Stations-wist-je-datjes

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door DrechtBlub »

Wubbo schreef:Voor dienstregeling 2015 is er geen enkel moment sprake van geweest dat de IC Dordrecht - Breda zou verdwijnen. Er is dan ook geen sprake van dat daar in dienstregeling 2015 een uurdienst komt, de huidige dienstregeling blijft voor de IC's gewoon gehandhaafd.
Het was hier zelfs op lokale nieuwszender RTVdordrecht... het was of 2015 of 2016 zeker ben ik niet maar jullie zeiden al dat 2016 niet kon... miss. zelfs 2017 nu ben ik ook in de war :oops: :X :roll:
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Hainje »

Fles schreef:Ik weet niet of het nog steeds zo is (zal wel niet) maar in Breda is een tijdje geleden "geëxperimenteerd" met een Sfeer Selector. Geen idee wat het doel van de proef was, maar kennelijk had NS weer eens wat beters te doen dan reizigers vervoeren :P Stelletje boomknuffelhippies.

Afbeelding

Afbeelding
Dacht dat de lampen er nog wel lagen. Ben morgen toch op station Breda, dus dan zal ik wel eens even kijken en rapporteren.
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Wubbo »

Het idee is/was dat je met die knoppen de kleur van de verlichting op de betonnen blokken (op de bovenste foto rechts te zien) kon selecteren. Of het nog werkt weet ik niet.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Michael »

Vanaf morgen is perron 3 en 4 gesloten omdat ze die dan gaan verbouwen. Dus dan zal die sfeer selector ook wel verdwijnen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Hainje »

Inderdaad, voor zover ik kon zien waren die betonnen zuilen verwijderd. Dus de lichtinstallatie zal dan ook wel weg zijn.
🍉
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Stéphane »

Als er ook een paar Belgische bijmogen:
[*]De roltrappen op station Antwerpen-Zuid al meer dan 30 jaar defect zijn?
[*]De klok van station Schaarbeek al minstens tien jaar op 2 over 9 stilstaat?
[*]In station Mechelen het nulpunt van het Belgische net te vinden is?
[*]Het station van Ronse het oude station van Brugge is?
[*]Station Antwerpen-Dam ooit meter verplaatst werd?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Suus »

Sowieso Antwerpen-Dam. Dat station is tijdelijk gesloten maar niemand die denkt dat het ooit nog open gaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Stéphane »

oeps, ik ben de afstand vergeten, het werd 36 meter verplaatst.
En de tijdelijke sluiting van Antwerpen-Dam lijkt eerder twijfelachtig met de besparingswoede van de NMBS in gedachten.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Fles »

Sinds die tunnel is heel dat spoor daar niet meer nodig toch? Antwerpen Oost is toch ook gesloten. Of heet dat ook "tijdelijk"?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Suus »

Het reizigersverkeer is "tijdelijk" omgeleid omdat de bruggen over het Albertkanaal vervangen moesten worden, het spoor blijft wel nodig omdat het drukke goederenverkeer van Antwerpen-Noord niet door de tunnel mag. Begin dit jaar is de eerste nieuwe brug in gebruik genomen en de tweede oude brug gesloopt, dus als het een beetje meezit moet het eind dit jaar weer volledig begaanbaar zijn. Zover ik echter op HGBTF heb kunnen lezen zijn ze bij de logistieke planners van de NMBS eigenlijk wel tevreden met de huidige situatie, omdat de twee "tijdelijk" gesloten gesloten stations amper reizigers trokken en de reizigers van de L-trein de tijdswinst van ruim vijf minuten waarderen. Ik verwacht dan ook geen heropening op de korte termijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Nitein-Repart »

Bakpapier schreef:Volgens mij heet dat station niet Dordrecht centraal, maar gewoon Dordrecht. Alleen Leiden, Den Haag, Utrecht en Amsterdam hebben een centraal station. Dit zijn dan ook de stations met de meeste reizigers van het land (met uitzondering van Schiphol, waarbij 'centraal' geen logische naam is, en Den Haag HS waarbij er in dezelfde plaats reeds een Centraal station ligt).


Qua grootte van de steden zouden steden als arnhem, nijmegen, eindhoven en amersfoort eigenlijk ook wel in aanmerking kunnen komen voor een Centraal station. Van mij mag men ook alle Centrums vervangen door Centraal, het verschil slaat nergens op (schiedam centraal, vlaardingen centraal, barneveld centraal, bekt lekker toch?)
Ben eerder voorstander van om de grootste stations in een beetje dorp/stad Hoofdstation te noemen, dus Amsterdam Hoofdstation, Amersfoort Hoofdstation, Apeldoorn Hoofdstation, Deventer Hoofdstation, Hengelo Hoofdstation, Enschede Hoofdstation. Beetje Duits model. Den Haag Centraal zou ik weer hernoemen in Den Haag Centrum, vanwege een gebrek aan een hoofdstation.

Naast dit punt nog een feit:
In Groningen en Leeuwarden is het aantal treindiensten van een particuliere vervoerder groter dan van de NS en in Zutphen komen drie vervoerders bij elkaar (NS, Syntus, Veoliua).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13172
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Z2N »

Centraal doet het hem ook hoor, niet alles hoeft verduitst te worden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Hainje »

'40-'45 2.0 jwz.
🍉
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door MdJ »

Erno-BE schreef:en in Zutphen komen drie vervoerders bij elkaar (NS, Syntus, Veoliua).
Ga jij je eens melden in het blundertopic. En tot die tijd is de toegang verboden tot alle topics over/van de concessie Achterhoek-Rivierenland.
Bij twijfel: gebruik beton.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door microshit »

Z2N schreef:Centraal doet het hem ook hoor, niet alles hoeft verduitst te worden.
Dacht eerder aan vergroninenst :p
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Meltrain »

Bedoel je niet vergrunnst (of vergroningst)? ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Suus »

In hoeverre heeft dit alles te maken met stations-wist-je-datjes? :(

Ik heb er nog wel een:

De huidige overdekte fietsenstalling van station Weesp was eerst een restauratie en nog verder daarvoor een loketzaal :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Aking »

Daar heeft ook nog een tijdje een railboer gezeten, en de wachtruimte voor de brugwachter van de bruggen aldaar :wink:

Hoe staat het trouwens met je lijstje? Want die in de startpost ziet er niet heel bijgewerkt uit (A)
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Nitein-Repart »

MdJ schreef:
Erno-BE schreef:en in Zutphen komen drie vervoerders bij elkaar (NS, Syntus, Veoliua).
Ga jij je eens melden in het blundertopic. En tot die tijd is de toegang verboden tot alle topics over/van de concessie Achterhoek-Rivierenland.
Sorry, bedoel Arriva, woon zelf in de Achterhoek
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Nitein-Repart »

Olst em Wijhe werden een tijdje wel door een IC bedient, maar de Sprinter reed de stations voorbij. Zelfde geldt voor Arnhem Zuid, maar daar stoppen niet alle IC's.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Hainje »

Een Sprinter in Olst en Wijhe? Naar mijn weten heeft daar altijd een Sneltrein/IC gereden, maar nooit een Sprinter.
🍉
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Nitein-Repart »

De sprinter tussen Zwolle en Hengelo ten tijde van de knip in Nijverdal, enkele jaren geleden. Stopte oa niet in Olst en Wijhe.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Hainje »

Weet je het zeker dat dit de stations Olst en Wijhe waren? :P
🍉
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Fles »

Erno-BE schreef:De sprinter tussen Zwolle en Hengelo ten tijde van de knip in Nijverdal, enkele jaren geleden. Stopte oa niet in Olst en Wijhe.
Ik heb zelfs gehoord dat hij ook niet in Kruiningen-Yerseke stopte. En zelfs niet in Amsterdam Centraal. Woeste HST moet dat geweest zijn man! :pos:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Thom91 »

Hainje schreef:Weet je het zeker dat dit de stations Olst en Wijhe waren? :P
Jazeker, heeft vorig jaar tot 1 mei gereden :)

Drie slagen in de ochtend naar Zwolle en drie in de middag terug :)
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 26 gasten