Oost-Utrecht en Zuidoost-Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9173
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door regenmaker »

Suus schreef:Het is eerder opvallend als er op een groot station niet bussen uit minstens drie concessies komen. Leiden (2), Almere (2) en Leeuwarden (2) zijn uit mijn hoofd dergelijke uitzonderingen.
De lijnen die op Apeldoorn Busstation komen vallen in principe allen onder de concessie Veluwe. Er is alleen af en toe een breng-busje op lijn 43 die de boel brengt op 2. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door dylanwild94 »

Maar dat kan je dan ook over Doetinchem, Tiel,Venlo en Utrecht jaarbeurszijde zeggen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9173
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door regenmaker »

Dat zijn toch geen noemenswaardig busstations. (A) En Utrecht heeft wel meer vervoerders.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door dylanwild94 »

Nijmegen dan.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9173
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door regenmaker »

Nijmegen heeft Arriva op lijn 85 vanuit Druten, NIAG lijn SB58 vanuit Kleve/Emmerich, Arriva (nu nog Veolia) vanuit Gennep/Venlo lijn 83, Arriva op lijn 99 vanuit Grave/Uden.

Met Doetinchem heb je op zich wel een punt, alleen die heeft nog Breng met lijnen 27/29 vanuit Arnhem/Doesburg.

Het is best wel lastig om een redelijk groot busstation te vinden met maar één vervoerder, denk ik.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13039
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Ardan »

Busstationsopsomtopic :cry:
Ik doe ook maar wat
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door dylanwild94 »

Er zijn zo een best wel een aantal busstations op te noemen waar andere vervoerders komen door gecombineerde lijnen.
Wat wel opvalt Is dat de meeste lijnen in het oosten van het land te vinden zijn.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Aking »

Maar dit topic ging over stations-wist-je-datjes niet over van-wie-is-de-bus-die-voor-het-station-stopt-en-wie-rijdt-er-mee-voor-wie-en-waarheen...

Bussen?
Afbeelding
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Aking »

Oh en trouwens (A) (A)
Suus schreef:[*]Balfo: Hier nog het enige resterende nog originele stationsgebouw van de lijn spoor Groningen - Roodeschool staat?
euhwat? :')
[*]Schiphol: Er op dit station geen ballonnen mogen worden meegenomen naar de perrons?
Niet opgeblazen aan een touwtje, ze maken je tas niet open om te kijken of je toevallig ballonnen smokkelt.
[*]Utrecht Centraal: Er geen spoor 6 meer is op dit station?
Voorheen was dit nog te zien in de bestrating van spoor 5-7, geen idee of dat nu na de verbouwing nog zo is.
[*]Zuidbroek: In het stationsgebouw het Noord-Nederlands Trein & Tram Museum is gevestigd?
En dan Utrecht Maliebaan, waar het spoorwegmuseum is gevestigd, niet noemen? (A)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13039
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Ardan »

In de categorie Utrecht spoor 6: Arnhem heeft al decennialang geen spoor 1 meer. Amersfoort had (tot 1997?) nog de kopsporen 20 en 21 als zaksporen op perron 1 respectievelijk 2, westkant (zeg ik dat goed?).
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Aking »

Dat over Arnhem meldde Erno hier al (A)

Is het overigens niet eens tijd voor een overzichtje? Of kan dit niet in/op/aan de wiki worden toegeverwerkt? :Y
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13039
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Ardan »

Aking schreef:Dat over Arnhem meldde Erno hier al (A)
Okay fair enough, ik had moeten onthouden dat Erno eens iets over Arnhem had gepost.
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Aking »

Al helemaal omdat het een post direct na jouw post betrof :Y
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Ronald »

Ardan schreef:In de categorie Utrecht spoor 6: Arnhem heeft al decennialang geen spoor 1 meer. Amersfoort had (tot 1997?) nog de kopsporen 20 en 21 als zaksporen op perron 1 respectievelijk 2, westkant (zeg ik dat goed?).
Spoor 21 en 22 waren dat. 22 werd gebruikt voor de stoptrein naar Amsterdam.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39196
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Daniel »

Aking schreef:
[*]Utrecht Centraal: Er geen spoor 6 meer is op dit station?
Voorheen was dit nog te zien in de bestrating van spoor 5-7, geen idee of dat nu na de verbouwing nog zo is.
Perron 5/7 is aan die kant ingekort, het stukje waar spoor 6 langs lag is er nu niet meer.
Ardan schreef:Amersfoort had (tot 1997?) nog de kopsporen 20 en 21 als zaksporen op perron 1 respectievelijk 2, westkant (zeg ik dat goed?).
In het eerste perron is dat trouwens nog in de bestrating te zien, in het tweede niet meer gezien dat recent helemaal herbestraat is.

Op station Dordrecht kan je trouwens ook nog aan de bestrating, de overkapping en volgens mij ook nog aan de plek van de tunneltoegang in het perron zien dat het huidige perron 4/5 niet in één keer gebouwd is. Ze hebben eerst perron 4 gebouwd over het voormalige spoor 5 heen en later is er nog een spoor opgeofferd om perron 5 te bouwen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Ronald »

Amersfoort had in die tijd ook een spoor 2c. Zijn er nu nog stations met hogere achtervoegsels dan b?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9173
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door regenmaker »

Aking schreef:Maar dit topic ging over stations-wist-je-datjes niet over van-wie-is-de-bus-die-voor-het-station-stopt-en-wie-rijdt-er-mee-voor-wie-en-waarheen...
Dan maken we er toch (Bus)station-wist-je-datjes van. (A)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten